Overdrijven is ook een kunst he een knielmatje is wel handig maar liggen is echt niet nodig)Die trekhaak is wel heel slim en 1500 kg. Bij Tesla moet je op de grond liggen voor de montage (...), echt een misser.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Overdrijven is ook een kunst he een knielmatje is wel handig maar liggen is echt niet nodig)Die trekhaak is wel heel slim en 1500 kg. Bij Tesla moet je op de grond liggen voor de montage (...), echt een misser.
Dat houdt in dat hij verbeterd is ten opzichte van de Volvo 240 POLAR.Een geoptimaliseerde aandrijflijn. Wat betekent dat precies? Dat je er geen vermogen bij zult krijgen, OTA?
Zelfs een knielmatje is niet nodig. Ik rij altijd met zo'n werkbroek met rubberen kniestukken....Overdrijven is ook een kunst he een knielmatje is wel handig maar liggen is echt niet nodig
Ik wil wel even het perspectief meegeven van iemand die de Polestar 2 ging
- de koffer van de model 3 is voor mij een echte designfout (bij regen)
Ik hoor dit punt veel terugkomen echter heb ik de Model 3 nu 4 maanden en ik heb hier in de praktijk nog geen hinder van ondervonden.
ik vond de model 3 niet mooi (zeker vooraan), de Polestar is mooier (maar ook een wat banaler design)
Precies. In Amerika is dat, met de vroegere exemplaren, echt wel een dingetje geweest.Het schijnt dan ook aangepast te zijn ten opzichte van de eerste modellen.
Overdrijven is ook een kunst he een knielmatje is wel handig maar liggen is echt niet nodig
Zoiets bedoel je?Eerst klepje los zien te krijgen, klepje weg leggen (in kofferbak), haak erin, na aankoppelen de stekker er in mikken (blind).
Klaar haak eruit (weer in kofferbak) en dat klepje er weer op zetten (uit de kofferbak) en afsluiten (want anders hoop rommel in de bak en slecht voor je range). En dat allemaal in de regen bij nul graden en flinke wind. Zo wat is dat leuk zeg...... gewoon misser.
Of op knopje drukken bij de Volvo (en heel veel ander auto's).
Design van de Model stoort me niet, ik vind de Polestar zeker niet mooier..Ik wil wel even het perspectief meegeven van iemand die de Polestar 2 ging bestellen. Voor mij ging de keuze tussen de Model 3 en de Polestar 2 omdat al de andere elektrische auto's ofwel te klein/basic waren, te duur of te lang wachten voor je er daadwerkelijk mee zou kunnen rijden. Mijn keuze viel op de Polestar, want:
- ik vond de model 3 niet mooi (zeker vooraan), de Polestar is mooier (maar ook een wat banaler design)
- de kwaliteit van afwerking van de Polestar lijkt beter, sluit beter aan bij Volvo-kwaliteit
- ik verwacht meer comfort van de zetels en de instelbare ophanging van de Polestar
- voorkeur voor het Android-infotainementsysteem (Waze, Google Assistant)
- de koffer van de model 3 is voor mij een echte designfout (bij regen)
Hoe groot ben je dan?Ik ben naar het autosalon gegaan om er toch eens in te gaan zitten voordat ik hem bestelde. En daar vond ik hem zeer klein. Ik ben zelf zeer groot en moet, zoals in de meeste wagens, mijn stoel volledig naar achteren plaatsen. In die positie is er enkel plaats op de achterbank voor zeer kleine kinderen (tot 10-12j?). Ook de hoogte op de achterbank gaf +/- dezelfde conclusie. Ik kon daar niet rechtop zitten zonder met mijn hoofd het dak te raken. Dat was voor mij de dooddoener. Daarnaast had ik op de plaats van de chauffeur ook een zeer ingesloten gevoel. Mogelijk door de lage stoelpositie waarin ik hem moest zetten en het hoge begin van het raam, maar zeker ook door de zeer hoge middenconsole.
