TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

parkeerticket?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jeJochen, Aug 25, 2015.

1. jeJochen

jeJochen Member

Misschien een onnozele vraag, maar ik heb dan ook nog nooit bijgeladen, in tegenstelling tot jullie.
    Als je bijlaadt aan vb een laadpaal van the new motion, leggen jullie dan nog een parkeerticket, of zit dat in de kost van het laden inbegrepen, of is elke situatie anders en staat dit vermeld?

2. ebullio

ebullio Active Member

#2 ebullio, Aug 25, 2015
    Last edited: Aug 26, 2015
    Je betaald hetzelfde als de ICEs, tenzij aangegeven dat je niet betaalt als EV lader

3. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Hoe de situatie in België is weet ik niet, maar in Nederland verschilt het per gemeente. Ik heb deze informatie even van Dutch Traffic Consult geplukt:

In de gemeenten Alkmaar, Amstelveen, Apeldoorn, Arnhem, Bergen (NH), Beverwijk, Deurne, Dongeradeel (proef), Emmen, Haarlem, Heerenveen, Heerhugowaard, Helmond, Goes, Súdwest-Fryslân, Utrecht, Veere, Venlo (max. 5 uur), Voerendaal, Waalwijk, Wageningen, Zaanstad, Zuphen en Zwolle is er in gebieden met betaald parkeren géén parkeerbelasting verschuldigd tijdens het opladen van uw auto.

LET OP: Per 1 januari 2015 is parkeren tijdens opladen weer gratis in Utrecht.
    LET OP: Per 1 februari 2015 dient er in de gemeente Barneveld gewoon parkeerbelasting te worden betaald tijdens het opladen.
    LET OP: In Maastricht is parkeren bij oplaadpalen gratis, maar geldt wel een parkeerduurbeperking van vier uur. Er staan ook laadpalen in parkeergarages van Q-park.

4. dvroegop

dvroegop Member

Kleine aanpassing: in Alkmaar geldt dit sinds mei dit jaar niet meer. Gewoon betalen dus bij een laadpaal. Ik kwam daar in juni achter toen ik naar mijn auto liep en twee beambtes achter mijn auto zag staan, te zoeken naar het merk.. .Die hebben me uitgelegd dat hoewel ik aan het laden was en ik ook mijn blauwe parkeerschijf neer had gelegd, ik toch moest betalen.
    Ik kreeg geen bekeuring omdat ik net aan kwam lopen maar voortaan moest ik toch maar een kaartje kopen....

5. tonvanboven

tonvanboven Member

In Venlo wordt dat keurig aangegeven.
    b603fe769448e73a6526e00d5f43b46e.jpg

6. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Ook in de gemeente Emmen hoeft geen parkeerbelasting betaald te worden tijdens het laden... een mooie groene gemeente, dat Emmen. Maar ik vraag me af of er wel een laadpaal staat binnen het betaald-parkeren-gebied. En de oorzaak is niet dat het betaald-parkeren-gebied zo klein is... :mad:

7. gelden

gelden Active Member

In Breda dien je gewoon te betalen. Maar er staan ook laadpalen in een gebied waar alleen vergunninghouders mogen parkeren. Daar kun je niet betalen. Lijkt me dat je daar toch wel mag gaan laden, ook al heb je geen vergunning. Nog nooit bekeuring gehad in ieder geval.

8. dvroegop

dvroegop Member

Dat is het gekke. in Alkmaar staat dat bord ook. En toch moet je betaald hebben. Wat is dan het nut van de blauwe schijf?

9. tonvanboven

tonvanboven Member

Deze paal stond net buiten het betaald parkeren gebied. In Venlo.

Share This Page