Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet het maar doen. Een bèta functie in de klant zijn strot duwen en ook nog automatisch aan zetten en niet uit te zetten bij AP.
Ja beta op beta is ongekend dom. Al helemaal voor een essentieel onderdeel (ruitenwisser) dat daarvan ook onderdeel is.
Maar goed de “auto” learning curve, thans de data dat deze onzin heeft opgebracht. Hebben we straks ook een ongekend goede werking van de ruitenwissers….😉
Hieronder nog een post van vriend Musk van 23 juni 2023 over de ruitenwissers voor de geïnteresseerde. De verwachting is dat het ongeveer 3 weken zou duren…🙈Auto wippers v1, v2 en v3 was het toch niet. Auto wippers v4 gaat hem worden…..🙃

Musk Provides Timeline for Improved Auto Wipers and 'Actually Smart Summon' Tesla Features
 
Ik heb de model Y nu een maand en ik hoop elke dag dat het gaan regenen als ik ga rijden. Ik word gewoon helemaal gek van de ruitenwissers. In TACC/Autosteer gaan ze ongeacht het weer, ongeacht schone voorruit gewoon vegen...
Service request doorgestuurd: je hardware is in orde, je zal dus moeten wachten op een software update....is het antwoord.
Kortom, geen oplossing.
Ik had hiervoor Mercedes, Audi, Volvo, nooit een issue met de automatische wissers, al de huurwagens die ik al heb gereden, nooit een issue....Tesla, solve this.
Jouw gebeden lijken vooralsnog gehoord:)
 
  • Like
Reactions: Menabe
Ruitenwissers zijn inderdaad ruk. Maar goed het zijn ook “auto beta ruitenwissers” Onderstaand de screenshot uit de handleiding
View attachment 991808
Waar je bij een dinosaurus verbrandende auto nog een gevoel hebt met hoe diep je gaspedaal in moet trappen om de snelheid constant te houden vind ik dat aanzienlijk lastiger bij een elektrische. Cruisecontrol is dus wel echt nodig voor mij. Deze werkt alleen in combinatie met de ruitenwissers. En zoals ik al eerder zei ben ik van mening dat een ruitenwisser gewoon moet werken zoals het moet. Nog nooit een wagen gehad die zoveel plezier liet verdampen door iets onbenulligs als dit. Te triest voor woorden dat ik een aftermarket apparaatje moet kopen omdat tesla niet de vrijheid geeft aan de gebruikers om ruitenwissers uit te zetten. Inmiddels is de frustratie zo hoog dat ik liever door was blijven rijden in mijn classic model S. Spijt van de aankoop.
 
Beetje flauw om iemand die teleurstelling deelt gelijk de deur te wijzen.

Als iemand komt zeggen dat hij spijt heeft van een aankoop, terwijl dit euvel al meer dan een jaar bekend is en er al heel wat is over geschreven, die kan ik alleen maar een eerlijk advies geven. Zie dat je die ellende kwijt bent want de waarde daalt elke dag. Je blijven ergeren en jezelf blijven verwijten dat je een verkeerde aankoop hebt gemaakt maakt je niet gelukkiger.
Neem het verlies van enkele duizenden euros en koop iets waar je wel gelukkig mee bent.

dat is dus helemaal niet flauw, maar een oprecht goede raad, ook al kan dat natuurlijk anders gelezen worden (blijkbaar)

"Spijt van een aankoop "of "teleurgesteld zijn in een aankoop" zijn een hemelsbreed verschil.
 
Als iemand komt zeggen dat hij spijt heeft van een aankoop, terwijl dit euvel al meer dan een jaar bekend is en er al heel wat is over geschreven, die kan ik alleen maar een eerlijk advies geven. Zie dat je die ellende kwijt bent want de waarde daalt elke dag. Je blijven ergeren en jezelf blijven verwijten dat je een verkeerde aankoop hebt gemaakt maakt je niet gelukkiger.
Neem het verlies van enkele duizenden euros en koop iets waar je wel gelukkig mee bent.

dat is dus helemaal niet flauw, maar een oprecht goede raad, ook al kan dat natuurlijk anders gelezen worden (blijkbaar)

"Spijt van een aankoop "of "teleurgesteld zijn in een aankoop" zijn een hemelsbreed verschil.
Ik las hem anders inderdaad, dank voor de toelichting.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik heb ook nergens last van. Ook MiC.
Dat van de schone ruit, daar twijfel ik aan. Mijn ruit is ook niet altijd proper.
Er is al zo veel geprobeerd bij mensen die het euvel ervaren, maar niets lijkt te helpen. Het lijkt mij iets in de zin van gebruikt ruitensproeimiddel, glansproduct…
Of erger nog en misschien meer waarschijnlijk, onregelmatigheden in het glas. Daar zijn al meer klachten over geweest, maar nooit gelinkt aan het ruitenwisserprobleem.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Volg dit topic al een poos. Echter nu bijna 9 maanden rijdend in een Model Y MIC heb ik zelden last hiervan. Iets met een schone ruit en camera denk ik dan.
Ik denk niet dat degenen die last van dit probleem hebben daar zelf nog niet aan gedacht hebben. Rij je overigens bijna altijd met TACC of AP aan of niet zo vaak?

Ik heb dit probleem ook met mijn MY, en schoonmaken helpt alleen als de ruiten vies zijn, wat natuurlijk volkomen logisch is.

