Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: wie gaat er richting Oostenrijk op de reeds beruchte Zwarte Samstag?

Wie gaat er op zaterdag 22 feb met z'n Tesla richting Oostenrijk?


  • Total voters
    32
This site may earn commission on affiliate links.
Wat zou dan beter zijn? Eerder weg? Ik kan evt 18:00 weg.

Dat is wat ik ga doen. Ik ga uit van 13 uur rijden en ga proberen voor 20u te vertrekken om vervolgens bij m'n derde en tevens laatste stop lang te laden en flink te maffen :)

Vorig jaar de fout gemaakt flink te planken. Hierdoor extra stops maar dat creëert wachttijd. Zonder wachttijd en snelheidsreductie is doortrappen met korte laadsessies de snelste wijze. Met wachttijd is 'rustig' rijden (max 110/120km) je vriend omdat dit laadstops bespaart.

Dit jaar ga ik er vanuit dat ik moet wachten (+30 min) en het laden langzamer gaat (+15m) en dus minstens 45m per SuC kwijt ben. Is dat niet het geval dan ben ik enkel maar sneller op bestemming.

Ik ben er nog niet over uit of ik over Stuttgart of Nürnberg ga rijden. Vorig jaar op de terugweg over Nürnberg was geen succes bij de SuC's maar zorgt ervoor dat je sneller door/over München bent.

Ik zou zeker niet adviseren zaterdag overdag te reizen en vroeg (4-6am) te vertrekken. Ik heb mensen gesproken die zo gefrustreerd waren door de volle SuC's omdat ze daar door laat in de avond pas op bestemming waren met +16h aan reistijd voor een rit van 1.000km.
 
Ik ga pas in maart. Het geluk dat je niet aan de schoolvakanties gebonden bent.

Ben ook in december naar Ischgl geweest, nergens moeten wachten en meestal alleen aan de SuC.
Alleen op terugweg (=heenweg voor de kerstvakantiegangers) was het vol bij de 8 stalls in Hirschberg. Had nog net een plaatsje, maar mijn tegenhanger was al een flink eind op weg, want de laadsnelheid kwam boven de 90KW. Geen probleem dus.

Succes alle reizigers in de komende 3 weekenden (en vooral volgend weekend)