Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?


  • Total voters
    104
This site may earn commission on affiliate links.
Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.

Dan komt er vast een bedrijf die ze gaat reviseren voor veel minder geld. Een ottomotor is echt veel duurder om te maken (en te reviseren). En voor 20-25K heb je al een hele knappe ottomotor.

Daarnaast geldt dat ook Tesla zich zal beseffen dat ze problemen krijgen met hun klanten als ze na 8 jaar ineens 25K moeten betalen voor een motor die om de 40K (ik noem maar even wat) vervangen moet worden.
 
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
Ik zou de huidige DU uit m'n classic best over willen laten zetten in m'n nieuwe 90D straks:rolleyes:
 
Moet je ook nog wel even de firmware laten jail breaken, H.

(Die poll van René loopt een beetje uit het spoor op deze manier, sorry.)

On Topic: Ik had al gestemd op 0 vervangingen. Voor de statistiek: gedurende 40K km.
 
Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.

Wat dat betreft hoop ik van harte dat er over paar jaar partijen zijn die kunnen en durven te klussen aan de Tesla. Voor een goede tweedehandsmarkt (ouder dan n jaar of 5 a 6) is betaalbaar onderhoud van wezenlijk belang.

Oh. Weer in topic; 27k km. 11 maanden oud en m'n DU is nog fluisterstil.
 
Wat dat betreft hoop ik van harte dat er over paar jaar partijen zijn die kunnen en durven te klussen aan de Tesla. Voor een goede tweedehandsmarkt (ouder dan n jaar of 5 a 6) is betaalbaar onderhoud van wezenlijk belang.

Ik schat de kans klein in dat dit lukt omdat zowat alles software gestuurd is in een Tesla. Zolang er geen wet is die Tesla verplicht om hun gesloten doos te openen, zullen ze hun ecosysteem stevig in eigen handen houden. Op dit vlak hebben ze goed naar Apple gekeken. Er zit ook een veiligheidsaspect aan natuurlijk. Alleen veel grotere volumes en/of een verkoop aan een grote speler kunnen hier volgens mij verandering in brengen.
 
Moet de poll niet gevoerd worden per type wagen? Ik merk op dat er blijkbaar meer DU vervangen worden op de 1st gen modellen. en kan er iemand samenvatten hoe je een slechte DU er uit kan halen? ik bedoel, ik hoor of zie niets aan mijn P85D, maar ik weet ook niet waar ik blijkbaar naar moet kijken of luisteren. een fluittoon, tja, 100% stil is het nooit geweest, je hoort wat gezoem etc, maar niet een keiharde fluittoon of zoiets...
 
Moet de poll niet gevoerd worden per type wagen? Ik merk op dat er blijkbaar meer DU vervangen worden op de 1st gen modellen. en kan er iemand samenvatten hoe je een slechte DU er uit kan halen? ik bedoel, ik hoor of zie niets aan mijn P85D, maar ik weet ook niet waar ik blijkbaar naar moet kijken of luisteren. een fluittoon, tja, 100% stil is het nooit geweest, je hoort wat gezoem etc, maar niet een keiharde fluittoon of zoiets...

De 1st gen modellen zijn ook al een stuk ouder en hebben dus al meer kms op de teller. Dual motor modellen zijn in Europa nog maar 8 maanden op de markt. Wees gerust, als er iets mis is zal je het wel horen, het gaat niet onopgemerkt voorbij. :wink: Ik heb nu 20.000 km en begin zo rond de 110 km/u een lichte brom te ontwaren. Nog niets om mij zorgen over te maken maar ik ben op mijn hoede natuurlijk. :smile:
 
De 1st gen modellen zijn ook al een stuk ouder en hebben dus al meer kms op de teller. Dual motor modellen zijn in Europa nog maar 8 maanden op de markt. Wees gerust, als er iets mis is zal je het wel horen, het gaat niet onopgemerkt voorbij. :wink: Ik heb nu 20.000 km en begin zo rond de 110 km/u een lichte brom te ontwaren. Nog niets om mij zorgen over te maken maar ik ben op mijn hoede natuurlijk. :smile:
Onze 1e S kregen we bij aflevering al met een niet te missen brom mee...
 
Bijna 2 jaar oude P85+, ruim 40.000km, 0 DU vervangingen. 1x 12 voltprobleem in het weekend bij thuiskomst, gerepareerd. 1x reset computer bij destijds enige S.C. In Engeland In Londen dmv even verwijderen en terugplaatsing ve. Zekering voor bij de frunk. ------ Om aan te geven wat de auto tot nu heeft moeten verduren: Meerdere proefritten met vrienden en familie. Vakanties: 2x wintersport in Oostenrijk, Italie, Duitsland, België (soms lastig laden...), vele malen Groot Brittannië en zelfs een keer naar Ierland. Verbruik gemiddeld >250. Rijd graag door als het kan, maar het hoeft niet meer. Snel accelereren doe ik nog steeds met heel veel plezier, niet al te krappe bochten vind ik echt heerlijk in deze auto, liefst zonder toeschouwers en kan nog steeds ook gewoon netjes met het verkeer meerijden. Paar rondjes Zandvoort met mijn vrouw na een race experience, ik zat lekkerder in de Tesla dan in die Porsche 911, ook in de bochten (vast subjectief), maar de Porsche was echt een tegenvaller. Heb wel eens wat gebrom gehoord, maar dat verdween gelukkig weer na een tijdje. Mijn 2e geplande jaarcontrole, volgt eind deze maand. Probeer de SeC zo min mogelijk te bezoeken, zodat ze vooral tijd kunnen besteden aan promotie, proefritten en verkoop. En probeer daarmee ook de kosten voor Tesla als bedrijf niet op te drijven, aangezien ze een startend autobedrijf zijn en elke uurtje en centje mi. Kunnen gebruiken om te investeren in het bedrijf.
 
Ik zal de waslijst van reparaties aan mijn oude P85+ maar niet gaan opsommen. 1 DU vervangen waar ik een half jaar op heb moeten wachten. De auto gekocht van Tesla met ruim 25k km op de teller en helaas meteen mogen constateren dat er een brom in zat.

Toch blijf ik Tesla een pluim geven voor de service en heb zonder enige aarzeling besloten een nieuwe S70 te kopen.