Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
WP_20140111_014.jpg
WP_20140111_002.jpg
WP_20140111_001.jpg
WP_20140111_004.jpg
WP_20140111_003.jpg
WP_20140111_012.jpg
WP_20140111_011.jpg
WP_20140111_009.jpg
WP_20140111_008.jpg


Zo, links is af met de AutoStyle lampjes. Meeste werk was de kleine 2pin connector solderen
Morgen rechts.

Superveel licht!
 
Dit zijn dus andere, iets kleinere lampjes dan die de meesten hier uit China hebben besteld?

Ja, dit is de kleinere variant Benz courtesy light (alle Chinezen bieden beide aan).
Maar ik had ook het probleem van het stekkertje gezien. Die past dus niet. Als je dit voor iedereen als easy install wil aanbieden dan moet je er dus een verloopje bij aanbieden.

Vandaar dat ik nog even aan het zoeken ben. Het lijkt erop dat er een VW (chinese LED aftermarket) lampje is die wel het juiste stekkertje gebruikt.
Is het nog even de vraag of hij ook gaat passen. Ben nog bezig maten (en samples) te krijgen.
 
Ja, dit is de kleinere variant Benz courtesy light (alle Chinezen bieden beide aan).
Maar ik had ook het probleem van het stekkertje gezien. Die past dus niet. Als je dit voor iedereen als easy install wil aanbieden dan moet je er dus een verloopje bij aanbieden.

Vandaar dat ik nog even aan het zoeken ben. Het lijkt erop dat er een VW (chinese LED aftermarket) lampje is die wel het juiste stekkertje gebruikt.
Is het nog even de vraag of hij ook gaat passen. Ben nog bezig maten (en samples) te krijgen.

We kunnen er maar druk mee zijn, met die paar lampjes :)
 
Plug&Play is voor watjes...

We kunnen er maar druk mee zijn, met die paar lampjes :)

Waarschijnlijk is jullie ook opgevallen dat de situatie in de Frunk nog slechter is als in de achterbak. Ik had nog wat printjes over van de aanpassing van de verlichting in de achterbak en weggooien is zonde, dus....

Het lampje in de Frunk is niet zonder grof geweld uit de kunststof plaat te krijgen. De hele plaat heb je echter binnen 20s uit de auto dus maar even compleet meegenomen naar de werkbank. Daar het lampje uit elkaar gehaald.
klIMG_6772.jpg
klIMG_6774.jpg


De SMD ledjes van de oude printjes afsolderen is een beetje lastig, maar is wel te doen. (De led niet te warm stoken anders gaan ze stuk.) De ledjes in serie solderen op een stukje zilverdraad en het printje aanpassen zodat je de ledjes in serie kunt zetten met de bestaande led. Een beetje fijne soldeerpunt is hier wel een voordeel. Het geheel weer fixeren met plastidip.
klIMG_6778.jpg
klIMG_6780.jpg


Dan een weerstand van 180 Ohm over de bestaande 470 Ohm weerstand heenzetten om de spanningsval te verminderen. Daarna heb je als het goed is 3x zoveel licht met exact evenveel stroomverbruik. :biggrin:
klIMG_6781.jpg


Deze modificatie is iets lastiger dan de eerste en is dus meer iets voor als je echt wat tijd over hebt. :tongue:
 
Ik had er sets besteld in china ipv twee lampjes dus heb nu een derde hoog in de trunck zitten en nu meer dan een zee aan licht.
de vierde zit nu in de Frunck.
Dit was idd een klusje van 5 minuten
plastic plaat er compleet uitpakken het rechthoekige gat van het originele lampje met een dremel wat grote gemaakt en klik het 18 leds lampje klikte er zo in.
ook voor nu verbeterde zichtbaarheid.

Tja wat te doen met het originele lampje .....iemand nog een idee?
 
Heb vandaag ook de lampjes geplaatst. Van niets naar meer dan in de vorige auto's..:smile:. Wat mij wel opvalt, is dat de lampjes blijven branden, ook als de klep dicht is. Weet niet of ze ook nog branden als je gaat rijden. Met de hoedeplank is dit niet zo'n probleem, maar mocht je deze niet hebben, dan lijkt me dit toch aardig storend tijdens het rijden..
 
Heb vandaag ook de lampjes geplaatst. Van niets naar meer dan in de vorige auto's..:smile:. Wat mij wel opvalt, is dat de lampjes blijven branden, ook als de klep dicht is. Weet niet of ze ook nog branden als je gaat rijden. Met de hoedeplank is dit niet zo'n probleem, maar mocht je deze niet hebben, dan lijkt me dit toch aardig storend tijdens het rijden..

Vreemd. Is me nog niet opgevallen (maar ik heb een hoedenplank). Ik zag wel dat ze vanzelf doven als je de klep een tijdje open laat staan.
 
Vreemd. Is me nog niet opgevallen (maar ik heb een hoedenplank). Ik zag wel dat ze vanzelf doven als je de klep een tijdje open laat staan.
Dat is me inderdaad ook opgevallen. Gebeurde bij mij toen ik net de rechter had gemonteerd en de bekleding weer terug duwde. Dacht eerst dat dit door mij kwam, totdat ik zag dat de linker ook uit was gegaan. Misschien dat het doven ook gebeurt tijdens het rijden met de klep dicht. Ik heb dat nog niet getest. Ze gaan wel gewoon uit als de auto vergrendeld.
 
Dat is me inderdaad ook opgevallen. Gebeurde bij mij toen ik net de rechter had gemonteerd en de bekleding weer terug duwde. Dacht eerst dat dit door mij kwam, totdat ik zag dat de linker ook uit was gegaan. Misschien dat het doven ook gebeurt tijdens het rijden met de klep dicht. Ik heb dat nog niet getest. Ze gaan wel gewoon uit als de auto vergrendeld.

Bij mij gebeurde dit net toen ik het mes weer in de bekleding zette. Schrok me rot en dacht een stuk kabel geraakt te hebben. Dat viel gelukkig mee :)