Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

PUP is standaard, basisprijs iets hoger

This site may earn commission on affiliate links.
iets met klantenkorting geven is onbekend bij de verkoper?
Ik zou zeker koffie met de betreffende salespersoon gaan drinken, liefst in een volle showroom ;)
Vorig jaar was er ook een hoop gedoe met prijswijzigingen (verlagingen) en drammende verkopers. Als ik ergens een tyfushekel aan heb zijn het wel drammende verkopers. Even gemeld dat ik anders helemaal niet teken, toen was het drammerige er wel vanaf. Helaas is dat voor jou geen optie mee, dus blijft de koffie-date over. Succes!
 
Tesla heeft mij geadviseerd niet te lang te wachten met bestellen voor gegarandeerde levering in 2018. Dit moest voor 15 juli gebeuren, ik heb op 11 juli een 100 D met PUP besteld en op 19 juli was mijn order definitief. Op 21 juli is dezelfde configuratie aangepast en scheelt het € 3.100,-. Als de zekerheid er niet meer zou zijn van leveren in 2018 had ik het begrepen. Echter, als je nu bestelt, staat er nog steeds levering oktober. Ik voel me hier erg misleid, als ik niet zo door Tesla was gepushed had ik pas ergens in augustus/september besteld .Het moeten honderden Tesla bestellingen geweest zijn die gepushed zijn om dit voor 15 juli te doen en nu zien dat het niet had uitgemaakt om na de 15e te bestellen en € 3.100 goedkoper uit te zijn. Dat blijkt wel uit de mailbox die afgelopen zaterdag bij de verkoper is volgelopen over dit onderwerp.

Heb mijn beklag gedaan bij Tesla en zie onder hun koude antwoord. Uiteraard hebben gelijk dat ik auto krijg die ik bestel maar het klopt niet met de verkooptechniek om maar voor de 15e juli te bestellen. Dat ik al 5 andere mensen aan een Tesla heb geholpen sinds 2014 maakt ook niets uit. Ik ben zelf ook retailer, wij hebben ook wel eens een prijsverlaging meegemaakt waarover een klant een opmerking had, dan ging het maar enkele tientjes en krijgt klant uiteraard gelijk. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan was ik allang failliet geweest...

Dit is mijn laatste Tesla, op naar de Taycan.

Antwoord Tesla (geen idee waarom ik nog koffie moet komen drinken als ze er toch niets aan kunnen doen):

Het was voor mij, net als al mijn sales collega’s een verrassing afgelopen zaterdagochtend dat mijn mailbox volstroomde met emails, zoals de jouwe.
Het is ons niet verteld dat het Premium Upgrade pakket standaard zou worden en daardoor de basisprijs omhoog zou gaan. Want uiteindelijk is de auto duurder geworden met een pakket wat u niet wenste.

U krijgt precies de Tesla die u destijds besteld heeft en wilt afnemen.
Ik snap uw punt echter wel.
Alleen kan ik hier weinig aan veranderen.

Misschien wilt u eens een kop koffie komen drinken binnenkort, dan hebben we het er nog eens over?

Als je in aug/sep had besteld had je mogelijk ook kort daarna een update van de auto gemist of meer/minder betaald. Tesla werkt niet met modeljaren en dat kan voordelen en nadelen hebben. Ik snap heel goed je frustratie en er is nog steeds kans dat je uiteindelijk de aangepaste prijs krijgt. Heeft Tesla al vaak genoeg gedaan in het verleden. Dat hoef je bij andere merken niet eens te proberen. Zie ook reactie van Pudding. Even afwachten en dan komt het vast goed.
 
Tesla heeft mij geadviseerd niet te lang te wachten met bestellen voor gegarandeerde levering in 2018. Dit moest voor 15 juli gebeuren, ik heb op 11 juli een 100 D met PUP besteld en op 19 juli was mijn order definitief. Op 21 juli is dezelfde configuratie aangepast en scheelt het € 3.100,-. Als de zekerheid er niet meer zou zijn van leveren in 2018 had ik het begrepen. Echter, als je nu bestelt, staat er nog steeds levering oktober. Ik voel me hier erg misleid, als ik niet zo door Tesla was gepushed had ik pas ergens in augustus/september besteld .Het moeten honderden Tesla bestellingen geweest zijn die gepushed zijn om dit voor 15 juli te doen en nu zien dat het niet had uitgemaakt om na de 15e te bestellen en € 3.100 goedkoper uit te zijn. Dat blijkt wel uit de mailbox die afgelopen zaterdag bij de verkoper is volgelopen over dit onderwerp.

