Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Wel weer een slimme zet van Elon.....harken weer genoeg miljoenen binnen :)
Is dit geld ophalen voor Gigafactory 4 beim Berlin?

Maar ik had al voor de aanschaf rekening gehouden met dit upgrade scenario. Dat was de belangrijkste reden waarom ik toen in dec 2018 voor de LR AWD ging en niet voor de performance. Elon had de stunt toch ook al uitgehaald bij de S. Dat was ook al goedkoper dan de hogere uitvoering bij nieuwe eerste aanschaf.
 
Last edited:
Weet ik niet precies. Had de optie aangezet en betaald, op de site staat nog steeds betaalverzoek in behandeling. Maar toen ik de auto instapte was de rijmodus standaard al veranderd door sport. Auto hing wel aan de WiFi, en had ik het extra vermogen wat ik eerder heb laten zien.
 
Misschien heb ik wel verkeerd vertaald. Kan ook zijn dat hij bedoelde een aantal procenten erbij. Als je dan 3 procent van 500 km neemt , wat bij mij een reele / werkelijke range opleverde bij 80 tot 115 km/ u. is dat toch weer 15 km erbij. Maar ook ik heb mijn twijfels over "boost range"
Ok dat denk ik niet, de motor is gewoon verder open gezet kwa vermogen. Ik denk niet dat het een betere efficiëntie heeft om eerlijk te zijn. Maar weet het niet 100% zeker. Ik kan morgen kijken wat de opgegeven actieradius is bij 90% als hij opgeladen is mogelijk zit daar een verschil tussen met voor de upgrade
 
Ok dat denk ik niet, de motor is gewoon verder open gezet kwa vermogen. Ik denk niet dat het een betere efficiëntie heeft om eerlijk te zijn. Maar weet het niet 100% zeker. Ik kan morgen kijken wat de opgegeven actieradius is bij 90% als hij opgeladen is mogelijk zit daar een verschil tussen met voor de upgrade
Ok, graag. Het door jou geuploade plaatje geeft al een heel klein idee. Dank daarvoor trouwens.
 
25458C9D-F771-4324-9648-041BA12FB962.jpeg
Graag gedaan ik merk wel dat het geen hele representatieve test is geweest ritjes waar met lage SOC en paar min. Moet morgen kleine 400km rijden en laden dus zal dan paar keer accelereren en kijken wat Max vermogen is. Verder hoop ik dat er iemand de 0-100 tijd goed kan meten en op YouTube gaat zetten ik vind namelijk wat berichten in Amerika over 3.7 sec 0-60MPH
 

Attachments

  • DF92A723-2A8D-4AC3-AFCD-FF68FF7A9974.jpeg
    DF92A723-2A8D-4AC3-AFCD-FF68FF7A9974.jpeg
    46.5 KB · Views: 56
Ik kijk nu op Youtube. Wat mij nu verbaast is het volgende. Ik heb een LR AWD. In Nederland wordt / is door Tesla opgegeven dat de acceleratie van 0 tot 100 km/u binnen 4.6 seconden is. Bijna iedereen in Nederland hanteert deze acceleratiesnelheid. Echter in America wordt opgegeven dat de 0 tot 62.1 miles voor de LR AWD 4.4 seconden is en dat de LR Rear Wheel Drive de 0 tot 62.1 miles doet in 4.6 seconden. Daar zou met de upgrade voor de LR AWD de 0 tot 62.1 miles in 3.9 seconden kunnen.
Heeft iemand een idee waar het verschil in zit? Of zijn wij Europeanen voor de gek gehouden? Moeten we nu allemaal gaan kijken of we wel 2 motoren hebben gekregen, ha,ha?
 
Ik kijk nu op Youtube. Wat mij nu verbaast is het volgende. Ik heb een LR AWD. In Nederland wordt / is door Tesla opgegeven dat de acceleratie van 0 tot 100 km/u binnen 4.6 seconden is. Bijna iedereen in Nederland hanteert deze acceleratiesnelheid. Echter in America wordt opgegeven dat de 0 tot 62.1 miles voor de LR AWD 4.4 seconden is en dat de LR Rear Wheel Drive de 0 tot 62.1 miles doet in 4.6 seconden. Daar zou met de upgrade voor de LR AWD de 0 tot 62.1 miles in 3.9 seconden kunnen.
Heeft iemand een idee waar het verschil in zit? Of zijn wij Europeanen voor de gek gehouden? Moeten we nu allemaal gaan kijken of we wel 2 motoren hebben gekregen, ha,ha?

Die tiende van seconde kan ook te maken hebben met temperatuur van de accu. Als ik naar mijn logging kijk van afgelopen maand dan zie ik dat bij het pedaal vol indrukken de maximale kw output schommelt tussen 296 en 320kw ongeveer. Dit kan te maken hebben met temperatuur accu, andere energie verbruikers en de hoeveelheid lading die erin zit(SOC). Ik kan me dan voorstellen dat de tiende van seconde die gemeten worden te maken hebben met bovenstaande.
 
Ik kijk nu op Youtube. Wat mij nu verbaast is het volgende. Ik heb een LR AWD. In Nederland wordt / is door Tesla opgegeven dat de acceleratie van 0 tot 100 km/u binnen 4.6 seconden is. Bijna iedereen in Nederland hanteert deze acceleratiesnelheid. Echter in America wordt opgegeven dat de 0 tot 62.1 miles voor de LR AWD 4.4 seconden is en dat de LR Rear Wheel Drive de 0 tot 62.1 miles doet in 4.6 seconden. Daar zou met de upgrade voor de LR AWD de 0 tot 62.1 miles in 3.9 seconden kunnen.
Heeft iemand een idee waar het verschil in zit? Of zijn wij Europeanen voor de gek gehouden? Moeten we nu allemaal gaan kijken of we wel 2 motoren hebben gekregen, ha,ha?
Daar rekenen ze met "rolling start", waar de meting pas start na ~0,3m.
 
Ik kijk nu op Youtube. Wat mij nu verbaast is het volgende. Ik heb een LR AWD. In Nederland wordt / is door Tesla opgegeven dat de acceleratie van 0 tot 100 km/u binnen 4.6 seconden is. Bijna iedereen in Nederland hanteert deze acceleratiesnelheid. Echter in America wordt opgegeven dat de 0 tot 62.1 miles voor de LR AWD 4.4 seconden is en dat de LR Rear Wheel Drive de 0 tot 62.1 miles doet in 4.6 seconden. Daar zou met de upgrade voor de LR AWD de 0 tot 62.1 miles in 3.9 seconden kunnen.
Heeft iemand een idee waar het verschil in zit? Of zijn wij Europeanen voor de gek gehouden? Moeten we nu allemaal gaan kijken of we wel 2 motoren hebben gekregen, ha,ha?

Die 4.6 sec is met de software versie zoals je die kreeg toen de allereerste in feb van dit jaar werden uitgeleverd waar die van mij ook onder vielen. Al snel kwam in het voorjaar een 5% upgrade toen was de 0-100 al 4.5 sec.
Nu onlangs weer een power upgrade gehad en dus zit je nu met een LR AWD op 4.4 sec.

Doe je daar deze upgrade weer bij van 1800 euro dan zit je dus op 3.9 (0.5 sec sneller).
Is echt een koopje trouwens om in deze acceleratie tijden een halve seconde sneller te kunnen zijn voor slechts 1800 euro.
Bij een ICE praat je dan al snel over stage 2 of 3 tuning waarbij je veel meer kwijt bent.