Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
1 miljoen ontevreden en gefrustreerde klanten zijn duurder.
Dit kan niet genoeg likes krijgen. Ik snap echt niet waarom Tesla op die manier hun klanten in het harnas jaagt. Ik zou met veel plezier 100 euro extra willen betalen voor een fatsoenlijke regensensor en radar.
Ja, enige reden: ze krijgen de auto's toch wel verkocht want gek genoeg zijn er weinig goede alternatieven.
 
Dat is het wel een beetje. Ik had het gisteren nog over dit soort kleine irritaties met een mede Tesla rijder. Maar uiteindelijk kwamen we allebei tot de conclusie dat, als we vandaag een nieuwe EV zouden kopen, dit toch weer een Tesla zou worden. Dus tussen al die irritante missers door doen ze blijkbaar toch iets goed.
 
Ramp, ramp, ramp.

Autopilot niet bruikbaar tenzij je gedurende de rit tegen bewegende ruitenwissers aan wilt kijken. Dan maar zonder autopilot rijden? Dan mis ik dus juist een belangrijke feature waarom ik de auto kocht…

Ik heb exact hetzelfde. Al 2 service request met filmpjes en logs doorgestuurd, maar ze blijven beweren dat dit een puur software probleem is. Als het een 'puur' software issue is dan zou iedereen er last van hebben. Het is dus een mix wat het natuurlijk lastig maakt. Gewoon een normale sensor gebruiken denk je dan in plaats van koppig vol te houden dat het met de cameras wel zal werken.
 
Als je uitgaat van 2 tientjes per auto en 1 miljoen auto’s dan zit je al op €20 miljoen euro, daar kun je best wat programmeurs voor inhuren.
Vraag dan 20 euro meer voor de auto. Zijn gewoon verkeerde bezuinigingen.

Ik geef nu 100 euro uit aan een commander, ik had die 100 ook extra willen betalen aan de auto en parkeersensoren en een regensensor willen hebben.
 
Dit kan niet genoeg likes krijgen. Ik snap echt niet waarom Tesla op die manier hun klanten in het harnas jaagt. Ik zou met veel plezier 100 euro extra willen betalen voor een fatsoenlijke regensensor en radar.
Ja, enige reden: ze krijgen de auto's toch wel verkocht want gek genoeg zijn er weinig goede alternatieven.
Nee, de enige reden: er zit een nerd aan het stuur die op heel andere gronden dan klanttevredenheid beslissingen neemt. het is meer "because we can" (doen zonder regensensor)
 
  • Like
Reactions: bugboy and Mars2020
1 miljoen ontevreden en gefrustreerde klanten zijn duurder.
Ik verwacht dat er meer auto’s zonder het probleem zijn dan met het probleem, dus 1 miljoen ontevreden klanten lijkt mij wat overdreven. Ikzelf en diverse andere forum leden hebben er ook geen last van.

Ik denk overigens niet dat Tesla er minder auto’s door verkoopt. Zolang de productie de vraag niet aankan zal het voor Tesla niet veel uitmaken. Het ”probleem” gaat zeker opgelost worden dus ook voor de lange termijn voorzie ik geen probleem voor Tesla.
Ook bij ons op het werk rijden er veel Tesla’s en ondanks dat diverse berijders weten dat er een kans is dat de ruitenwissers niet goed functioneren kiezen ze toch voor Tesla. Er is dus meer dan alleen de ruitenwisser die bepalen of iemand voor een Tesla kiest.
 
Ik verwacht dat er meer auto’s zonder het probleem zijn dan met het probleem, dus 1 miljoen ontevreden klanten lijkt mij wat overdreven. Ikzelf en diverse andere forum leden hebben er ook geen last van.

Ik denk overigens niet dat Tesla er minder auto’s door verkoopt. Zolang de productie de vraag niet aankan zal het voor Tesla niet veel uitmaken. Het ”probleem” gaat zeker opgelost worden dus ook voor de lange termijn voorzie ik geen probleem voor Tesla.
Ook bij ons op het werk rijden er veel Tesla’s en ondanks dat diverse berijders weten dat er een kans is dat de ruitenwissers niet goed functioneren kiezen ze toch voor Tesla. Er is dus meer dan alleen de ruitenwisser die bepalen of iemand voor een Tesla kiest.
Er is inderdaad meer wat de keuze. Het is denk ik niet direct een matig werkende ruitenwisser maar wel de manier hoe tesla er mee omgaat en de eindgebruiker niet de vrijheid geeft manueel in te grijpen.
Het is een optelsom die maakt of een wagen wordt gekocht. Slechte reclame over ruitenwissers speelt voor mijn buurman wel mee bij zijn afwegingen voor welke EV hij gaat rijden.
 
  • Like
Reactions: MaartenD
Bij mij (of volgens mij) is het probleem heel klein:
Regensensoer doet het bijna altijd prima. Zeker nadat een kleine vier jaar geleden er intelligentie is toegevoegd, daarvoor was het waardeloos.... Ze staan ook standaard op auto bij mij.
Bij miezer (of nu na pekelen) komt die soms te laat in, dan af en toe handmatig een extra slag laten maken.
Bij autopilot aan komt er bij mij zelden ongewenst wissen voor. Alleen soms in het zonnetje door een bos rijdend.

Voor mij zou de simpele oplossing zijn dat je bij autopilot aan de ruitenwissers handmatig van auto kan halen. Net als bij auto high beam headlights (hier zijn ook tientalle pagina's in het forum over volgeschreven).

Nog beter en ook simpel: zet bij autopilot aan NIET de wissers en lampen op auto. Net alsof je dan zonder licht met de ruitenwissers in het donker en regen zou willen rijden... Met een beetje mist zet de auto autopilot toch vanzelf uit een met rood toeterend stuurtje, laat die beveiliging zijn werk hier ook doen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Dit probleem gaat dus nooit opgelost worden als het niet bij alle auto's is want dan ligt het niet aan de software. Dan zou er misschien een bug kunnen zitten in de hardware van de desbetreffende auto in combinatie met de software. Ik ben in ieder geval blij met mn buttons, gewoon uit die automatische functies en ik bepaal het allemaal zelf wel :)
 
  • Like
Reactions: FAarts and Tuhhje
Dat is dus het raadsel: welke auto’s hebben dit wel en welke niet. Bij mij gaan ze in onze Y uit Berlijn in 100% (ja, het staat er echt) van de gevallen aan.
Hier ook al sinds het begin hetzelfde probleem met mijn Y uit Berlijn. Collega's op kantoor met versies uit Berlijn hebben allemaal dezelfde melding. Melding gemaakt bij Tesla en dit is de reactie:
IMG_9909.jpeg
 
Last edited: