Ik heb met grote interesse de Polestar 2 gevolgd als mogelijke kandidaat. Maar hij valt denk ik toch erg af om dezelfde reden als dat de V60 afviel. Ik krijg een compleet claustrofobisch gevoel van een dergelijke auto. Je zit echt compleet ingebouwd (hoge middenconsole, kleine ramen en zwarte afwerking) en hoewel sommige dat als knus zouden ervaren vind ik dat echt niet fijn. (zoals Stijntje dat al aangeeft)
Verder niets op aan te merken hoor, behalve dat ik hem van de zijkant en voorkant erg mooi vindt, maar van de zijkant is het een mix van een musclecar en een jaren 80 skoda. Maar daar wil ik wel overheen kijken met de binnenkant (stoelen, android als besturingssysteem, etc). Als je tijdens het laden video's wilt kijken moet je ook niet bij polestar zijn (onhandige scherm rotatie ten opzichte van de model 3). Ook zijn heel veel opties nog niet beschikbaar en worden deze volgend jaar beloofd (als ze al komen).
Een vriend van mij heeft de Performance Pack besteld erbij, maar die kwam er een tijdje geleden achter dat de vering niet vanuit de auto te verstellen is en dat hij naar een Polestar garage toe moet om de vering bij te stellen (echt tof als je even weg wilt met de caravan). Dat laatste snap ik echt niet, het is 2020..... toen ik mijn motor kocht in 2010 snapte ik wel dat ik de vering nog bij moest stellen (erg goede vering) met de hand... maar tegenwoordig?
Waarom wel Polestar:
- Meer het oude auto gevoel
- Wellicht meer luxe materiaal en uitstraling (zet er elke keer wellicht uit, want heb het nog niet kunnen ervaren), de "Volvo kwaliteit"
- Android als besturingssysteem (heeft potentieel)
- Dealer systeem wat hopelijk tot betere service zal leiden.
- Stiller (?)
Waarom geen Polestar:
- Ruimte om op te bergen valt bijzonder tegen, je kan dan wel een hatchback hebben, maar deze moet dan wel echt toegevoegde waarde hebben in mijn opinie. Ik denk dat de Model 3 wellicht meer ruimte biedt dan de Polestar 2.
- Geen superchargers (ik heb liever de keuze uit alle laadpalen EN de superchargers dan alleen alle laadpalen)
- Onbewezen concept, niemand weet welke problemen je tegenkomt en hoe de software in de praktijk werkt.
Het wordt echt wel een succes en ik kan niet wachten tot ik ze op de straat zie. Wel denk ik dat met het uitbrengen ze toch wel laat zijn om de leasemarkt echt te kunnen behagen. Volgend jaar is het 40.000 22% cap en 12% bijtelling, dan moeten ze met een wel erg aantrekkelijke standard range komen om mensen over te halen. In mijn omgeving merk ik dat mensen liever voor een 22% benzine gaan voor het gemak en comfort (niet iedereen kiest elektrisch uit een ideologie).
Oh en mijn proefrit moet nog worden gepland natuurlijk, ik word graag gewezen op mijn ongelijk door een praktijkervaring.
Verder niets op aan te merken hoor, behalve dat ik hem van de zijkant en voorkant erg mooi vindt, maar van de zijkant is het een mix van een musclecar en een jaren 80 skoda. Maar daar wil ik wel overheen kijken met de binnenkant (stoelen, android als besturingssysteem, etc). Als je tijdens het laden video's wilt kijken moet je ook niet bij polestar zijn (onhandige scherm rotatie ten opzichte van de model 3). Ook zijn heel veel opties nog niet beschikbaar en worden deze volgend jaar beloofd (als ze al komen).
Een vriend van mij heeft de Performance Pack besteld erbij, maar die kwam er een tijdje geleden achter dat de vering niet vanuit de auto te verstellen is en dat hij naar een Polestar garage toe moet om de vering bij te stellen (echt tof als je even weg wilt met de caravan). Dat laatste snap ik echt niet, het is 2020..... toen ik mijn motor kocht in 2010 snapte ik wel dat ik de vering nog bij moest stellen (erg goede vering) met de hand... maar tegenwoordig?
Waarom wel Polestar:
- Meer het oude auto gevoel
- Wellicht meer luxe materiaal en uitstraling (zet er elke keer wellicht uit, want heb het nog niet kunnen ervaren), de "Volvo kwaliteit"
- Android als besturingssysteem (heeft potentieel)
- Dealer systeem wat hopelijk tot betere service zal leiden.
- Stiller (?)
Waarom geen Polestar:
- Ruimte om op te bergen valt bijzonder tegen, je kan dan wel een hatchback hebben, maar deze moet dan wel echt toegevoegde waarde hebben in mijn opinie. Ik denk dat de Model 3 wellicht meer ruimte biedt dan de Polestar 2.
- Geen superchargers (ik heb liever de keuze uit alle laadpalen EN de superchargers dan alleen alle laadpalen)
- Onbewezen concept, niemand weet welke problemen je tegenkomt en hoe de software in de praktijk werkt.
Het wordt echt wel een succes en ik kan niet wachten tot ik ze op de straat zie. Wel denk ik dat met het uitbrengen ze toch wel laat zijn om de leasemarkt echt te kunnen behagen. Volgend jaar is het 40.000 22% cap en 12% bijtelling, dan moeten ze met een wel erg aantrekkelijke standard range komen om mensen over te halen. In mijn omgeving merk ik dat mensen liever voor een 22% benzine gaan voor het gemak en comfort (niet iedereen kiest elektrisch uit een ideologie).
Oh en mijn proefrit moet nog worden gepland natuurlijk, ik word graag gewezen op mijn ongelijk door een praktijkervaring.
Last edited: