Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

parkeerticket?

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een onnozele vraag, maar ik heb dan ook nog nooit bijgeladen, in tegenstelling tot jullie.
Als je bijlaadt aan vb een laadpaal van the new motion, leggen jullie dan nog een parkeerticket, of zit dat in de kost van het laden inbegrepen, of is elke situatie anders en staat dit vermeld?
 
Hoe de situatie in België is weet ik niet, maar in Nederland verschilt het per gemeente. Ik heb deze informatie even van Dutch Traffic Consult geplukt:

In de gemeenten Alkmaar, Amstelveen, Apeldoorn, Arnhem, Bergen (NH), Beverwijk, Deurne, Dongeradeel (proef), Emmen, Haarlem, Heerenveen, Heerhugowaard, Helmond, Goes, Súdwest-Fryslân, Utrecht, Veere, Venlo (max. 5 uur), Voerendaal, Waalwijk, Wageningen, Zaanstad, Zuphen en Zwolle is er in gebieden met betaald parkeren géén parkeerbelasting verschuldigd tijdens het opladen van uw auto.

LET OP: Per 1 januari 2015 is parkeren tijdens opladen weer gratis in Utrecht.
LET OP: Per 1 februari 2015 dient er in de gemeente Barneveld gewoon parkeerbelasting te worden betaald tijdens het opladen.
LET OP: In Maastricht is parkeren bij oplaadpalen gratis, maar geldt wel een parkeerduurbeperking van vier uur. Er staan ook laadpalen in parkeergarages van Q-park.
 
In de gemeenten Alkmaar, Amstelveen, Apeldoorn, Arnhem, Bergen (NH), Beverwijk, Deurne, Dongeradeel (proef), Emmen, Haarlem, Heerenveen, Heerhugowaard, Helmond, Goes, Súdwest-Fryslân, Utrecht, Veere, Venlo (max. 5 uur), Voerendaal, Waalwijk, Wageningen, Zaanstad, Zuphen en Zwolle is er in gebieden met betaald parkeren géén parkeerbelasting verschuldigd tijdens het opladen van uw auto.

LET OP: Per 1 januari 2015 is parkeren tijdens opladen weer gratis in Utrecht.
LET OP: Per 1 februari 2015 dient er in de gemeente Barneveld gewoon parkeerbelasting te worden betaald tijdens het opladen.
LET OP: In Maastricht is parkeren bij oplaadpalen gratis, maar geldt wel een parkeerduurbeperking van vier uur. Er staan ook laadpalen in parkeergarages van Q-park.

Kleine aanpassing: in Alkmaar geldt dit sinds mei dit jaar niet meer. Gewoon betalen dus bij een laadpaal. Ik kwam daar in juni achter toen ik naar mijn auto liep en twee beambtes achter mijn auto zag staan, te zoeken naar het merk.. .Die hebben me uitgelegd dat hoewel ik aan het laden was en ik ook mijn blauwe parkeerschijf neer had gelegd, ik toch moest betalen.
Ik kreeg geen bekeuring omdat ik net aan kwam lopen maar voortaan moest ik toch maar een kaartje kopen....
 
In Venlo wordt dat keurig aangegeven.
b603fe769448e73a6526e00d5f43b46e.jpg
 
In Breda dien je gewoon te betalen. Maar er staan ook laadpalen in een gebied waar alleen vergunninghouders mogen parkeren. Daar kun je niet betalen. Lijkt me dat je daar toch wel mag gaan laden, ook al heb je geen vergunning. Nog nooit bekeuring gehad in ieder geval.