Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Remklauwen van kleur veranderen

This site may earn commission on affiliate links.
Ok.... en tenopzichte van de S dan? :rolleyes:. Ook al is t FF lastig kijken nu. Op de S heb ik een apart blok op de achterschijven wat volgens mij de handrem is, op de X heb ik maar 1 enkele remklauw. Heb opgevangen dat t bij de Performance modellen nog wel een set van Brembo zou zijn en de nieuwe non-Performance niet meer.
 
Het gaat om dit (hand)remblok dat heb ik niet meer.

DDA50B1F-7A40-4CED-BB91-38BA0BFBCAFE.jpeg
 
Klopt, heb op de snelweg 2x zelf ingegrepen omdat ik vond dat de AP wel erg laat en onvoldoende begon te remmen. En met de verhalen hier dat AP2 slechter werkt wilde ik t risico maar niet nemen:eek:. Misschien is t alleen de handrem:confused:
Remklauw zit ook aan de achterkant i.p.v. de voorkant.
Ik zou eens bij je tweelingbroer informeren hoe het daar zit? Die weet sinds vandaag ook meer.....wel apart hoor dit.
 
Ik heb trouwens het idee dat je die hoofdsteunen van de voorstoelen kan verstellen, maar ik weet niet hoe. Anyone? Of kan dat helemaal niet?

Oh sorry, verkeerde draadje. Wat de remklauwen betreft: nu te donker om te checken, zal ik morgen even doen.
Met de knop voor de lendesteun. En dan komt er een pop-up op grote scherm of je lendesteun of hoofdsteun wil verstellen.

O en on topic ;)
De mijne heeft wel de dubbele remklauw, grijs voor handrem en rood met tesla erop voor de gewone rem (is wel een P90D)
 
  • Informative
Reactions: jm71
Inderdaad op de nieuwste X en S zijn de achterste Brembo remklauwen met 4 zuigers vervangen door een standaard klauw met een enkele zuiger aan de binnenzijde. De remblokken zijn ongeveer dezelfde maat.
Aan de buitenkant zit er een plaatje op, waardoor het nog iets lijkt.
Op deze klauw zit aan de binnenzijde een elektromotor die deze zelfde klauw bedient als parkeerrem.
De P modellen hebben nog wel de Brembo setup.
 

Attachments

  • F183332B-6348-4093-947F-493546A04915.jpeg
    F183332B-6348-4093-947F-493546A04915.jpeg
    167.7 KB · Views: 63
  • Informative
  • Funny
Reactions: xveys and ebullio