Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pas op met laden per uur ipv kWh

This site may earn commission on affiliate links.
Tegen diefstal van de kabel? Of van stroom (beetje brutaal misschien om domweg naar iemand die klaar is te gaan laden op diens pas, maar ik heb gekkere dingen gezien)?
Als de kabel vastzit aan de paal wordt hij niet gestolen als ik hem uit de auto trek.

Als het je eigen kabel is moet-ie uit de paal getrokken kunnen worden, niet uit de auto. Geeft weliswaar een rommeltje op straat, maar dat laat mensen misschien even nadenken of ze wel zo lang nutteloos aan een paal willen/kunnen hangen. Maar misschien moeten we eerst maar eens beginnen met de palen met vaste kabel.

Laden op andermans pas hoeft niet te (kunnen) gebeuren. Als het laden stopt is de transactie afgelopen en moet je opnieuw een pas gebruiken (ik heb nog geen paal gezien waar je pas “in blijft zitten”, maar ik heb nog niet zo vaak een paal nodig gehad.)
 
Je kunt bij de meeste auto's instellen wat het gedrag aan autozijde moet zijn, auto disconnect na vol is een optie maar bij de meeste gewone laadpalen gebruik je je eigen kabel en die kan daarna dus verdwijnen. Dure hobby en zullen de meesten niet hebben ingesteld (of na de eerste keer kabel jatten).

Niet vergeten: bij openbare laadpalen gebruik je je eigen kabel! Alleen bij snelladers niet.
 
Je kunt bij de meeste auto's instellen wat het gedrag aan autozijde moet zijn, auto disconnect na vol is een optie maar bij de meeste gewone laadpalen gebruik je je eigen kabel en die kan daarna dus verdwijnen. Dure hobby en zullen de meesten niet hebben ingesteld (of na de eerste keer kabel jatten).

Ok, dan voorlopig maar alleen bij laadpalen met vaste kabel ?
Ik weet niet of de communicatie-standaard tussen auto en paal daar mogelijkheden (command-set ?) voor heeft.