Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitensproeier langste tijd gehad?

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds gisteren begon mijn ruitensproeier te pruttelen. Er kwam letterlijk nog maar een tufje uit bij een druk op de knop. Ik had geen reservoir-low melding gehad. Toch maar even bij proberen te vullen, maar meer dan 0.25L ging er meer bij. Resultaat was niet bevredigend....er kwam nog steeds weinig uit. Motortje bijna kapot? Verstopping? Tegendruk? Wie kent dit probleem?
 
Sinds gisteren begon mijn ruitensproeier te pruttelen. Er kwam letterlijk nog maar een tufje uit bij een druk op de knop. Ik had geen reservoir-low melding gehad. Toch maar even bij proberen te vullen, maar meer dan 0.25L ging er meer bij. Resultaat was niet bevredigend....er kwam nog steeds weinig uit. Motortje bijna kapot? Verstopping? Tegendruk? Wie kent dit probleem?
Bizar....vandaag deden ze het weer helemaal. Leek wel een soort onderdruk te zijn waar de pomp last van had.
 
Sinds gisteren begon mijn ruitensproeier te pruttelen. Er kwam letterlijk nog maar een tufje uit bij een druk op de knop. Ik had geen reservoir-low melding gehad. Toch maar even bij proberen te vullen, maar meer dan 0.25L ging er meer bij. Resultaat was niet bevredigend....er kwam nog steeds weinig uit. Motortje bijna kapot? Verstopping? Tegendruk? Wie kent dit probleem?
Zeer herkenbaar, 2 weken geleden pompje vervangen, kost een paar tientjes als je het zelf doet
 
  • Like
Reactions: Myfirstone
Ik weet niet wat voor een Tesla jij hebt,maar ik heb een Model S uit 2015. Even langsrijden bij het service center (voor mij Duiven 48 euro). In de aftermarket is het wel goedkoper (Onderdelen voor TESLA Model S (5YJS) 2019 bestel goedkoop). Maar in de aftermarket lijkt het op meerdere sites uitverkocht.
Ruitensproeierpomp voor voor Tesla Model S 3T5035,1WP0044 - A-team autosloperij Rotterdam - Recycled auto-onderdelen
Thanks.....we hebben toevallig dezelfde en zelfde bouwjaar
 
Als je dezelfde Model S hebt. De ruitensproeierpomp zit achter de wielkast van het linkervoorwiel (bij bestuurder):

- Haal het wiel eraf
- maak voorzichtig de stoffen wielkast los (moertje, schroefje en 3 of 4 pushpinnen eenvoudig met een schroevendraaier los te maken)
- Zet de wielkast achter de remklauw
- De pomp zie je zitten (zie foto)
- Maak alvast voorzichtig de 12 Volt aansluiting los en ook de zwarte rubberen aansluiting wat losser
- Wees voorbereid dat bij het verwijderen van de pomp dat de vloeistof rijkelijk vloeit.

- duw na het verwijderen gauw de nieuwe pomp terug om verdere lekken te voorkomen (daarna komt het door een kleiner tuitje)
OF
- probeer eerst alle vloeistof op te vangen in een emmer. dan heb je meer rust voor het positioneren van de nieuwe pomp.
- plaats de nieuwe pomp

- plaats de zwarte rubberen aansluiting over
- verbind de 12V
- Controleer even of het werkt
- plaats wiel terug.



upload_2020-1-21_7-14-19.png
 
Als je dezelfde Model S hebt. De ruitensproeierpomp zit achter de wielkast van het linkervoorwiel (bij bestuurder):

- Haal het wiel eraf
- maak voorzichtig de stoffen wielkast los (moertje, schroefje en 3 of 4 pushpinnen eenvoudig met een schroevendraaier los te maken)
- Zet de wielkast achter de remklauw
- De pomp zie je zitten (zie foto)
- Maak alvast voorzichtig de 12 Volt aansluiting los en ook de zwarte rubberen aansluiting wat losser
- Wees voorbereid dat bij het verwijderen van de pomp dat de vloeistof rijkelijk vloeit.

- duw na het verwijderen gauw de nieuwe pomp terug om verdere lekken te voorkomen (daarna komt het door een kleiner tuitje)
OF
- probeer eerst alle vloeistof op te vangen in een emmer. dan heb je meer rust voor het positioneren van de nieuwe pomp.
- plaats de nieuwe pomp

- plaats de zwarte rubberen aansluiting over
- verbind de 12V
- Controleer even of het werkt
- plaats wiel terug.



View attachment 502718

Kijk...dan zijn de nuttige posts! Thanks..
 
  • Like
Reactions: Maurice1