Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met of geen updates ontvangen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo, ik ben een nieuwe tesla gebruiker, zo ver een prima nieuwe ervaring. Ik begrijp uit dit topic dat ik met de huis wifi of via mijn telefoon hotspot de updates kan downloaden. Thuis vindt de auto mijn wifi niet.. iemand tips? Toen de auto de eerste nacht bij ons huis stond heeft hij wel een update gedaan... Die ging gewoon via 4G... Is er een logica?
 
Over het algemeen meldt de auto dat de een update beschikbaar is in de tab ‘Software’. Dit gaat gewoon via de 4G-verbinding. Je kan daarna met WiFi (of een hotspot) de update downloaden. Als deze is gedownload krijg je een melding in het scherm en via de app op je telefoon. Zo werkt het bij mij al 4 maanden.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Over het algemeen meldt de auto dat de een update beschikbaar is in de tab ‘Software’. Dit gaat gewoon via de 4G-verbinding. Je kan daarna met WiFi (of een hotspot) de update downloaden. Als deze is gedownload krijg je een melding in het scherm en via de app op je telefoon. Zo werkt het bij mij al 4 maanden.
Klopt. Zo werkt het al een tijdje.

De auto kijkt (via oa 4G) of er een update voor deze auto beschikbaar is. Zo ja, dan krijg je te zien dat je via WiFi moet verbinden en dan gaat de update downloaden.

Zodra je een melding op je telefoon krijgt heeft de auto de update al volledig gedownload.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Thuis vindt de auto mijn wifi niet.. iemand tips?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Uiteraard is de signaalsterkte van je thuis WiFi belangrijk. Focus je daarbij niet te veel op het aantal streepjes signaal, zodra je een verbinding hebt vanuit de auto. Met slechts 2 streepjes signaal haal ik probleemloos alle updates binnen. Er zijn diverse Apps beschikbaar voor iOS en Android om de signaalsterkte te monitoren. Verder heb ik ervaren dat de Tesla het liefst connect op de 2.4Ghz band en op de kanalen 1 en 6. Je zou ook dit kunnen controleren en waar nodig aanpassen. Vaak is het een kwestie van wat pielen totdat je de ideale configuratie hebt gevonden.
 
Bij de Model S is in de rechter buitenspiegel de antenne gemonteerd. Waar deze is in de M3, weet ik niet. Veder kennen de kanalen 1,6 en 11 de minste overlap in wifi signaal (zie Why Channels 1, 6, and 11? | MetaGeek). Daarmee heb je meer kans op een goede verbinding.
Zie ook: WiFi Guide and Troubleshooter for Tesla Vehicles | TeslaTap

Wifi overlap..... gewoon meten (zat tooltjes voor), dan weet je het (want als de buren ook slim zijn zitten ze je alsnog in de weg), signaalsterkte meten en klaar en dan gaat het vanzelf altijd goed.

Praktisch: komt er op neer dat je wifi router/access point vrij dicht bij de auto moet staan (10 meter, veel verder lukt niet).
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Wifi overlap..... gewoon meten (zat tooltjes voor), dan weet je het (want als de buren ook slim zijn zitten ze je alsnog in de weg), signaalsterkte meten en klaar en dan gaat het vanzelf altijd goed.

Praktisch: komt er op neer dat je wifi router/access point vrij dicht bij de auto moet staan (10 meter, veel verder lukt niet).
Daar hebben we WIFI ANALYZER voor.
 
Ik heb m'n M3 sinds donderdag 19e September, zit nog op 2019.28.3.1.
Heb nu ook al 2 ritten van 45 minuten ongeveer gereden met verbonden met mijn telefoon hotspot gisteravond en vanmorgen, ondanks dat ik premium interieur heb.
Software update staat op Geavanceerd.

Krijg geen melding om nieuwe update op te halen.
Zijn er meer dingen die ik kan doen?
 
Ik heb m'n M3 sinds donderdag 19e September, zit nog op 2019.28.3.1.
Heb nu ook al 2 ritten van 45 minuten ongeveer gereden met verbonden met mijn telefoon hotspot gisteravond en vanmorgen, ondanks dat ik premium interieur heb.
Software update staat op Geavanceerd.

Krijg geen melding om nieuwe update op te halen.
Zijn er meer dingen die ik kan doen?

28.3.1 is niet erg oud. Ik had tot vorige week nog 24.4.4 en je kan echt helemaal niets doen om het te bespoedigen. Ik ben daar nu wel achter gekomen. Gewoon rustig wachten, 'nachts misschien aan de wifi hangen zou mogelijk kunnen helpen. Maar hij controleert toch per 4G of er een update is.. Just wait.
 
Bij mijn M3 staat er al bijna een week een update klaar. "verbind met wifi om te donwloaden.."
Auto staat aan de wifi . Al meerdere wifi punten getest. dem met hard / soft reset etc...Geen effect.

Chat is al een aantal dagen niet beschikbaar. Op mail reageren ze niet . Telefonisch contact gaat niet...

iemand een andere tip om de update toch binnen te krijgen?
 
Succes, bij sec Amsterdam pushen ze ‘m een keer en vinden het dan opgelost. In 1,5 jaar nog nooit automatisch een update gehad. En als je ‘m er voor wegbrengt krijg je ‘m met nieuwe software terug - om vervolgens nog steeds niet automatisch updates te ontvangen.