Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: minder quoten

This site may earn commission on affiliate links.

Keezje

Active Member
Dec 17, 2013
2,468
1,530
Netherlands
Beste schrijverts,

Terwijl ik op mijn mobiel aan het bladeren en lezen ben, valt me weer eens op hoeveel je moet scrollen om posts te lezen. We hebben al vrij weinig posts per pagina, zodat je vaak naar volgende pagina's moet klikken. Voor een aanzienlijk deel komt dat door de vele quotes. IMO zijn die lang niet altijd nodig om een reactie op een vorige post te plaatsen, en zeker niet om een nieuw bericht te schrijven. Foto's in een reactie herhalen is echt niet zinvol. Vaak kun je volstaan met een verwijzing naar een post nummer of de specifieke zin(nen) waarop je reageert. Daarmee wordt het lezen gemakkelijker, het scheelt veel scrollen, laden zonder foto's gaat sneller (zeker in de auto) en bij mobiel gebruik scheelt het ook nog eens veel kostbaar dataverkeer.

Just my 3 cents.

Wel een gelegenheid om nog maar eens te melden hoe geweldig ik dit forum vind: informatief, positief, gezellig. Top!
 
Beste schrijverts,

Terwijl ik op mijn mobiel aan het bladeren en lezen ben, valt me weer eens op hoeveel je moet scrollen om posts te lezen. We hebben al vrij weinig posts per pagina, zodat je vaak naar volgende pagina's moet klikken. Voor een aanzienlijk deel komt dat door de vele quotes. IMO zijn die lang niet altijd nodig om een reactie op een vorige post te plaatsen, en zeker niet om een nieuw bericht te schrijven. Foto's in een reactie herhalen is echt niet zinvol. Vaak kun je volstaan met een verwijzing naar een post nummer of de specifieke zin(nen) waarop je reageert. Daarmee wordt het lezen gemakkelijker, het scheelt veel scrollen, laden zonder foto's gaat sneller (zeker in de auto) en bij mobiel gebruik scheelt het ook nog eens veel kostbaar dataverkeer.

Just my 3 cents.

Wel een gelegenheid om nog maar eens te melden hoe geweldig ik dit forum vind: informatief, positief, gezellig. Top!

Goed idee!
:biggrin:
 
Ik neem aan dat je het nu over onze MIA / KIA / VAMIL had, Hans..? :wink:

- - - Updated - - -

Dat is ook knap. Een bericht quoten dat niet bestaat. :)

LOL, ik had net mijn antwoord aan Merijn verwijderd, maar nu toch vereeuwigd :biggrin:

Ik had Hans ook al geantwoord, en dat antwoord weer verwijderd. Er stond:

- - - Updated - - -

strippen tot de essentiële zin

"Wel graag on-topic blijven Hans!"
 
Om on topic te blijven: ben blij dat dit forum niet automatisch quote in quote plaatst (zoals het Duitse forum bijvoorbeeld). Dan wordt het pas echt onleesbaar.
Aan de andere kant een oproep om juist wel te quoten (en deze in te korten indien nodig), want soms heb ik echt geen idee meer waar een reactie zonder quote over gaat, zeker als er al een bericht over iets anders tussen is geplaatst.
 
Tuurlijk wel quoten, maar dan met verwijzing naar de specifieke zin waar je naar verwijst (of zoals Hans het uitdrukt: gestript) en aub zonder foto's opnieuw te plaatsen (tenzij dat echt zinvol is).
In plaats van
[FOTO]
en reactie
[FOTO]
Mooi Merijn!
[FOTO]
+1
[FOTO]
Inderdaad!!

Krijg je dan:
[FOTO]
#12 Mooie wielen Merijn!!
 
heel verstandig.. -;) mis je wel het genot van Tesla-rijden. Moet er vanochtend nog aan denken..op de kop af vandaag 1,5 jaar leden was de launch-party in Waalwijk.. twee dagen later om 10:00 ur kreeg ik de auto mee... 75K km verder en nog steeds elke dag uitkijkend naar het moment dat ik met de auto weg kan rijden.. Voel me jaren jonger geworden..weet zelfs m'n VIN uit m'n hoofd..
 
maar de rekening voor de hapjes is dan voor mij hoor Egbert.

Intussen, om Merijn tegemoet te komen en om te voorkomen dat we verder afdwalen:

Beste schrijverts,

Terwijl ik op mijn mobiel aan het bladeren en lezen ben, valt me weer eens op hoeveel je moet scrollen om posts te lezen. We hebben al vrij weinig posts per pagina, zodat je vaak naar volgende pagina's moet klikken. Voor een aanzienlijk deel komt dat door de vele quotes. IMO zijn die lang niet altijd nodig om een reactie op een vorige post te plaatsen, en zeker niet om een nieuw bericht te schrijven. Foto's in een reactie herhalen is echt niet zinvol. Vaak kun je volstaan met een verwijzing naar een post nummer of de specifieke zin(nen) waarop je reageert. Daarmee wordt het lezen gemakkelijker, het scheelt veel scrollen, laden zonder foto's gaat sneller (zeker in de auto) en bij mobiel gebruik scheelt het ook nog eens veel kostbaar dataverkeer.

Just my 3 cents.

Wel een gelegenheid om nog maar eens te melden hoe geweldig ik dit forum vind: informatief, positief, gezellig. Top!
 
En als je dan toch reageert op een posting en (gedeeltelijk) quote doe dat dan aub ERONDER en niet ERBOVEN. Nu moet je eerst scrollen naar beneden om te lezen waar de quote op slaat en dan weer omhoog. Of je begint te lezen en hebt geen idee waar het op slaat totdat je ziet dat het dus refereert naar een een quote.......Edi99 en Keezje..... Bijvoorbeeld...
 
Voel me jaren jonger geworden..weet zelfs m'n VIN uit m'n hoofd..

Hee, leest iedereen hier over heen? Heeft Elon nu ook de bron van de eeuwige jeugd aangeboord? Maar ik herken het! Vanochtend nog even alleen boodschappen gedaan en leuk nummer in Top 2000 (KL204) op DAB+ (werkt bij mij prima) en hem even op 10 gezet (heb wel soundpakket). Kwam bij Chrysler niet echt voor :)