Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
11e besteld, 21e ontvangen, vandaag ingebouwd en dik tevreden:

ImageUploadedByTapatalk1390498699.305727.jpg


Stekkertjes pasten niet 100% maar goed genoeg.
 
hmm, goed punt. Misschien wordt íe dan ook wel wat langer als je hem een paar keer dubbelklapt. Dan sluit íe ook gelijk beter af! :)
(nu heb ik een kier, en dus geluid-lek, of bij de klep of bij de achterbank )
Ondanks de kier heeft hij absoluut een functie. Gisteren moest ik iets groters vervoeren en zonder hoedenplank hoor je de banden toch een stuk meer.
 
Vandaag aan de trunk en frunk verlichting begonnen. Omdat de standaard plaatsing van de lampen bij b.v. plaatsing van een koffer of tas veel schaduw geeft gekozen voor de teslatap oplossing http://teslatap.com/modifications/lights-how-to-improve-trunk-lighting/. De normale led strips zijn kwetsbaar dus gekozen voor aluminium daglicht ledstrips. http://www.lightinthebox.com/nl/2-d...m-cob-led-dagrijverlichting-lamp_p816567.html Gelijk de kentekenplaatverlichting vervangen door led. Vanavond het resultaat bekijken.

's avonds voldoende licht
IMG_5243k.jpg
IMG_5238k.jpg
 
Last edited:
10 minuutjes. Dat is geweldig. Hoe heb je dat gedaan?

bekleding los trekken van boven naar onder: 1' 30"
plakband los maken en kabeltjes door de gaten steken: 30"
bekleding terug op zijn plaatst duwen: 2'
wachten op de ledlampjes uit China (tijd wordt niet meegerekend)
ledjes uitpakken 1'
gaten vergroten met scherp mes: 3'
stekkers op lampje steken: 1' 30"
lampjes in gaten duwen: 30"
10 minuten dus:smile:
 
Vandaag aan de trunk en frunk verlichting begonnen. Omdat de standaard plaatsing van de lampen bij b.v. plaatsing van een koffer of tas veel schaduw geeft gekozen voor de teslatap oplossing http://teslatap.com/modifications/lights-how-to-improve-trunk-lighting/. De normale led strips zijn kwetsbaar dus gekozen voor aluminium daglicht ledstrips. http://www.lightinthebox.com/nl/2-d...m-cob-led-dagrijverlichting-lamp_p816567.html Gelijk de kentekenplaatverlichting vervangen door led. Vanavond het resultaat bekijken.

's avonds voldoende licht
View attachment 41981View attachment 41982
Mooi resultaat!
Veel werk? Kon je voorin makkelijk aansluiten op de bestaande lampjes?
 
Pakje is binnen. Nu ikzelf nog...
Zit weer in Milpitas (next door to Tesla Factory). Zal wel na het weekend worden voor ik bij het pakje kan (ligt op kantoor).
Komt wel goed uit, want voorlopig mis ik mijn MS ook nog. Die staat in Tilburg.

Dit ging over het vervangen van het lampje in de Frunk. Was dit ooit nog gelukt, LastNLSig?
(Kofferbak hebben we allemaal inmiddels al gedaan volgens mij) nu de Frunk nog zonder al te veel gesoldeerd en gepruts...?
 
Last edited:
Dit ging over het vervangen van het lampje in de Frunk. Was dit ooit nog geluk, LastNLSig?
(Kofferbak hebben we allemaal inmiddels al gedaan volgens mij) nu de Frunk nog zonder al te veel gesoldeerd en gepruts...?

Ja en nee. Het pakje is er wel gekomen. Maar ergens in het proces hebben we een cijfer in een artikelnr omgewisseld.
Resultaat was dat ik niet de gewenste lampjes binnenkreeg. Op mijn vragen nav (was net rond Chinees nieuwjaar) heb ik geen antwoord meer gehad.
Daarna zelf geen moeite meer ingestoken.

Had nog een paar andere setjes besteld (die mogelijk zouden passen) bij dezelfde club. 1 paar daarvan zou wel passen in de trunk. Met iets vergroten van de bestaande gaten.
Wellicht dat ik deze lampjes nog een keer onder/in de hoedeplankhouders verwerk (rechthoekig gaatje erin met de dremel, lampje er in klikken; kabeltje om aan te sluiten ligt er in principe nu al).
Dat staat wellicht net iets professioneler dan het opgeplakte ledstripje dat er nu zit (overigens wel heel effectief) en af en toe neigt los te laten.

Overigens kreeg ik net gisteren een mailtje van Teslasseccories.com dat ze een verlichtings-upgrade-set voor trunk en frunk verkopen. Deze mannen zijn kennelijk na het initiele succes met de CCI een beetje doorgedraaid. Ze laten het daadwerkelijke product niet zien maar ik begrijp dat het gewoon LED stips zijn (kun je kopen voor 35 Euro per 5 meter). Voor wat mij 3 stripjes plus wat draadjes lijken vragen ze maar liefst $389 !!!
Maar kennelijk hebben ze daar heel veel commentaar op gehad of ze hadden een foutje gemaakt, want vandaag staat het er opeens voor $189 op.
Dat is nog steeds heel veel.

http://www.teslaccessories.com/products/elluminer1-trunk-frunk-lighting
 
Ik heb vandaag de lampjes aan de onderzijde van de deuren vervangen door smd-led-plaatjes.
in de koffer kan ik bevestigen dat de draadjes klaarliggen, aan de zijde van de bestuurder zitten ze vastgekleefd aan de kabelboom van de lader, aan de passagierskant aan de draad van het achterlicht. Ik heb niet het lichtpakket, dus in tegenstelling wat op teslatap wordt verteld, os het wel gewoon plug en play! (Vin 502xx)
ik wil nog de ledlampjes van de voorste deur op de achterste deuren gaan plaatsen, maar die draad vind ik nog niet direct (tenminste niet zonder het binnenpaneel te verwijderen)