Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad een beetje appels met peren vergelijk, dat verhaal over die remmen. Heeft iemand ooit problemen gehad met het remmen in bijv. de bergen (of als er een aanhanger achter hangt). In situaties dat je in een ICE met lage versnelling op de motor remt? In een M2 kun je dan die 2 standen van het remmen van het gas loslaten kiezen, maar geeft de max. stand voldoende remkracht voor alle situaties? In de bergen kunnen andere je remmen wel goed heet worden...
 
Ik heb enkele maanden geleden gekozen tussen model 3, i-pace en Polestar 2. Wat me in de polestar beviel was de hatchback, de automatische trekhaak en het dashboard.
Ik heb uiteindelijk toch een model 3 gekozen omdat
- de binnenruimte achterin te beperkt is. Ik heb twee jongvolwassen zonen die er volgens mij niet in passen.
- de SUC voor mij een wezenlijk verschil maken op mijn traditionele vakantie naar de Provence met 2 fietsen op de trekhaak
- Polestar geen enkele vraag van me beantwoord heeft. Ik heb er 4 gesteld, 4 keer een ontwijkend antwoord gehad (max belading in kg, warmtepomp, locatie van dealer/onderhoud, levertermijn)
 
ik snap niet goed waarom al die reviews de polestar naar voren schuiven als dé tesla killer.
model 3 is onder de streep gewoon ruimer en praktischer. en dan is er nog het supercharger netwerk.
polestar is een opgehoogde C segmenter, model 3 een D segmenter
model 3 is 5 cm breder, dat merk je als je met drie op de achterbank zit, en ook voorin zit je gewoon ruimer.
 
ik snap niet goed waarom al die reviews de polestar naar voren schuiven als dé tesla killer.
model 3 is onder de streep gewoon ruimer en praktischer. en dan is er nog het supercharger netwerk.
polestar is een opgehoogde C segmenter, model 3 een D segmenter
model 3 is 5 cm breder, dat merk je als je met drie op de achterbank zit, en ook voorin zit je gewoon ruimer.

Wat ik denk:
- Als je een vergelijking met Tesla meld, kom je hoger in de zoek-opdrachten en wordt er eerder naar gekeken.
- De auto-concurrenten moeten gauw met gelijkwaardige alternatieve komen voordat ze nog meer klanten verliezen aan Tesla.
- en hebben we dan eindelijk een auto in hetzelfde prijssegment als Tesla met gelijkwaardige spec's

En later we eerlijk zijn, wij vergelijken ook.

Persoonlijk vind ik het wel goed dat Tesla concurrentie krijgt. Daar profiteren wij als consumenten meer van.

Dat gezegd hebbende, behalve wat betreft de hatchback / sedan vind ik de Model 3 ook praktischer en mooier dan de Polestar 2.
 
Een beeld van de laadcurve, op een Ionity-laadpaal. Die laadcurve is dus gewoon écht ruk en absoluut niet zo agressief als Polestar beweert.
Ik vind 33 minuten aan een Ionity lader hangen om van 15% naar 82% te laden nu niet direct geweldig.


Na 4 min 27 s krijg je ook een beeld van het eerste stuk van de rit. 240 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 105 km/h lijken me nu ook niet echt baanbrekende cijfers... Blij dat ik voor de Model 3 heb gekozen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: wooter and Maurice1
Klopt voor de e-tron. Ik heb zelf nog maar enkele keren een lange laadbeurt gehad bij ionity.
79,5 kWh op 39' dat moet dus van 5% tot 95% geweest zijn.
79 kWh op 35', idem
62,5 kWh op 31' daar was van 25% tot nagenoeg vol.
Jammer genoeg zijn onze reizen niet kunnen doorgaan maar zolang HPCs beschikbaar zijn, belooft dat zonder veel tijdverlies te verlopen.
 
  • Like
Reactions: horta
In bijna een jaar welgeteld tweemaal aan een supercharger geladen, de rest altijd thuis. Zet die fanboy modus even uit en geef nou gewoon toe dat dit een evenwaardige opponent van de model 3 is. Beiden hebben hun plus en minpunten.
Maar is dit nu net niet wat den Elon wou, andere automerken aanzetten om ev's te bouwen:cool:
 
  • Like
Reactions: horta
Ik vind het toch echt wel een dikke plus dat superchargen, al is ionity goed op weg om evenwaardig te worden.
Als je niet af en toe met je wagen een verre trip doet, dan kan je het ook wel met een renault zoe redden , maar als je 60k aan een wagen uitgeeft, dan wil je geen ongemakken hebben op verre trips.
 
Je vergeet dat je in Nederland en België met zo'n auto amper aan de snellader hoeft te hangen. Bereik genoeg om thuis te laden. ;) Snelladen is zoooo overrated. ;)
Ik denk dat je vooral voor jezelf spreekt, en niet moet denken in de plaats van iemand anders te kunnen spreken.
Ik ben de voorbije jaren verantwoordelijk geweest voor mensen die in twee sites werken, ééntje niet zover van thuis, de andere in midden-Frankrijk. Ik bracht daar gemiddeld één week per maand door. Dat wil dus zeggen iedere maand minstens één keer 750 km heen en 750 km terug. En ik moet ook nog af en toe in Duitsland en Luxemburg zijn, dus snelladen is voor mij dus WEL van belang. En zelfs voor de jaarlijkse reis is dat uur of twee uur langer tijdens het laden wel van belang.
 
In bijna een jaar welgeteld tweemaal aan een supercharger geladen, de rest altijd thuis. Zet die fanboy modus even uit en geef nou gewoon toe dat dit een evenwaardige opponent van de model 3 is. Beiden hebben hun plus en minpunten.
Maar is dit nu net niet wat den Elon wou, andere automerken aanzetten om ev's te bouwen:cool:

Heel flink van je. Ik zal gezien mijn werksituatie dus we voor heel wat km een snellader nodig hebben.

Haha. Ik ben absoluut geen tesla-fanboy, ik heb echte alle opties uitgezocht en uitgevlooid om niet met een auto te rijden die gemaakt werd door Tesla, ik heb een viscerale afkeer van Elon Musk en de gedachte dat ik ook enkele Trump supporters aan werk heb geholpen door een een model 3 te kopen ligt me ook zuur op de maag.