Heb mijn beklag gedaan bij Tesla en zie onder hun koude antwoord. Uiteraard hebben gelijk dat ik auto krijg die ik bestel maar het klopt niet met de verkooptechniek om maar voor de 15e juli te bestellen. Dat ik al 5 andere mensen aan een Tesla heb geholpen sinds 2014 maakt ook niets uit. Ik ben zelf ook retailer, wij hebben ook wel eens een prijsverlaging meegemaakt waarover een klant een opmerking had, dan ging het maar enkele tientjes en krijgt klant uiteraard gelijk. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan was ik allang failliet geweest...

Dit is mijn laatste Tesla, op naar de Taycan.

Antwoord Tesla (geen idee waarom ik nog koffie moet komen drinken als ze er toch niets aan kunnen doen):

Het was voor mij, net als al mijn sales collega’s een verrassing afgelopen zaterdagochtend dat mijn mailbox volstroomde met emails, zoals de jouwe.
Het is ons niet verteld dat het Premium Upgrade pakket standaard zou worden en daardoor de basisprijs omhoog zou gaan. Want uiteindelijk is de auto duurder geworden met een pakket wat u niet wenste.

U krijgt precies de Tesla die u destijds besteld heeft en wilt afnemen.
Ik snap uw punt echter wel.
Alleen kan ik hier weinig aan veranderen.

Misschien wilt u eens een kop koffie komen drinken binnenkort, dan hebben we het er nog eens over?

Ik zit in precies dezelfde boot, op 09-07 besteld omdat ik dan mijn S100D met PUP gegarandeerd (volgens Tesla) in 2018 geleverd zou krijgen.
Sowieso heb ik de leverdatum op december laten zetten omdat dan de lease van mijn S85D afloopt....

Uiteindelijk had ik dus prima een maandje kunnen wachten, sowieso heb ik nu nog geen VIN en alleen een RN nummer.

Ik heb mijn beklag al gedaan bij de leasemaatschappij en zij hebben het voorgelegd aan Tesla, ben benieuwd....
 
Tesla heeft mij geadviseerd niet te lang te wachten met bestellen voor gegarandeerde levering in 2018. Dit moest voor 15 juli gebeuren, ik heb op 11 juli een 100 D met PUP besteld en op 19 juli was mijn order definitief.

Wedden dat we dat riedeltje van 'bestellen voor X voor garantie levering in 2018' nog minstens 2 of 3 keer gaan horen maar dan iedere keer met een andere datum voor X? Het blijven verkopers...
 
Ach, had ik een week later besteld, dan had ik AP1 er gratis bijgehad. Had ik een maand later besteld, dan had ik voor AP1 kúnnen betalen. Mis het gelukkig niet nadat ik met een loaner reed.
Er zijn er die zelfs geen hoedenplank kregen. Of dachten mistlampen te krijgen.
Leuk is het niet voor je, maar denk dan : Middellandse zee oversteken en je tesla moeten achterlaten bij mensensmokkelaars : dat is pas miserie toch?
 
Ik heb in April besteld en voor levering in September gekozen, maar Tesla weigerde iets voor mij te doen.

Na bellen met ze krijg ik nu een voorraad auto. Identiek, staat op zelfde schip als mijn huidige 100D. Is ook gloednieuw, maar officieel een 'voorraad' auto.

Ben hierdoor geen 129k, maar 124k kwijt voor de 100D. Toch 5k korting, dat vind ik een serieus bedrag!
 
Ik heb in April besteld en voor levering in September gekozen, maar Tesla weigerde iets voor mij te doen.

Na bellen met ze krijg ik nu een voorraad auto. Identiek, staat op zelfde schip als mijn huidige 100D. Is ook gloednieuw, maar officieel een 'voorraad' auto.

Ben hierdoor geen 129k, maar 124k kwijt voor de 100D. Toch 5k korting, dat vind ik een serieus bedrag!

Ik neem aan dat hiermee jouw origineel bestelde auto (die op hetzelfe schip staat) een voorraad auto wordt.... die ze waarschijnlijk ook tegen dezelfde gereduceerde prijs aan iemand anders zullen aanbieden. Weet niet wat ze hier nu mee opschieten... zal wel enkel het omzeilen zijn van de interne Tesla regels. Maar goed om te zien dat ze een goede oplossing hebben voor je.

Ik heb in juni een 100D besteld zonder PUP met een gevraagde leverdatum in week 52. Productie zal dus voorlopig niet starten. Hoop dat ze de assemblage lijn dan zodanig hebben ingeregeld op het leveren van autos met PUP dat ze die van mij dan maar gratis uitrusten met PUP.
 
