Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je ook een pano roof? Indien ja, vind ik t zelf mooier als je de achterruit dezelfde kleur laat worden als t pano dak. Dank de zijruiten achter een iets lichtere tint, en de zijruiten voor, nog lichter van kleur (die mogen maar beperkt donkerder in Nederland). Daardoor krijg je een mooi natuurlijk verloop van licht naar donkerder.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Ik ben ook van plan om de achterramen te laten tinten, maar ben op zoek naar de goede percentages. Daarom deze oproep of ik een rode Tesla zou mogen bezoeken die dat al heeft laten doen zodat ik een gefundeerd besluit kan nemen. Dat mag overal in NL of B zijn.
Niet rood, maar wel getint:
image.jpeg

Achterruit en zijruiten achter even donker als het panorama dak, zijruiten voor niet getint.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Heb je ook een pano roof? Indien ja, vind ik t zelf mooier als je de achterruit dezelfde kleur laat worden als t pano dak. Dank de zijruiten achter een iets lichtere tint, en de zijruiten voor, nog lichter van kleur (die mogen maar beperkt donkerder in Nederland). Daardoor krijg je een mooi natuurlijk verloop van licht naar donkerder.
Da's precies zoals ik ze heb laten tinten.
 
Ik blijf erbij dat er maar één manier is om een perfect resultaat te bekomen bij het tinten van ruiten en dat is coaten van buitenaf. Je verbergt ermee die lelijke bruine verwarmingsdraden in de ruiten die je met raamfolie langs de binnenkant geplakt nog opvallender maakt. Ook dat witte randje die er zo uitspringt in het kleinste zijraampje zoals je duidelijk op de foto hierboven ziet kan je mooi egaal weg coaten.
De folie getinte ramen haal je er zo uit maar gecoat is zoals van fabriek af privacyglass. Alleen kost het een paar honderd euro meer.
 
Ik blijf erbij dat er maar één manier is om een perfect resultaat te bekomen bij het tinten van ruiten en dat is coaten van buitenaf. Je verbergt ermee die lelijke bruine verwarmingsdraden in de ruiten die je met raamfolie langs de binnenkant geplakt nog opvallender maakt. Ook dat witte randje die er zo uitspringt in het kleinste zijraampje zoals je duidelijk op de foto hierboven ziet kan je mooi egaal weg coaten.
De folie getinte ramen haal je er zo uit maar gecoat is zoals van fabriek af privacyglass. Alleen kost het een paar honderd euro meer.
Ik dacht er ook aan om het te laten coaten, precies om de redenen die je vemeld, maar dit is het antwoord wat ik van Someren kreeg:
"Het is niet mogelijk de ruiten te laten coaten, deze vorm van tinten heeft enorm veel nadelen (bijvoorbeeld snel verkleuren of matslaan, beschadigingen etc.)"
@Hayden heb jij ervaring met coaten?
@Pascal-R ik heb inderdaad een pano en wil dus ook de achterruit dezelfde 'donkerte' geven.

PS ik heb ondertussen al een welwillende rode eigenaar gevonden waar ik de folie en percentages kan aanschouwen.
PPS in België mag op de voorste ruiten (voorruit + voorste zijruiten) geen folie aangebracht worden
 
Ik dacht er ook aan om het te laten coaten, precies om de redenen die je vemeld, maar dit is het antwoord wat ik van Someren kreeg:
"Het is niet mogelijk de ruiten te laten coaten, deze vorm van tinten heeft enorm veel nadelen (bijvoorbeeld snel verkleuren of matslaan, beschadigingen etc.)"
@Hayden heb jij ervaring met coaten?
@Pascal-R ik heb inderdaad een pano en wil dus ook de achterruit dezelfde 'donkerte' geven.

PS ik heb ondertussen al een welwillende rode eigenaar gevonden waar ik de folie en percentages kan aanschouwen.
PPS in België mag op de voorste ruiten (voorruit + voorste zijruiten) geen folie aangebracht worden
Mijn huidige auto heeft van fabriek af privacyglass.
Maar mijn vorige autoruiten waren gecoat gedurende 4 jaar en deze waren nog altijd glanzend zwart.
 
Dat is niet de juiste interpretatie van de tekst waar je naar verwijst, D.
M.i. mag je zo veel folie (laten) plakken als je maar wilt, mits de voorruit 75% transparant blijft en de voorste zijruiten 70%. Bij controle heb je pas een probleem bij lichtdoorlatendheid van minder dan 55% (met een foutmarge van 5 procentpunten, in feite dus 50%).
 
Dat is niet de juiste interpretatie van de tekst waar je naar verwijst, D.
M.i. mag je zo veel folie (laten) plakken als je maar wilt, mits de voorruit 75% transparant blijft en de voorste zijruiten 70%. Bij controle heb je pas een probleem bij lichtdoorlatendheid van minder dan 55% (met een foutmarge van 5 procentpunten, in feite dus 50%).

Ja, :confused: vandaar dat ik de link ook had aangegeven om de exacte regels er op na te kunnen slaan.
 
volgende week afspraakje gemaakt in Someren!

Ik twijfel nog een beetje over de percentages, ik neig naar:
voorportieren: Bright Neutral 70% licht doorlaatbaar
achterportieren en driehoekjes: Titanium 38% licht doorlaatbaar
achterruit: Alu light 20% licht doorlaatbaar

alternatief:
voorportieren: Bright Neutral 70% licht doorlaatbaar
achterportieren en driehoekjes: Alu light 20% licht doorlaatbaar
achterruit: Alu light 20% licht doorlaatbaar

ik heb de achter zonwering van Tesla zelf....ik dacht eerst om de achterruit niet te doen, want ziet er prima uit. iemand ervaring met die combi?