Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poets spul voor een zwarte Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Een beetje afhankelijk van hoeveel werk je er zelf in wil zetten, maar bij mij hebben de volgende producten goed gewerkt:

Allround oplossing:

gewoon naar het wassen:

Laatste ervaring is met deze (nadat ik gepolijst heb (zie foto's):
20220822_120823.jpg
20220822_120813.jpg
 
Poets spul voor een zwarte tesla is net hetzelfde als voor een witte of een blauwe of rode.

Als je poets spul gaat kopen in de kleur van je auto, is het vaak gekleurde wax die tijdelijk de krassen gaat opvullen. Dat helpt natuurlijk niks.

Er is al een heel topic over het wassen van auto's, met heel wat informatie.


In korte lijnen:
  • Eerst goed wassen:
    • Goed wasmateriaal voorzien (een washmitt, geen spons)
    • Wassen met 2 emmer methode (een emmer met zuiver water en shampoo, en een emmer waar je de vuil gemaakte washmitt mee uitwast, alvorens je nieuw zeepsop gaat opnemen uit de zuivere emmer)
    • Van boven naar onder werken, van de meest zuivere delen naar de meest vuile delen
    • Dingen waarmee je je wielen poetst, mag je niet gebruiken op de lak van je auto
  • Dan goed drogen
    • Goed droogmateriaal voorzien, met degelijke specifieke droogdoeken en niet zomaar een handdoek
  • Dan de lak echt zuiver maken (clay, polish)
  • En dan beschermen (wax, ...)
Je kan een stap overslaan, maar wax wrijven op vuile oneffen lak is natuurlijk zinloos.

Home | WAX-IT heeft wat startpakketten. Ik denk aan Gyeon en Meguiars producten, en Microfiber Madness handdoeken en wash mitts.

Ik laat mijn Tesla's behandelen door een detailer met een keramische coating, en doe dan onderhoud met Meguiars shampoo en quick detailer om af te werken.