Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reageert een Tesla traag?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gemerkt dat als er bv een persoon langs de kant van de weg staat, de Tesla plotseling remt. Het remmen gebeurt wel pas na o.g. 5 meter, dat is dus veel te laat.
Ook al gemerkt. Vraag is of hij eerder zou reageren, mocht de persoon niet aan de kant van de weg staan, maar in de baan van de Tesla.
Misschien de volgende keer aan die persoon vragen om tot op de rijweg op te schuiven en dan zien of hij nog te laat remt. ☺️
Nu, sowieso is de fout in deze niet dat hij te laat remt, maar het feit dat hij überhaupt remt voor iemand aan de kant van de weg.
 
Dat zijn de geneugtes van met een Tesla te mogen rijden. Ik heb is een full lock break mogen ervaren omdat 2 tieners de straat over staken op een drukke gewestweg.

Ze bleven braaf wachten en op het moment dat ik eraan kwam begaven ze zich al naar het midden (ze kwamen van links) om dan snel achter mij door te kunnen gaan.

Dat heb ik geweten.:oops:
Autopilot sloeg letterlijk alles toe terwijl die 2 naast mij me bekeken alsof ik een glaasje teveel op had.
 
  • Like
Reactions: Bomboora
Mijn Tesla heeft dat 1x gedaan in 1.5 jaar. De Polestar 2 die ik nu tijdelijk heb heeft dit al 6x gedaan in 1 week. Vanavond ook weer, achteruit rijdend in een leeg parkeervak volledig de emergency brake erop. Tot schrik van mijn vriendin die dacht dat ik tegen iets aangereden was. Niets te zien en had nog zeker 50 cm ruimte achter, achterwielen stonden nog niet eens tegen de blokkade in het parkeervak..