Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
En zo te zien is Tesla er zelf ook mee bezig, als ik het zo zie zijn ze er voorlopig alleen met nieuwe M3 mee bezig:

 
Dan zet je ze toch gewoon aan. 2 tikken op het scherm.

Daar zit natuurlijk niemand op te wachten om extra handelingen te verrichten bij elke rit die je start. Wat mij betreft een mooie optie met een toggle bij de opties "verlichting" Wil je bij dagrijdverlichting ook de achterlichten aan Ja/Nee.

Want ik snap het punt wel, waarom bij dagrijverlichting wel de verlichting aan de voorkant aan (niet hoofdlamp), maar niet achter.

Bij de eerdere software versies merkte ik dat ik sneller de verlichting aan wilde dan de auto ze aanzette. Bij mist, (mot)regen enz. Maar moet zeggen de laatste keren ging de verlichting elke keer aan wanneer ik het ook aan zou zetten. (even opmerking buiten de dagrijverlichting om)
 
Op duistere dagen zet je je lichten aan.
Of eigenlijk, die gaan vanzelf aan.
Vaak genoeg voorgevallen dat bij opspattende regen de lichten uitbleven op de autosnelweg terwijl het wel nodig was voor de zichtbaarheid tov de achterliggers.
Je kan uiteraard zelf de lichten aanzetten maar het is toch gemakkelijker als de achterlichten aanstaan samen met de drl.
 
Vaak genoeg voorgevallen dat bij opspattende regen de lichten uitbleven op de autosnelweg terwijl het wel nodig was voor de zichtbaarheid tov de achterliggers.
Je kan uiteraard zelf de lichten aanzetten maar het is toch gemakkelijker als de achterlichten aanstaan samen met de drl.
Als je ze zelf aanzet, moet je ze ook weer zelf uitzetten. Gaat namelijk niet vanzelf, behalve als je lang wacht 😉
 
  • Like
Reactions: Menabe
Vaak genoeg voorgevallen dat bij opspattende regen de lichten uitbleven op de autosnelweg terwijl het wel nodig was voor de zichtbaarheid tov de achterliggers.
Je kan uiteraard zelf de lichten aanzetten maar het is toch gemakkelijker als de achterlichten aanstaan samen met de drl.
Bij de MS gingen ze aan als de ruitenwissers aan stonden. Was in het begin bij mijn MY niet zo, vaak zelf veel te laat. Maar sedert een van de laatste updates gaan ze weer sneller aan (verband met de regen nog niet getest).
 
Ik heb een Tesla Model X uit 2018 en als er wat mot regen uit de lucht valt dan is de automatische wisserstand (Bèta?) vaak net wat te traag met wissen, waardoor ik regelmatig op het knopje moet drukken als een soort aapje die een trucje doet, maar is de constante stand juist weer te snel, waardoor de wisser soms piepend over de ramen gaat. Is hier wat aan te doen?
 
ze blijven gewoon de hele nacht aanstaan als je ze vergeet, dit was ineens zo na een update eerder dit jaar, voorheen gingen ze automatisch uit.
Maar idd als je een jaar wacht zullen ze wel uit zijn....
Dus je kan nu je parkeerverlichting aan laten staan als je weggaat? Dat is me eerder niet gelukt. Vroeg me destijds af of die optie niet wettelijk vereist is.
 
Dus je kan nu je parkeerverlichting aan laten staan als je weggaat? Dat is me eerder niet gelukt. Vroeg me destijds af of die optie niet wettelijk vereist is.
Dat zou ik niet weten, gebruik parkeerverlichting nooit, maar een paar maanden geleden bleef mijn gewone verlichting aan staan na parkeren terwijl dat voorheen na een tijdje uitging.
 
Ik heb een Tesla Model X uit 2018 en als er wat mot regen uit de lucht valt dan is de automatische wisserstand (Bèta?) vaak net wat te traag met wissen, waardoor ik regelmatig op het knopje moet drukken als een soort aapje die een trucje doet, maar is de constante stand juist weer te snel, waardoor de wisser soms piepend over de ramen gaat. Is hier wat aan te doen?
Inderdaad. Maar zolang de camera genoeg ziet is er geen probleem.
Maar serieus nu. Ik heb ook vaak die indruk. De druppels op het raam voelen al hinderlijk aan terwijl je echt nog genoeg ziet. Ik heb al een paar keer geduldig de situatie aangekeken en inderdaad, tot ze aangaan zie je echt nog genoeg. Maar ik zou ze ook wel vroeger aan zetten en ik doe dat meestal ook wel door een druk op de knop, zeker als er een WAF mee speelt.
Verder is het ook zo dat door de buiging van het raam, de tegenwind veel druppels weg duwt van de camera richting jouw gezichtsveld. Zeker als er veel opspattend water is dat niet hoog genoeg komt om rechtstreeks op de camera te vallen. Dit is teouwens bij andere wagens met regensensor ook zo.
Die druk op de knop vind ik nu ook weer het probleem niet. Erger is het bij mensen waar de ruitenwissers onnodig aan gaan.