Tesla vertelde mij dat de rente van het moment van tekenen leidend is.
Hmm, zie puntje b
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tesla vertelde mij dat de rente van het moment van tekenen leidend is.
Hier maak je jezelf natuurlijk tot tweemaal toe iets wijs. Dat je bij de 100D in lease minder gaat betalen dan bij de P85 is irrelevant, bij de 75D ging je nog minder betalen.Ik had dezelfde twijfel. Een 75D zou voor mij ook best voldoende geweest zijn. Toch de 100D gekozen, om net dat luxe gevoel te hebben dat je nog minder afhankelijk bent van de SuCs. Is het het waard? Misschien niet, maar ik ga in de lease minder betalen dan met mijn huidige P85 en dat vond ik eigenlijk het belangrijkste. Restwaarde is ook wel een goed argument. Ik denk dat de 100D nog gewilder wordt op de tweedehands markt.
Klopt, ik heb die vraag nu nog uit staan. Ze zeggen mondeling van niet, maar ik wil het ook schriftelijk hebben. Contract kreeg ik net pas.Hmm, zie puntje b
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees...
Dat zijn inderdaad mijn primaire overwegingen. Nu is het eerder 140km/h dan 150, maar ik wil gewoon probleemloos 250km kunnen rijden met 140km/h op de teller. Dat kan met een 75D nét en met de huidige S85 ook erg krap.@widodh
Als ik je posts goed lees, zijn je voornaamste overwegingen te kiezen voor de 100D:
(1) de lange ritten waarvoor je hem gebruikt zowel zakelijk als in de vakantie en
(2) de snelheid waarmee je rijdt (140-150 kmh).
Dat lijken me idd geldige argumenten. Misschien dat daarom je al een beter gevoel had bij de 100D.
Klopt, ik heb die vraag nu nog uit staan. Ze zeggen mondeling van niet, maar ik wil het ook schriftelijk hebben. Contract kreeg ik net pas.
Dat zijn inderdaad mijn primaire overwegingen. Nu is het eerder 140km/h dan 150, maar ik wil gewoon probleemloos 250km kunnen rijden met 140km/h op de teller. Dat kan met een 75D nét en met de huidige S85 ook erg krap.
Ik heb veel lange ritten in Nederland, maar ook door Duitsland en dan scheelt het serieus veel tijd.
Bestelling is nu dus gedaan en voelt goed, tot nu toe geen spijt
Hier maak je jezelf natuurlijk tot tweemaal toe iets wijs. Dat je bij de 100D in lease minder gaat betalen dan bij de P85 is irrelevant, bij de 75D ging je nog minder betalen.
Argument restwaarde dat enkelen hier opperden vind ik ook raar, je gaat 20 000 euro extra uitgeven, om bij verkoop 10 000 euro meer te krijgen dan een 75D? Netto doe je dan nog altijd 10 000 euro verlies. Restwaarde zou enkel een argument zijn als het tweedehands verschil tussen een 75D en 100D groter is dan de nieuwprijs; wat uiteraard niet zo is.
Gefeliciteerd!Klopt, ik heb die vraag nu nog uit staan. Ze zeggen mondeling van niet, maar ik wil het ook schriftelijk hebben. Contract kreeg ik net pas.
Dat zijn inderdaad mijn primaire overwegingen. Nu is het eerder 140km/h dan 150, maar ik wil gewoon probleemloos 250km kunnen rijden met 140km/h op de teller. Dat kan met een 75D nét en met de huidige S85 ook erg krap.
Ik heb veel lange ritten in Nederland, maar ook door Duitsland en dan scheelt het serieus veel tijd.
Bestelling is nu dus gedaan en voelt goed, tot nu toe geen spijt
Volgens sales zo eind Juni danwel begin Juli. Ongeveer 3 maanden voor de echte levering. Ik hoop zo laat mogelijk dat ik inderdaad eventuele updates nog mee kreeg.Gefeliciteerd!