De wielbasis van de Polestar is inderdaad 14,5 cm korter. Dat is echt wel veel... Dan ga ik die Polestar toch ook maar laten, denk ik.Daarna ben ik in de Model 3 gaan zitten en daar had ik dat probleem absoluut niet. Veel opener gevoel als chauffeur en meer plaats op de achterbank. Nadien ben ik de afmetingen gaan vergelijken en de Polestar is inderdaad bijna 10 cm korter en die 10 cm lijken tussen de wielen te zitten. Het is dus echt de cabine die duidelijk kleiner is en niet de frunk of kofferruimte. Ik heb dus uiteindelijk de Model 3 besteld.
Die onderhoudscentra zijn ook nog wel een ding, ik heb nog een maand om te beslissen dus .Nog punten die voor mij negatief zijn aan de Polestar, maar niet echt een invloed hadden op de beslissing:
Je koopt eigenlijk een XC40 met een ander uiterlijk. De batterijen, motoren en performantie van de Polestar zijn identiek aan de XC40 (afgezien van paar tienden seconden door andere vorm). De batterijen zijn zelfs gevormd naar de transmissietunnel van de XC40, waardoor je een bult in de vloer krijgt voor de middenpassagier op de achterbank.
Naar mijn gevoel plaatst de lengte van de wagen de Model 3 een segment hoger dan de Polestar 2, hoewel de prijs identiek is.Daar is nog een andere reden voor, door die accucellen in die 'transmissietunnel' te plaatsen; kan je de vloer voor de twee andere passagiers wat lager maken, zodat ze beter zitten (door daar wat minder accucellen te plaatsen).
Het hele verhaal rond onderhoud was bijzonder vaag. In eerste instantie bij Volvo-dealers door Polestar-techniekers, nadien in de Polestar Centers. Het is de bedoeling van de Polestar Centers dat die allemaal in de centra van grote steden worden geplaatst. Het laatste wat ik wil is naar het centrum van Brussel moeten rijden omdat dat het dichtstbijzijnde Polestar Center is.
Nog maar afwachten hoeveel updates de Polestar 2 gaat ontvangen die een effect hebben op de echte rijbeleving of praktische kant er van. Dat lijkt me niet iets dat in het DNA van Volvo ingebakken zit.
Het doodzwijgen van de Chinese fabricatie. Ik heb er geen enkel probleem mee dat de wagen in China geproduceerd wordt, maar het 'Zweeds' beeld wordt (voor mij te) sterk benadrukt.
Cruisecontrol-limiet tot 130 km/u. Ik gebruik dat al eens op 150.
Die 14,5cm is precies genoeg om die vloer achterin vlak te krijgen. Maar bij Volvo hadden ze altijd al een mega Carranger tunnel dus die hebben ze nu weer. Dat zijn ze gewend! Weinig fantasie hebben die autobouwers uit het verleden.Design van de Model stoort me niet, ik vind de Polestar zeker niet mooier..
Hoe groot ben je dan?
De wielbasis van de Polestar is inderdaad 14,5 cm korter. Dat is echt wel veel... Dan ga ik die Polestar toch ook maar laten, denk ik.
Die onderhoudscentra zijn ook nog wel een ding, ik heb nog een maand om te beslissen dus .
Dan mag je best Stijn heten vindt ik.Ben net groter dan 1m90.
Dacht ik ook. Of in België zelf Stijner.Dan mag je best Stijn heten vindt ik.
Allemaal prima. Maar ik zie niet waar je gaat liggen.Eerst klepje los zien te krijgen, klepje weg leggen (in kofferbak), haak erin, na aankoppelen de stekker er in mikken (blind).
Klaar haak eruit (weer in kofferbak) en dat klepje er weer op zetten (uit de kofferbak) en afsluiten (want anders hoop rommel in de bak en slecht voor je range). En dat allemaal in de regen bij nul graden en flinke wind. Zo wat is dat leuk zeg...... gewoon misser.
Of op knopje drukken bij de Volvo (en heel veel ander auto's).