Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben inmiddels in Rome met mijn 3 LR.
Hiervoor had ik een X met free superchargen maar nu moet ik keurig met de 3 betalen.
In mijn tesla accountheb ik een nederlandse bankrekening van de ing gekoppeld met een sepa machtiging en wordt dit keurig in rekening gebracht.
Tot ik in Zwitserland ging laden.
Na die sessie kreeg ik de melding dat er geen betaalmogelijkheid gekoppeld was en dat superchargen geblokkeerd was.
Daar wordt je onderweg niet blij van als nog even door moet.
Tesla gebeld maar in het weekend kunnen die mensen niet diep in de sydtemen van tesla masr wel handmatig per charger activeren.
Keurig in rome aangekomen masr waarom werkt het niet, sepa wordt immers toch ook in Zwitserland geaccepteerd ?
Het vreemde was dar toen ik in mijn tesla account in;ogde al de sessie’s kan zien alleen die in zwitserland op onbetaald stond.
Ik kan hem daar wel door handmatig op akkord te drukken wel gewoon met dezelfde betaalgegevens voldoen.
Iemand hier ervaring mee?

  • In 2020 ook gehad in Zwitserland -> met prive CC betaald na melding (automatische incasso met SEPA werkte dus niet in Zwitserland) Daarna geen problemen gehad met laden in andere landen.
  • In 2021 ging alles prima terwijl er geen CC was gekoppeld aan mijn Tesla-account (dus wel gewoon SEPA incasso mogelijk in Zwitserland)
 
Via de app lukte het niet.
gewoon via browser gedaan en op de terugweg zal er nu wel geen probleem in Zwitserland zijn.
ik vind het vooral irritant dat je onder het rijden die melding krijgt terwijl en in nederland toch een betaalmiddel is ingevoerd en geaccepteerd is.
 
Via de app lukte het niet.
gewoon via browser gedaan en op de terugweg zal er nu wel geen probleem in Zwitserland zijn.
ik vind het vooral irritant dat je onder het rijden die melding krijgt terwijl en in nederland toch een betaalmiddel is ingevoerd en geaccepteerd is.
Kan ook in Nederland gebeuren. Ik heb het ook gehad na een laadbeurt in Zuidbroek. Als er een kleine storing in het betaal systeem zit krijg je dezelfde melding.