Heb je inmiddels bevestiging wanneer hij in dit geval in productie gaat? Zo laat mogelijk ivm mogelijke updates hoop ik
Dat vertelde ze mij ook deze week, dus dat zal dan ook wel echt zo zijn. Ik zit nèt onder de 2%, maar die tienden is niet het probleem - een jump naar 4% is vervelender. Geen idee waar de reguliere (operationele) leasemij mee rekenen? Hield Tesla de rente kunstmatig laag?Financial lease gaat omhoog deze Vrijdag naar 3,95% van nu 2,2%.
Bij mij werd aangegeven: het moment van aanbetalen - en ik had online al besteld en € 4k aanbetaald. Bij mij bleef de rente dus staan.Tesla vertelde mij dat de rente van het moment van tekenen leidend is.
Van de week weer veel baat gehad bij de 100D; eerst voor een afspraak naar Enschede (vanuit Amsterdam) en de dag er na, Eindhoven en Amersfoort.
Daar (VdV) vragen ze of je de wijnkaart wilt i.p.v. een RedBull en MentosDit is inmiddels toch een van mijn favoriete draadjes. Het verschil tussen een 75 of 100? Het lijkt me heerlijk om dat relevant te vinden. In mijn 4,5 jaar oude classic met 333 km daily en zonder eigen parkeerplek heb ik nog me nog nooit beperkt gevoeld door de range, behalve wanneer ik onderweg ben in het buitenland. Anyway, ik werd getriggerd door de herinnering aan tankstations. Ik merk bij mijn sporadische bezoeken aan tankstations (lunchbroodje, toilet) dat ik dat tanken en alles wat daarbij hoorde eigenlijk best vermakelijk vond. Dat zo’n meisje achter de balie zegt: ,,Een broodje kip? Nee, dat hebben we niet.” ,,Wat is dat broodje dan?” ,,Dat is geen kip meneer, dat is een fookaatsia kon poll-llo.” The good old tankstations. Ik mis ze wel eens. Die meisjes bij Van der Valk zijn helaas veel te goed opgeleid...
Die kan ik ook beantwoorden. Waar ik in mijn 85 met meoite 300 km haalde, haal ik nu bijna 500 km. Scheelt dus enorm. Door:Even een andere vraag aan @widodh
Jij hebt heel lang met een 85 gereden en hebt nu een 100, merk je veel verschil in je dagelijks gebruik qua laden overslaan etc? Hoeveel meer range heb je nu kn de praktijk?
Ik denk dat er iets niet helemaal klopt als je in je 85 amper 300 haalde. Ik heb een 75kwh en haal nu op warmere dagen 350km met een 96% accu.
Als je jouw 300 deelt door 85 en vermenigvuldigt met 100 krijg je 352km. Het kan nooit zijn dat je nu ineens 500km haalt.
Ik weet dat de accu capaciteiten niet exact kloppen met wat ze zeggen.
Kijkend naar mijn 75kwh accu en bereik zou jij nu op 466km moeten zitten. Uiteraard hangt alles af van rijgedrag en weersomstandigheden etc.
Inderdaad. Je komt met een 75 gemiddeld net zo ver als met een 85 van rond twee jaar oud.Oh wow, dat die 88 maar 77 bruikbaar had wist ik niet. Enorm verschil. Dan is de oude 85 een soort nieuwe 75 qua capaciteit.
Even een andere vraag aan @widodh
Jij hebt heel lang met een 85 gereden en hebt nu een 100, merk je veel verschil in je dagelijks gebruik qua laden overslaan etc? Hoeveel meer range heb je nu kn de praktijk?
Hier hetzeflde. De S100D is qua range echt subliem, want niet alleen 100km meer range - hij is ook zuiniger als je rond Vmax blijft rijden.De S85 geeft bij 90% zo'n 343km aan, de 100D 456km. Die 100km merk ik wel
Vmax