Maar zelfs als mijn ruiten brandschoon zijn gaan de wissers soms aan bij stralend weer. Er is gewoon geen peil op te trekken wat de reden is dat de wissers soms heen en weer blijven gaan op stand auto. Ik heb vorige week naast mijn voorruit (die al schoon was) ook alle camera's aan de zij- en achterkant schoongeveegd met een doek, en toen leek het iets te helpen, maar dat kan ook toeval geweest zijn.
 
Als iemand komt zeggen dat hij spijt heeft van een aankoop, terwijl dit euvel al meer dan een jaar bekend is en er al heel wat is over geschreven, die kan ik alleen maar een eerlijk advies geven. Zie dat je die ellende kwijt bent want de waarde daalt elke dag. Je blijven ergeren en jezelf blijven verwijten dat je een verkeerde aankoop hebt gemaakt maakt je niet gelukkiger.
Neem het verlies van enkele duizenden euros en koop iets waar je wel gelukkig mee bent.

dat is dus helemaal niet flauw, maar een oprecht goede raad, ook al kan dat natuurlijk anders gelezen worden (blijkbaar)

"Spijt van een aankoop "of "teleurgesteld zijn in een aankoop" zijn een hemelsbreed verschil.
Ik heb de commander van s3xy buttons besteld. Zodra die binnen is ben ik weer tevreden. Geen ruitenwissers als ik dat niet wil en wel Danoontje power kickdown terwijl ik in chill rij.

Maar bedankt voor het gegeven advies.

Mijn punt betrof meer dat de totale plezier van een auto teniet wordt gedaan omdat basale zaken totaal verkeerd geregeld zijn. Afgeleid raken omdat de ruitenwissers constant voor je ogen over de ruit schrapen is een behoorlijke afknapper gebleken, meer dan ik me had voorgesteld. Zeker omdat er al meermaals was beloofd dat dit opgelost zou zijn
 
  • Like
Reactions: Stream and Menabe
Hier ook een MiC en nergens last van. Zelfs niet bij deze voorruit:
 
Ik denk niet dat degenen die last van dit probleem hebben daar zelf nog niet aan gedacht hebben. Rij je overigens bijna altijd met TACC of AP aan of niet zo vaak?

Ik heb dit probleem ook met mijn MY, en schoonmaken helpt alleen als de ruiten vies zijn, wat natuurlijk volkomen logisch is.

Maar zelfs als mijn ruiten brandschoon zijn gaan de wissers soms aan bij stralend weer. Er is gewoon geen peil op te trekken wat de reden is dat de wissers soms heen en weer blijven gaan op stand auto. Ik heb vorige week naast mijn voorruit (die al schoon was) ook alle camera's aan de zij- en achterkant schoongeveegd met een doek, en toen leek het iets te helpen, maar dat kan ook toeval geweest zijn.
Ik rij 80% op AP. Heerlijk ogen dicht en handje aan het stuur. 😱 Als de zon laag staat en op een bepaalde hoek de camera in schijnt dat gaan mijn ruitenwisser ook raar doen. En als die wel spontaan aangaat zonder reden dan ruiterwisser vloeistof erover en klaar. 🤷🏼‍♂️
 
Ik heb de commander van s3xy buttons besteld. Zodra die binnen is ben ik weer tevreden. Geen ruitenwissers als ik dat niet wil en wel Danoontje power kickdown terwijl ik in chill rij.

Maar bedankt voor het gegeven advies.

Mijn punt betrof meer dat de totale plezier van een auto teniet wordt gedaan omdat basale zaken totaal verkeerd geregeld zijn. Afgeleid raken omdat de ruitenwissers constant voor je ogen over de ruit schrapen is een behoorlijke afknapper gebleken, meer dan ik me had voorgesteld. Zeker omdat er al meermaals was beloofd dat dit opgelost zou zijn
Heel herkenbaar. Die wissers icm AP is niet te doen. Mogelijk is er toch iets anders in een aantal MY’s(batch? Of MIC??)
Maar troost je, die commander is een fijne oplossing voor een probleem dat echt geen probleem in deze tijd zou mogen zijn.
 
Volg dit topic al een poos. Echter nu bijna 9 maanden rijdend in een Model Y MIC heb ik zelden last hiervan. Iets met een schone ruit en camera denk ik dan.
Ik denk dat ik deze auto nog nooit zoveel heb schoongemaakt in vergelijking met al de voorgaande. Nogmaals al die andere merken slagen wel in een perfect systeem. Je hebt gewoon geluk. Denk je nu echt dat de mensen die dit probleem hebben de ruit niet hebben schoongemaakt, de wissers niet hebben nagekeken...
 
Ik heb ook nergens last van. Ook MiC.
Dat van de schone ruit, daar twijfel ik aan. Mijn ruit is ook niet altijd proper.
Er is al zo veel geprobeerd bij mensen die het euvel ervaren, maar niets lijkt te helpen. Het lijkt mij iets in de zin van gebruikt ruitensproeimiddel, glansproduct…
Of erger nog en misschien meer waarschijnlijk, onregelmatigheden in het glas. Daar zijn al meer klachten over geweest, maar nooit gelinkt aan het ruitenwisserprobleem.
Dan zou het het sproeimiddel van Tesla zelf zijn. Mijn wagen is een maand oud en ik heb geen ander middel toegevoegd.