Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Photoshoot met Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Veertien dagen geleden een fotoshoot laten maken van onze Tesla door professioneel fotograaf Bart Boodts.
Vanavond alle foto's binnengekregen en ik wou ze jullie niet onthouden.

Benieuwd naar jullie meningen…

Tesla 1.jpg


Tesla 2.jpg


Tesla 3.jpg


Tesla 4.jpg


Tesla 5.jpg
 
  • Like
Reactions: Ormond
Veertien dagen geleden een fotoshoot laten maken van onze Tesla door professioneel fotograaf Bart Boodts.
Vanavond alle foto's binnengekregen en ik wou ze jullie niet onthouden.
Benieuwd naar jullie meningen…
Eerlijke mening? Ik vind het, gezien vanuit het perspectief van het fraai weergeven van de Model S, een heel matige serie. Alle fouten die maar gemaakt kunnen worden zijn ook gemaakt.
Er groeien bomen uit het dak van de auto. Er is uitgebreid gebruik gemaakt van een groothoeklens waardoor er lelijke perspectivische vertekening ontstaat. Voor- en achtergrond zijn rommelig en te scherp afgebeeld. De omgeving is veel te prominent aanwezig en meestal lelijk. Een bomenrijke omgeving is ongeschikt voor een fotosessie met een auto. Alleen bij vakkundig gebruik van een telelens waardoor deze bomen onscherp worden, is hier nog wat van te maken. Dat is hier helaas totaal mislukt.
Veel details zijn weinig fraai ingekaderd. De foto's van de neus van de auto zijn op een te laag standpunt genomen en te strak uitgesneden. Daardoor wordt het een monstrueus geval en is alle elegantie verdwenen. Op de beelden onder het viaduct is de achtergrond overbelicht en de voorgrond onderbelicht. Hier had de fotograaf een kleine invulflits moeten geven. Op enkele foto's staat de 'horizon' scheef. Als het gaat om de auto wil ik de eigenaar helemaal niet zien.
Foto's van auto's vragen een rustige omgeving. Nu speelt de auto slechts een bijrol.
Voor een sfeerimpressie van jou en je auto is het voor jou mogelijk acceptabel.
Sorry, maar dit kan de toets van mijn kritiek niet doorstaan.
Laat je overigens door mijn reactie niet ontmoedigen. Als jij ze OK vindt is het natuurlijk prima.
 
  • Informative
Reactions: Bankroetlama
Ik ben absoluut geen professional of zelfs hobbyist als het gaat om foto's maken. Ik deel Wim zijn mening dat de achtergrond soms te aanwezig is. De zwart-wit foto's vind ik erg mooi, met name van de achterkant. Ik vind het juist leuk om de eigenaar in de foto te zien. De foto van onder het viaduct, waarbij je voor de neus van de auto staat is ook erg leuk, maar de achtergrond vind ik dan net te aanwezig.
 
De zwart-wit foto's vind ik erg mooi, met name van de achterkant. Ik vind het juist leuk om de eigenaar in de foto te zien. De foto van onder het viaduct, waarbij je voor de neus van de auto staat is ook erg leuk, maar de achtergrond vind ik dan net te aanwezig.

Ik ben het er mee eens, dat de zwart-wit foto van de achterkant erg mooi is.

Onder het viaduct zou zomaar een foto kunnen zijn voor "Flikken Brasschaat". Is iemand al opgevallen dat daar water van boven op de voorruit druipt? :eek:
 
Is dit een echte professionele fotograaf?
Mijn excuus maar ik vind de foto's inderdaad niet heel erg professioneel deze zou bijna iedereen kunnen maken.....
Ik ben geen fotograaf maar deze hieronder is er eentje even vlug uit de hand genomen.
Om maar aan te geven dat zelfs ik het kan ;)
Binnenkort doen we een shoot met een Model X in een vliegtuighangar ik zal proberen de foto's te plaatsen.
14692083_1094701723960107_9060678713731242649_o.jpg
 
