Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pauze tussen nummers bij afspelen via USB

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet bijna zeker dat dit eerder aan bod is gekomen hier, maar kan het niet meer vinden..
Bij het afspelen van eigen muziek via de USB poort komt er een extra pauze tussen de verschillende nummers. Normaal niet zo'n probleem maar behoorlijk storend bij het afspelen van een live concert.
Weet iemand hoe je dit kan voorkomen?
De nummers staan als losse flac's in een map.
 
Ik weet bijna zeker dat dit eerder aan bod is gekomen hier, maar kan het niet meer vinden..
Bij het afspelen van eigen muziek via de USB poort komt er een extra pauze tussen de verschillende nummers. Normaal niet zo'n probleem maar behoorlijk storend bij het afspelen van een live concert.
Weet iemand hoe je dit kan voorkomen?
De nummers staan als losse flac's in een map.

Ik gebruik veel de USB poort om muziek van een stick af te spelen.
Heb echter geen problemen hiermee; ik heb een copy gemaakt van mijn iTunes bib en Tesla speelt die netjes na elkaar af, zelfs in shuffle mode is hoogstens 1 seconde tussen de nummers.
 
Het gaat juist om die seconde. Normaal geen probleem maar een liveregistratie is eigenlijk continu geluid, is het de muziek niet dan het publiek wel. Die seconde valt dan erg op.
Als ik dezelfde nummers in ITunes achter elkaar draai gaan ze naadloos in elkaar over. Dat zou ik ook graag in de auto hebben.. ( over 1e wereldproblemen gesproken:rolleyes:)
 
Inderdaad, ik loop er ook tegenaan. Die ene seconde valt echt op bij het beluisteren van aansluitende nummers.
In mijn geval gaat het om een registratie van "Der Ring des Nibelungen" van Richard Wagner. 14 CDs met aansluitende opnames.
Het idee van @Firebird om om een hele CD tot één nummer samen te voegen klinkt interessant.
14 CDs gaat denk ik niet lukken, dat past waarschijnlijk niet binnen de max 4 GB per bestand op FAT32, maar dat zal ook niet nodig zijn; ik verwacht niet dat nummer 1 op CD#n naadloos overgaat van het laatste nummer van CD#n-1.

Overigens lukt het me niet om muziek af te spelen van een ext2/ext3/ext4 geformatteerde USB stick, in tegenstelling tot wat ik elders op het forum vermeld heb zien. De USB stick verschijnt wel in de media-speler app, maar er is geen muziek op te zien (terwijl exact dezelfde bestanden in exact dezelfde folders op FAT32 wel werkt). Een beetje jammer.
 
Het nadeel van het samenvoegen tot één nummer lijkt me dat je niet snel een bepaalde song opzoekt. Misschien maar beide versies er op zetten..
Het lijkt me een programmeer kwestie, ik zal het ook eens ter sprake brengen als ik bij het sec ben.
Of anders inderdaad een losse cd speler in het handschoenen kastje, net als vroegah :)
 
Bij het afspelen van eigen muziek via de USB poort komt er een extra pauze tussen de verschillende nummers. Normaal niet zo'n probleem maar behoorlijk storend bij het afspelen van een live concert.
Dat is niet alleen een Tesla probleem.... Ik heb identiek hetzelfde probleem bij het afspelen van mp3's in mijn Mercedes. Heel vervelend en ik heb er nog steeds geen oplossing voor gevonden. Ik hoopte dat het opgelost ging zijn bij mijn overstap naar Tesla begin volgend jaar ...
 
Het nadeel van het samenvoegen tot één nummer lijkt me dat je niet snel een bepaalde song opzoekt
Klopt, maar gezien mijn luisterpatroon is dat voor mij geen enkel bezwaar. Het is me inmiddels gelukt om "Der Ring" van 14 CDs om te zetten naar in totaal 4 FLAC bestanden. Ik ga later vandaag proberen of dat werkt in de Model S.