Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Range Model S Plaid

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zonet de MS Plaid opgeladen eens tot 100%.
Range komt uit op 545km terwijl op de website 600km staat vermeld met Arachnid 21 duims.
Niet dat ik "range anxiety" heb, maar toch, nogal opmerkelijk verschil.
Ik heb hem pas sinds gisteren, iemand ervaring dat de range wijzigt na enkele laadsessies?
 
Ik heb zonet de MS Plaid opgeladen eens tot 100%.
Range komt uit op 545km terwijl op de website 600km staat vermeld met Arachnid 21 duims.
Niet dat ik "range anxiety" heb, maar toch, nogal opmerkelijk verschil.
Ik heb hem pas sinds gisteren, iemand ervaring dat de range wijzigt na enkele laadsessies?
Tip 1: MS Plaid niet opladen tot 100%
Tip 2: WLTP is op basis van perfecte omstandigheden, als jij net je Plaid in ontvangst hebt genomen denk ik niet dat je met 80 achter een vrachtwagen gaat hangen met je airco uit 😂

Zodoende denk ik dus dat dit geen issue is. Tot slot, zet je auto op %! Dat is veel logischer en geeft ook minder het gevoel dat je continu de kilometers aan het tellen bent. Ik rijd mijn auto geregeld tot 5% leeg en dat is volgens die teller 15 km range. Bij 5% krijg ik geen range anxiety maar bij 15 km misschien wel.
 
Tip 1: MS Plaid niet opladen tot 100%
Tip 2: WLTP is op basis van perfecte omstandigheden, als jij net je Plaid in ontvangst hebt genomen denk ik niet dat je met 80 achter een vrachtwagen gaat hangen met je airco uit 😂

Zodoende denk ik dus dat dit geen issue is. Tot slot, zet je auto op %! Dat is veel logischer en geeft ook minder het gevoel dat je continu de kilometers aan het tellen bent. Ik rijd mijn auto geregeld tot 5% leeg en dat is volgens die teller 15 km range. Bij 5% krijg ik geen range anxiety maar bij 15 km misschien wel.
Ik heb hem enkel eens opgeladen tot 100% om te kijken welke range hij aangaf.
Ik rij sinds 2016 met Tesla dus weet dat er verschil is tussen wat de km stand aangeeft en wat je effectief kan rijden,
Maar meestal geeft de KM stand bij laden wel aan wat Tesla meegeeft op de site dacht ik, ook al haal je die km die de range weergeeft niet makkelijk in de praktijk.
 
De S Plaid van mij op 19 inch geeft 635 km aan bij 100% en 573 bij 90%. Zie link.

Bij 110 km/uur, climate auto, veel AP na iets meer dan 400km vandaag (totaal van heen en terug dus neutraal qua wind) 170Wh/km.
Zou theoretisch 100kWh/0,170(kWh/km) = 588 km.

Vind hem verbazingwekkend efficiënt...
Zuiniger dan de M3 Performance 🙄
 
Dat moet genuanceerd worden. Sporadisch tot 100% als je hem daarna geen dagen ongebruikt laat staan is echt geen probleem. Anders zou Tesla dit wel onmogelijk gemaakt hebben. Ze leveren immers 8 jaar garantie.
Ik heb hem enkel eens opgeladen tot 100% om te kijken welke range hij aangaf.
Ik rij sinds 2016 met Tesla dus weet dat er verschil is tussen wat de km stand aangeeft en wat je effectief kan rijden,
Maar meestal geeft de KM stand bij laden wel aan wat Tesla meegeeft op de site dacht ik, ook al haal je die km die de range weergeeft niet makkelijk in de praktijk.
Eens met jullie toevoegingen over het 100% laden. Door de LFP accu’s is er vaak bij nieuwe bestuurders verwarring over het laadpercentage. In dit geval zal Ives het inderdaad wel weten als MS rijder sinds 2016. En ja vooral het lang laden staan met hoge SoC is slecht. Het sporadisch tot 100% laden is dan om de BMS en accucellen iets beter te balanceren toch?