Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TPMS Retrofit - "uw bandenspanningssysteem heeft onderhoud nodig"

This site may earn commission on affiliate links.
Na de retrofit heb ik nog steeds het warning "lampje" van de bandenspanning in het main display. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

tpms1.png


Na het correct op spanning brengen:

tpms2.png
 
Een keer alle computers resetten. Als dat niet helpt Roadside Assistance vragen om de foutcode te verwijderen. Zolang die code zichtbaar blijft krijg je ook geen software updates, dat zou jammer zijn.
 
Net contact gehad met Tesla... en je gelooft het antwoord niet.

Tesla: Meneer, dit blijift altijd zo staan omdat de auto is afgeleverd zonder TPMS sensoren.
Ik: Maar ik heb de sensoren er zelf ingezet.
Tesla: Dat maakt niet uit, u blijft dit altijd zien...
Ik: Dat kan ik niet geloven en vind ik onacceptabel... ik kan toch ook niet zien wanneer mijn band dan lek is..
Tesla: Daarvoor krijgt u een melding in het scherm...
Ik: Toch wil ik het niet zien, ik wil iemand spreken van de technische afdeling die mij dit uit kan leggen...
Tesla: Ehhhh... dan moet ik u terug laten bellen...
Ik: Mooi, heeft geen haast mag ook Maandag...

Grappig... LOL
 
Ik snap hem niet, wat je bedoelt met hem er zelf in gezet? Heb je zelf 4 sensoren laten monteren of heb je de retrofit door Tesla laten doen incl software aanpassing en naast de 4 sensoren ook andere “leessensoren” op de auto?
 
Last edited:
Ik snap hem niet, wat je bedoelt met hem er zelf in gezet? Heb je zelf 4 sensoren laten monteren of heb je de retrofit door Tesla laten doen incl software aanpassing en naast de 4 sensoren ook andere “leessensoren” op de auto?

Ik heb de retrofit door Tesla uit laten voeren. Maar aangezien ik geen Tesla velgen heb, zetten ze de TPMS sensoren er niet in. Toen heb ik gezegd, dan hoef ik ze er ook niet bij, en vraag ik mijn bandenboer wel of die er ze inzet... Dat had ik dus gedaan voordat ik de auto naar het service center bracht...
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Zijn er hier misschien mensen die een retrofit hebben laten uitvoeren? En zo ja, zien jullie dat bandenspannings icon ook? En hoe zit dat dan met het verwisselen van zomer naar winterbanden, geeft dat ook problemen...?
 
Blijkbaar niet zoals het hoort, aangezien je lampje brandt.

Ik heb een CPO van juni 2014 gehad waar Tesla de retrofit gedaan heeft voor aflevering, en ik had geen brandend lampje.
Mijn auto was door rotterdam klaar gemaakt, misschien eens met hun bellen of mailen?
 
Zijn er hier misschien mensen die een retrofit hebben laten uitvoeren? En zo ja, zien jullie dat bandenspannings icon ook? En hoe zit dat dan met het verwisselen van zomer naar winterbanden, geeft dat ook problemen...?
Een paar jaar geleden een retrofit laten uitvoeren.
Tesla moet dan wel de juiste TPMS sensoren meegeven. De oude werken daar niet op.
Verder moet je calibreren.
Ik had gelukkig de standaard wielen en heb de foutboodschap nooit gehad
 
  • Informative
Reactions: Highkick
Blijkbaar niet zoals het hoort, aangezien je lampje brandt.

Ik heb een CPO van juni 2014 gehad waar Tesla de retrofit gedaan heeft voor aflevering, en ik had geen brandend lampje.
Mijn auto was door rotterdam klaar gemaakt, misschien eens met hun bellen of mailen?

Komt goed, afspraak is in de maak, en volgens Tesla moet het gewoon werken...
 
Bij Tesla 57,85 ex BTW... Bij wielservicenederland 34,95 ex BTW...
Het gaat natuurlijk niet alleen om de prijs van de zendertjes. Ze moeten ook nog gemonteerd worden en universele moeten nog gekopieerd/geprogrammeerd worden en wellicht verzendkosten. Ik betaalde afgelopen zaterdag € 175,00 incl BTW voor kant-en-klare universele zendertjes (Baolong compatible). Gewoon bij de bandenman om de hoek, hier. Montage en opnieuw balanceren € 88,00 incl. BTW.
En nog lekkere koffie ook.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Het gaat natuurlijk niet alleen om de prijs van de zendertjes. Ze moeten ook nog gemonteerd worden en universele moeten nog gekopieerd/geprogrammeerd worden en wellicht verzendkosten. Ik betaalde afgelopen zaterdag € 175,00 incl BTW voor kant-en-klare universele zendertjes (Baolong compatible). Gewoon bij de bandenman om de hoek, hier. Montage en opnieuw balanceren € 88,00 incl. BTW.
En nog lekkere koffie ook.

Eens... voor de volledigheid:

Sensoren 4x + verzendkosten + BTW : 177,57
Montage + BTW : 48,40
Koffie: Niet te zuipen

Choose wisely my friends ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik zie het anders. Ik had een keer een spaanplaatschroef in mijn dure Michelin Super Pilot. Ik zag dat de druk in mijn rechter voorband langzaam terugliep van 3.0 naar 2.2 bar. Het systeem waarschuwt vanaf 2.5 bar. Bij het bekijken van de band zag ik de schroef zitten.
Per tien minuten raakte ik 0,2 bar kwijt. Ik kon nog een kilometer of 6 rijden tot de druk op 1,6 bar stond en ik bij Kwikfit de brug op kon.
De schroef verwijderd en de band kon zonder probleem worden gerepareerd.
Zou ik niet zo'n nauwkeurig systeem hebben gehad dan was de Michelin waarschijnlijk kapot gegaan en moeten worden vervangen.
Wederom eens... Bij onze niewe Model 3, meteen al op de 2e dag ( nadat ik kort ervoor uit gewoonte de bandenspanning had nagelopen en wat op peil gebracht ( in mijn geval altijd ietsje hoger zet )) kwamen al rap de TPMS meldingen binnen. Heel langzaam leeglopende band. Bij één van de nieuwe Michelins was het (nieuwe) nippeltje dat je indrukt om lucht te laten ontsnappen blijkbaar een beetje vast komen te zitten... Garage hier herkende ook de oorzaak!
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Rij ook al een tijdje rond met de melding in het scherm. Tesla rekent nu 426,- incl. BTW voor de vervanging van de 4 Baolong sensoren. Ik vind dat teveel en laat de melding dus maar een tijdje staan, bij de winterwielwissel zien we wel verder.
 
Rij ook al een tijdje rond met de melding in het scherm. Tesla rekent nu 426,- incl. BTW voor de vervanging van de 4 Baolong sensoren. Ik vind dat teveel en laat de melding dus maar een tijdje staan, bij de winterwielwissel zien we wel verder.
Tot nu toe waren de sensortjes bij Tesla nauwelijks duurder dan elders. Zou de montage dit prijsverschil veroorzaken? Tegen € 157,30 per uur zou het nog vijf kwartier werk zijn, wat toch wel erg veel lijkt.
Mijn bandenspecialist rekent iets van € 175,00 incl btw en montage.