Ik neem aan dat hiermee jouw origineel bestelde auto (die op hetzelfe schip staat) een voorraad auto wordt.... die ze waarschijnlijk ook tegen dezelfde gereduceerde prijs aan iemand anders zullen aanbieden. Weet niet wat ze hier nu mee opschieten... zal wel enkel het omzeilen zijn van de interne Tesla regels. Maar goed om te zien dat ze een goede oplossing hebben voor je.

Ik heb in juni een 100D besteld zonder PUP met een gevraagde leverdatum in week 52. Productie zal dus voorlopig niet starten. Hoop dat ze de assemblage lijn dan zodanig hebben ingeregeld op het leveren van autos met PUP dat ze die van mij dan maar gratis uitrusten met PUP.
Klopt, dat gaf hij ook aan. Die van mij wordt voorraad. Ik gaf aan het niet te begrijpen, hij ook niet, maar zo was ik wel geholpen.
 
Klopt, dat gaf hij ook aan. Die van mij wordt voorraad. Ik gaf aan het niet te begrijpen, hij ook niet, maar zo was ik wel geholpen.
Je kunt nog een keer wisselen van voorraad auto, dan heb je jouw oorspronkelijke auto weer...

Ik heb mijn auto (X100d met pup) 27 juni besteld, levering in september (was eerst november). Begrijp ik goed dat de prijs van deze auto niet wordt aangepast? Productie is volgens mytesla nog niet gestart.
 
Je kunt nog een keer wisselen van voorraad auto, dan heb je jouw oorspronkelijke auto weer...

Ik heb mijn auto (X100d met pup) 27 juni besteld, levering in september (was eerst november). Begrijp ik goed dat de prijs van deze auto niet wordt aangepast? Productie is volgens mytesla nog niet gestart.
Je zal even moeten bellen, maar ik gok dat je geen prijs aanpassing krijgt.
 
Je kunt nog een keer wisselen van voorraad auto, dan heb je jouw oorspronkelijke auto weer...

Ik heb mijn auto (X100d met pup) 27 juni besteld, levering in september (was eerst november). Begrijp ik goed dat de prijs van deze auto niet wordt aangepast? Productie is volgens mytesla nog niet gestart.
Mijn X100D staat ook voor levering in september. Hij is wel later besteld dan de jouwe maar de mijne wordt aangepast in prijs.
Hoeveel weet ik nog niet.
 
Echter, als je nu bestelt, staat er nog steeds levering oktober.

Het is wel belanrijk om te realiseren dat die levertijd een indicatie is. Tesla heeft vrij duidelijk gemeld dat je moet bestellen voor (ik dacht) 19 juli om in 2018 geleverd te krijgen. Mijn MS had een levering indicatie "Maart' (besteld in Januari). Uiteindelijk is de auto halverwege Mei geleverd. Dus 2 maanden later dan verwacht.

Dit kan natuurlijk vaker voorkomen, en ik gok dat daarom Tesla vast houdt aan die datum in juli om ook onverwachte zaken op te kunnen vangen. Ze kunnen moeilijk verkopen 'Oh, ja foutje in de fabriek. 2018 gaan we niet halen! K thnx bye'.

Overigens hebben mijn buren een Tesla gekocht en die konden hem eigenlijk direct 'meenemen' (binnen een week). Het lijkt erop dat ze een voorraad aan het opbouwen zijn zodat ze ook de late beslissers nog kunnen voorzien.
 
Het is wel belanrijk om te realiseren dat die levertijd een indicatie is. Tesla heeft vrij duidelijk gemeld dat je moet bestellen voor (ik dacht) 19 juli om in 2018 geleverd te krijgen. Mijn MS had een levering indicatie "Maart' (besteld in Januari). Uiteindelijk is de auto halverwege Mei geleverd. Dus 2 maanden later dan verwacht.

Dit kan natuurlijk vaker voorkomen, en ik gok dat daarom Tesla vast houdt aan die datum in juli om ook onverwachte zaken op te kunnen vangen. Ze kunnen moeilijk verkopen 'Oh, ja foutje in de fabriek. 2018 gaan we niet halen! K thnx bye'.

Overigens hebben mijn buren een Tesla gekocht en die konden hem eigenlijk direct 'meenemen' (binnen een week). Het lijkt erop dat ze een voorraad aan het opbouwen zijn zodat ze ook de late beslissers nog kunnen voorzien.

Dat laatste ligt eigenlijk erg voor de hand!