Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwisser constructie afgebroken!!!!

This site may earn commission on affiliate links.
Weet niet of ze een ander type hebben gebruikt nu, dit was wat het rapport aangaf:

Wiper motor linkage broken at ball joints because of excessive snow on windshield.the wiper motor assembly needs
replacement
Corrections: Wiper Motor Assembly
Part Quantity Unit Price
MS WIPER MODULE ASY - LHD (6005946-00-E) 1.00 0.00 0.00
replaced wiper motor assembly after diagnosis, after replacement test the wiper system

Super service, vanavond weer netjes de S afgeleverd gekregen thuis!
Hier identieke melding op service rapport. Heb Tesla net wel email gestuurd dat ik dankzij het afbreken een mooie kras op voorklep heb zitten. Hoor wel hoe ze het gaan oplossen. Heb ook gevraagd of er nu een nieuwe versie van constructie is geplaatst en als dit niet het geval is ik geen vertrouwen hierin heb aangezien het echt als een luciferhoutje afbrak gisteren.
Heb ze daarnaast op voorhand aansprakelijk gesteld voor indien dit nog een keer gebeurt en je zit op de weg en plots heb je geen linkerwisser meer hebt. Eens kijken wat de reactie zal zijn
 
Nu warm ik via de app de auto op voordat ik er naar toe loop.
weet iemand of dan ook de verwarming van de ruitenwissers aan is gegaan (heb het winterpakket) ?? Dat zou het issue moeten voorkomen lijkt me.

Ik heb zelf het winterpakket niet, maar ik heb op het internationale forum gelezen dat dit niet het geval is. Enkel de verwarming/airco wordt aangezet. Niet de achterruitverwarming, niet de voorruitverwarming, niet de stoelverwarming en niet de wisserbladenverwarming. Zou wel een verbetering zijn als dat via de API aangezet kan worden inderdaad....
 
Net VT weer eens gestart (heb 0.25.05), maar werkt op zich nog goed bij mij.
Heb het eigenlijk de laatste tijd niet meer gebruikt, omdat het op een bepaalde tijd opwarmen en laden niet vlekkeloos werkte.
En ik wil niet wegrijden en merken dat ik mijn bestemming niet haal omdat hij niet vlak voor vertrek extra geladen heeft.
Maar ik heb nu zo langzamerhand wel het idee dat dat niet aan VT lag, maar aan de servers van Tesla die niet altijd "op" waren.
Dus laad ik weer gewoon via de app voor vertrek 's morgens...
 
Tesla is aan het rommelen met de API's en laat externe apps niet meer toe, zo lijkt het. Als je in het verleden hebt ingelogd met VT, dan werkt het maar ook niet voor iedereen. Nieuwe accounts is een soort loterij. Heel veel van dit soort ellende kun je terug lezen in het US draadje over VT.

Krijg het niet voor mekaar om VT te instaleren. Jammer, dan maar niet helaas...................
 
Weer ontopic: vorige week zaterdagochtend vroeg brak er onderweg tijdens een windvlaag iets in het ruitenwissermechanisme van mijn MS, De timing kon niet slechter, de volgende dag zouden we vertrekken naar Zuid-Frankrijk, vakantie... :cursing:

Zaterdag kon Tesla mij niet helpen dus zelf oplossing gezocht... en gevonden: nano-coating aangebracht. Boven snelheid van 80 ideaal, druppels glijden via de bovenkant van de voorruit af en prima zicht. Nu heerlijk weer maar straks terug in NL zullen we weer vaker met regen te maken krijgen, bijv. binnen de bebouwde kom.

De normale garantie is er bij mijn MS al af. Tesla SC Duiven wist me te vertellen dat het euvel niet gratis hersteld zal worden. :cursing:

Hebben eerdere pechvogels met dit probleem hier nog iets nieuws over te melden?
 