Dat is wel heel erg eerlijk, Wim. Misschien goed om te vermelden dat je hier met een (één ;-) professioneel oog naar kijkt.
Dat klopt natuurlijk. Omdat ik als professioneel fotograaf een oordeel geef over een professioneel fotograaf die er naar mijn mening niet in slaagt om een mooie serie te maken, is mijn oordeel hard. Maar dat oordeel werd ook gevraagd.
Helaas is mijn 'handleiding hoe fotografeer je een Tesla' tegelijk met het skippen van het draadje over 'detailing' naar de prullenbak verdwenen.
Ik zal een nieuwe handleiding maken en online zetten, tegelijk met een aantal foto's van de Model S.
Als er belangstelling is om, onder mijn supervisie, zelf je Tesla mooi te fotograferen, dan wil ik graag komend voorjaar daarvoor een dag organiseren. Zijn er belangstellenden, PM me maar.
 
Met mijn leken-oog vind ik het best geslaagd. Alleen al om het feit dat die auto zo enorm glimt. Vind de reflectie van de bomen juist wel wat hebben.

Compositie, perspectief, achtergrond, groothoeklens, inkaderen, standpunt, bijsnijden, etc. zegt me helemaal niks.
Middagje How-to eigen auto fotograferen lijkt me wel een leuke bezigheid, zolang ik geen spiegelreflex nodig heb.

Edit: als ik die websites van MVDF en Dennis Noten bekijk, heb ik misschien meer aan een workshop fotoshoppen...?
 
Met mijn leken-oog vind ik het best geslaagd. Alleen al om het feit dat die auto zo enorm glimt. Vind de reflectie van de bomen juist wel wat hebben.

Compositie, perspectief, achtergrond, groothoeklens, inkaderen, standpunt, bijsnijden, etc. zegt me helemaal niks.
Middagje How-to eigen auto fotograferen lijkt me wel een leuke bezigheid, zolang ik geen spiegelreflex nodig heb.

Edit: als ik die websites van MVDF en Dennis Noten bekijk, heb ik misschien meer aan een workshop fotoshoppen...?
Mischien eerst een workshop " How to wash my car ";)
 
Edit: als ik die websites van MVDF en Dennis Noten bekijk, heb ik misschien meer aan een workshop fotoshoppen...?
Als je echt wilt zien wat voor mooie trucs je met photoshoppen kunt uithalen moet je hier How to create a realistic composite eens kijken. Ik ken hem persoonlijk. Wat Adrian met foto's kan doen is ongelofelijk. Je weet dat t onmogelijk is maar toch lijkt t echt.
 
Zo, Xavier dacht iets moois gekregen te hebben en lezen we hier ook niet meer terug. :confused:

Fotografie vindt ik wel iets persoonlijks, de een vind iets al mooi waarbij de ander er zeker niet mee tevreden is. Beetje lastig dan ook als die ene er niet op die professionele wijze naar kan kijken omdat hij dergelijke zaken eenvoudigweg niet kan herkennen. Kan me voorstellen dat Xavier zich nu even wat minder voelt maar ik mag ervan uit gaan dat het niet persoonlijk bedoeld is. Het gaat in dit geval dan ook niet over hem, maar om het beoordelen van het werk van de maker door enkele "vakbroeders". Heb inmiddels ook al wel geleerd dat men zich al snel professioneel fotograaf noemt en waarbij inderdaad de resultaten dan niet professioneel te noemen zijn. Fotografie is echt een vak waar maar weinig echt kunstenaars zijn. Dat werk kan ik zeker waarderen, zeker omdat ik van mezelf wel weet dat ik dan niet zo goed ben. Daarbij gaat het niet altijd om het materiaal wat een fotograaf gebruikt, maar meer om wat je er mee kan. Ik vindt het dan een veel leukere uitdaging om bijvoorbeeld een systeemcameraatje een mooie plaat te maken dan met de meest dure spiegelreflex. Het dure materiaal is zeker geen garantie voor een mooie plaat.

Wel leuk idee om een keer met een paar "hobbyisten" onze eigen Tesla op de foto te zetten in een leuke en passende omgeving onder het genot van wat te drinken en te eten. Altijd leuk om van elkaar te leren en er een leuke en gezellige (mid)dag aan over te houden.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt