Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rode adapter uitleen topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit vanaf komende maandag in hetzelfde schuitje, geen rode stekker. Mijn elektriciën heeft een verloopkabeltje gemaakt van de rode krachtstroomstekker naar 220 Volt. Maakt van 3 x 16A nu maar 1 x 16A.
In de praktijk door de laadbeperking van Tesla maar 1 x 13A. Het is maar goed dat ik niet naar mijn werk moet :)

Da's dan toch hetzelfde als een normaal stopcontact?
 
Ik laad altijd op met 1 x 16A thuis (Lolo Smart) en 1 x 13A op de zaak (Schuko) en heb geen enkel probleem om de auto volgeladen te houden. Er zijn 's avonds en 's nachts zoveel uren om hem weer vol te krijgen ondanks 150 km woon-werkverkeer elke dag en diverse andere ritten. Het is op die manier echt wel mogelijk om de tijd tot de levering van de rode adapter door Tesla te overbruggen, tenzij je dagelijks 300+ km moet rijden.
Ik had tijdens de eerste weken wél een rode stekker (is al uitgeleend, sorry) maar géén rood stopcontact - er had een 11kW laadpaal moeten staan maar die installatie had vertraging. Ik heb die weken ook prima met Schuko en zo nu en dan een publieke paal vol weten te houden, veel makkelijker dan ik gevreesd had, en ondanks de 150+ per dag voor werk en de vele proefritjes.
 
Jongens, ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn Tesla wordt op 2 december geleverd, en de DS heeft aangegeven dat er waarschijnlijk geen rode stekker te verwachten valt. Ik zou wel een type2 station willen plaatsen, alleen moet ik officieel wachten tot de VVE hier een oordeel over heeft geveld welke kleur ze nu willen ;)

Iemand een 400V stekkertje te leen voor een Tesla-genoot?
Ik neem aan dat jou laadprobleem opgelost is nu je in Oosterhout kunt SuperChargen..?
 
3D printertje...
Als iemand hem kan tekenen en in .stl formaat kan posten, kan ik ze printen... Kostenloos natuurlijk.

- - - Updated - - -

Ik las ergens dan iemand de proprietary connector van zijn UMC had afgeknipt en er een rode 16A IEC stekker had aangezet. Wat dat iemand van hier? En, is het voordehandliggend wat (Nul, L1, L2, L3 en aarde) er op welke draden zit? Ik ben dat namelijk zelf ook van plan. Daarmee vermoer ik misschien wel een brand-spanking-nieuwe UMC, maar de komende weken kunnen laden is ook wat waard. En een converters van die rode 16A IEC stekker naar een blauwe 32A IEC stekker (mag eigenlijk niet) of schucko heb ik ook zo gemaakt.
 
Zit er nog iemand te springen?

Ik ontving deze week de rode adapter van Tesla. Inmiddels heb ik een EV-box en is de nood niet meer zo hoog. In de lente ga in naar Schotland, daar verwacht ik 'm pas nodig te hebben; als ik iemand kan helpen door 'm uit te lenen, dan kan dat. Ik woon zeer dichtbij de Supercharger in Oosterhout, daar kan een overdracht worden afgesproken.

Update:- Is inmiddels vergeven
 
Last edited:
Zit er nog iemand te springen?

Wat een aardig aanbod. Ook wij hebben de rode stekker niet gekregen. 2/3 januari wordt bij ons alles geïnstalleerd, behalve het laadstation. Deze wordt helaas pas eind januari opgehangen. Zolang laat ik even een rode 11kW stekker installeren.

We zouden het heel fijn vinden om de stekker vanaf 2 januari voot plm. 3 weken te mogen lenen.

De SC in Oosterhout wordt inmiddels regelmatig bezocht, dus dat is een ideale plek om uit te wisselen!
 
Ik vertrek a.s. zaterdag naar Fieberbrunn Oostenrijk.
SC's zijn ingepland, maar heb nog vraagtekens over opladen op locatie.
220V is beschikbaar, maar ik zou graag een rode adapter mee willen nemen (just to be sure).
Iemand in de regio Eindhoven/Weert die de adapter een weekje kan missen?