Last edited:
Weer ontopic: vorige week zaterdagochtend vroeg brak er onderweg tijdens een windvlaag iets in het ruitenwissermechanisme van mijn MS, De timing kon niet slechter, de volgende dag zouden we vertrekken naar Zuid-Frankrijk, vakantie... :cursing:

Zaterdag kon Tesla mij niet helpen dus zelf oplossing gezocht... en gevonden: nano-coating aangebracht. Boven snelheid van 80 ideaal, druppels glijden via de bovenkant van de voorruit af en prima zicht. Nu heerlijk weer maar straks terug in NL zullen we weer vaker met regen te maken krijgen, bijv. binnen de bebouwde kom.

De normale garantie is er bij mijn MS al af. Tesla SC Duiven wist me te vertellen dat het euvel niet gratis hersteld zal worden. :cursing:

Hebben eerdere pechvogels met dit probleem hier nog iets nieuws over te melden?
De normale garantie is er al af????????
Ik heb ook een 12/2103 auto en heb gisteren mijn MS bij SeC Aix en Provence opgehaald en daar heb ik een rapport van 8 pagina's meegekregen van al wat niet onder garantie vervangen is....onder supervisie van Tesla Den Haag........heb daar zelfs banden laten monteren waarbij wel de banden zijn belast maar niet het arbeidsloon!
Over service gesproken......vind dat verhaal van die ruitenwisser betalen op z'n zachts gezegd toch met 2 maten meten.....
 
...Hebben eerdere pechvogels met dit probleem hier nog iets nieuws over te melden?
Of het voor iedereen nieuw is, weet ik niet. Wel al eerder hier gemeld.
Mijn ruitenwissers maakten een irritant klik-geluid, alsof er heel hard een relais klikte. Dit was echter het ruitenwissermechanisme dat los zat.
Dit mechanisme bleek met de carrosserie verlijmd en die lijm liet gewoon los.
De remedie was dat ABS Splinter het mechanisme vast heeft gelast (volgens het SeC) of met popnagels vastgezet (volgens het servicerapport).

Als het toch niet onder garantie door Tesla Motors wordt afgehandeld (driewerf foei!), kun je dit net zo goed door de eerste-de-beste dorpssmid in Zuid-Frankrijk laten doen.
Of je doet het zelf met popnagels.
 
Ja, de algemene garantie loopt af na 2 jaar OF 80.000km. En de teller van mijn MS staat al op 144.000km...

Inmiddels prijsindicatie ontvangen, dus niet gratis. Na de tip van PaulusdB ga ik zelf eerst maar eens op onderzoek uit. Nog bedankt!
Als het een bekend euvel is dat bij andere auto's onder garantie is gerepareerd, dan sta je vrij sterk met een coulance claim...
 
Als het een bekend euvel is dat bij andere auto's onder garantie is gerepareerd, dan sta je vrij sterk met een coulance claim...
Ja, natuurlijk. Die garantie tot 80.000km staat sowieso op gespannen voet met onze wetgeving: alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat er na 80.000km van alles stuk mag gaan en dat je de herstelkosten als eigenaar gewoon mag betalen (op de accu en drive-unit na dan).
 
Dat die as van de ruitenwisserarm zo af breekt bij een blokkering lijkt mij absoluut een ontwerpfout. Het zou voor Tesla erg eenvoudig moeten zijn om deze te verzwaren evenals een stroombegrenzing toe te passen op de ruitenwissermotor. Bij blokkering loopt de stroom namelijk op en dit kan eenvoudig worden gedetecteerd en begrensd.
 
Eh?
Ik dacht dat de algemene waarborg 4 jaar was of 80.000 km !?
Vind net dit terug:

EUROPE Warranty: http://www.teslamotors.com/sites/de...new_vehicle_limited_warranty_europe_1.0_4.pdf

USA Warranty: https://www.teslamotors.com/sites/d.../model_s_new_vehicle_limited_warranty_2.1.pdf

Wordt toch telkens 4 jaar of 80.000 km opgegeven… .

O ja... VIER jaar of 80.000km... daarmee wordt het verschil met veelrijders nog idioter... ik was de 80.000 al binnen een jaar gepasseerd.

Aan één kant kan ik me een km-limiet voorstellen bij 4 jaar garantie, aan de andere kant heeft een EV weinig onderhoud nodig en zou die km-limiet niet nodig zijn als Tesla voldoende overtuigd zou zijn van de hoge kwaliteit van alle componenten... :rolleyes: