Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met bellen in de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de Tesla opgehaald. Naast al het positieve daarvan bleek dat tijdens het bellen er een enorme storing is als je de telefoon in het vakje legt midden/onder in het dashboard, of waar normaliter een middenconsole is...

Is dit een bekend probleem, of is het specifiek voor onze Tesla?
 
Hebben wij ook. Telefoon hangt in houder direct bij het scherm, geeft vaak storing.

- - - Updated - - -

Even wat anders, ik heb m'n iPhone 5s geüpdatet naar de laatste versie, en kan sinds dien niet meer bellen via de Tesla. Hij maakt wel contact, alleen het geluid loopt niet via de auto. Niemand dat probleem? Beiden al ge-reset, geen soulaas helaas.
 
Vandaag de Tesla opgehaald. Naast al het positieve daarvan bleek dat tijdens het bellen er een enorme storing is als je de telefoon in het vakje legt midden/onder in het dashboard, of waar normaliter een middenconsole is...

Is dit een bekend probleem, of is het specifiek voor onze Tesla?

schijnt te komen omdat toestellen naar 2G/Edge terugvallen bij slecht bereik op 3G. Het gebeurt mij ook al regelmatig, elke rit wel eens, en heb dit voor de MS al de laatste 10 jaar niet meer meegemaakt... Ergens is de Tesla niet goed afgeschermd, of niet getest op 2G interferentie. Zal hier zelf ook over klagen. Instant update: telefoon BB10 even ingesteld op alleen 3G/4G dan zou het niet meer moeten voorkomen. Het zoeken naar 2G houdt dan op en daar missen we toch niet veel aan, met de huidige 3/4G dekking. Wordt vervolgd!
 
schijnt te komen omdat toestellen naar 2G/Edge terugvallen bij slecht bereik op 3G. Het gebeurt mij ook al regelmatig, elke rit wel eens, en heb dit voor de MS al de laatste 10 jaar niet meer meegemaakt... Ergens is de Tesla niet goed afgeschermd, of niet getest op 2G interferentie. Zal hier zelf ook over klagen. Instant update: telefoon BB10 even ingesteld op alleen 3G/4G dan zou het niet meer moeten voorkomen. Het zoeken naar 2G houdt dan op en daar missen we toch niet veel aan, met de huidige 3/4G dekking. Wordt vervolgd!

Met KPN 4G en iPhone 5s glasheldere verbindingen.
 
De storing zeker herkenbaar met Htc One. Daarnaast kan men mij ook heel slecht horen als ik bel, dit is niet bij elke gesprek het geval, maar een aantal mensen kunnen me nauwelijks verstaan. Heel vreemd en wisselt vaak en onafhankelijk van het telefoontype wat ik bel. Heb hierover ook al contact gehad met Tesla maar konden er niks aan doen en moest even afwachten bij nieuwe software update.
 
Dank voor de reacties. Het is dus kennelijk niet exemplarisch.

Nou ja, doorgeven dan maar en hopen op een oplossing. Kan dat de rest ook aanraden, hoe meer mensen er over klagen, hoe sneller een oplossing komt. Sowieso hoor je in een auto in deze prijsklasse goed te kunnen bellen...