Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk er ook over, met ruim 40k kilometers per jaar waarvan het meeste op Autopilot word ik gillend gek om met droog en zelfs zonnig weer tegen hysterisch bewegende wipers aan te kijken. Maar wanneer ik op de site kijk van die buttons zie ik bij het stuk over de wipers staan, en ENKEL hier: 'The state is not visualized on the Main display'.

Kortom, werkt het nu wel of niet? Het gaat om €165 met het (piepkleine) risico dat dit probleem binnenkort opeens is opgelost met een OTA update.
Het werkt zeker, zie screenshot :) en die knoppen heb ik gewoon wat snelle functies aangehangen, zo kunnen mijn kinderen nu zelf achterin de stoelverwarming en ventilatie aan/uitzetten met een druk op de knop. en mijn vrouw kan ff snel dashboard kastje openmaken zonder in het scherm te zoeken :) ik ben er blij mee
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2023-11-15 103315.png
    Schermafbeelding 2023-11-15 103315.png
    126.7 KB · Views: 33
Bij mij werken ze goed, al is de reactie tijd overdag en savonds verschillend indien het miezer.
Bij mij enkel ook bij miezer of opspattend water iets later dan ik ze zou aanzetten. Maar meestal nog op tijd.
Als je naar de waterstromen op de voorruit kijkt zie je de verklaring. Door de luchtstroom wordt het water van de camera weg geduwd.
Maar als ik de beelden hier zie, klaag ik niet. Beter te laat wissen dan te vroeg. Te laat is eenvoudig met een druk op de knop op te lossen.
 
Bij mij enkel ook bij miezer of opspattend water iets later dan ik ze zou aanzetten. Maar meestal nog op tijd.
Idem (M3 uit 2019 en Y uit 2023, beide hw3, alleen een hw2.5 M3 deed het niet zo lekker). Miezer/spatwater, mag die van mij wel wat sneller reageren, maar over algemeen niet veel klachten.

Dat met strak blauwe lucht wissen is wel erg vervelend. Paar keer gehad, maar dat was gewoon vuil op de ruit.
 
Idem (M3 uit 2019 en Y uit 2023, beide hw3, alleen een hw2.5 M3 deed het niet zo lekker). Miezer/spatwater, mag die van mij wel wat sneller reageren, maar over algemeen niet veel klachten.

Dat met strak blauwe lucht wissen is wel erg vervelend. Paar keer gehad, maar dat was gewoon vuil op de ruit.
Vraag mij toch af of het niet te maken heeft met onregelmatigheden in de ruit in combinatie met de stand van de zon.
Ik las hier al over ruiten met serieuze afwijkingingen. Misschien zijn er soms minuscule (onzichtbare met het blote oog), die voor de camera problematisch zijn.
Ik las ook dat sommigen het enkel hebben met laagstaande zon.
Als je beide combineert…
 
Is er hier ook iemand die consequent een service melding inschiet omdat de ruitenwissers niet werken? Ik ben wel benieuwd wat de reactie van Tesla is als je regelmatig een melding maakt bij Tesla….
Mss wel een goed idee. Alleen zonde van de tijd. We zitten nu in de zon maar alleen al de weg naar Schiphol was een ramp. Telkens de ruitenwissers bijsturen. En dat bij een premium auto.
 
Ik denk er ook over, met ruim 40k kilometers per jaar waarvan het meeste op Autopilot word ik gillend gek om met droog en zelfs zonnig weer tegen hysterisch bewegende wipers aan te kijken. Maar wanneer ik op de site kijk van die buttons zie ik bij het stuk over de wipers staan, en ENKEL hier: 'The state is not visualized on the Main display'.

Kortom, werkt het nu wel of niet? Het gaat om €165 met het (piepkleine) risico dat dit probleem binnenkort opeens is opgelost met een OTA update.
Heb ook die buttons gekocht om deze reden
 
Ik denk er ook over, met ruim 40k kilometers per jaar waarvan het meeste op Autopilot word ik gillend gek om met droog en zelfs zonnig weer tegen hysterisch bewegende wipers aan te kijken. Maar wanneer ik op de site kijk van die buttons zie ik bij het stuk over de wipers staan, en ENKEL hier: 'The state is not visualized on the Main display'.

Kortom, werkt het nu wel of niet? Het gaat om €165 met het (piepkleine) risico dat dit probleem binnenkort opeens is opgelost met een OTA update.
You only need the controller and not the buttons. And with Black Friday discount its only 90 Euros including shipping.

I am tempted.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Het werkt zeker, zie screenshot :) en die knoppen heb ik gewoon wat snelle functies aangehangen, zo kunnen mijn kinderen nu zelf achterin de stoelverwarming en ventilatie aan/uitzetten met een druk op de knop. en mijn vrouw kan ff snel dashboard kastje openmaken zonder in het scherm te zoeken :) ik ben er blij mee

Thanks for the screenshot. Nice to know that I can selectively turn autowipers off but keep auto lights on.
 
  • Like
Reactions: PatjeHoff
You only need the controller and not the buttons. And with Black Friday discount it’s only 90 Euros including shipping.

I am tempted.
Sorry, I don’t get it. Can you please spend some minutes helping me out?

Only buying the commander (with downloading an app) is enough to turn the wipers off while using Autopilot?

The website says it received many positive reviews but at the same time has no reviews?
IMG_3532.jpeg
 
Last edited:
Sorry, I don’t get it. Can you please spend some minutes helping me out?

Only buying the commander (with downloading an app) is enough to turn the wipers off while using Autopilot?

The website says it received many positive reviews but at the same time has no reviews?
View attachment 991210

My understanding is that the buttons send commands to the controller which then instructs Tesla to do things.

The setting that turns Auto wipers (and if you want, auto beams) off whenever Autopilot is engaged is something that you can set in the app. For that one needs no buttons.

We can ask PatjeHoff @PatjeHoff to clarify this for us. He seems to have the system.