Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op slot met sleutel in auto...

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien eerder gepost. Voor de zekerheid...

Sleutel ligt in tas op achterbank.
Parkeer Tess.
Unlock charge port.
Stap uit.
Duw deur dicht. Handels sluiten direct.
Krijg deur/handels niet meer open... Scherm dood.

Sluit laadkabel aan. Locked. Laadt.
Krijg deur/handels nog steeds niet open... Scherm geeft laadinfo.

Open met de app de auto.
Pfff....

Anybody?
 
Tuurlijk, zoontje van 1 in de auto, handtas van de vrouw in de auto, even deur dichtgooien om er langs te kunnen ... blijkt dat de sleutel in de hantas zaten en batterij quasi leeg... Toen nog geen app om auto te openen. ... Tesla noodcentrale gebeld en enkele persoonlijke gegevens gegeven om te laten zien dat wij effectief de eigenaar waren. ... en auto ging open. Sindsdien altijd een reservebatterij het sleutelzakje.
 
Ik kwam een keer met de ICE uit zuid Portugal (2500km in bijna 24 uur rijden) thuis om vervolgens de auto af te sluiten...en alles in de auto te laten (incl huissleutel). ANWB was er binnen een half uurtje gelukkig en had de auto binnen 10 seconden "opengebroken".
Dan zou je toch maar wat blij zijn met die app!
 
Had bij de SuperCharger de auto via het scherm op slot gedaan, omdat ik even mijn ogen dicht wilde doen. Na een paar minuten toch uitgestap, en mijn vrouw had de sleutel in de auto laten liggen.

Schijnbaar is het zo dat als je de auto op slot doet via het scherm, je uitstapt (bestuurderszijde) en de deur dicht gooit deze direct weer op slot gaat (ook al ligt de sleutel in de auto). :(
 
Bekend probleem: als de sleutel dichtbij je iPhone ligt wordt hij niet goed gedetecteerd.
Sleutel + iPhone op de stoel naast je of in de middenconsole en uitstappen = kans op probleem :)
Sorry, maar niet aan de orde als ik mijn jas met sleutels achterin heb liggen, en mijn telefoon in broekzak. Andersom gebeurt ook. Telefoon in de auto en sleutel in de broekzak.

Gelukkig nooit samen en hadden zowel de auto als de telefoon een goed bereik....