Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade geregistreerd door beveiligings-mode

This site may earn commission on affiliate links.
Erg vervelend dat je hierdoor schade hebt, maar die kan toch nooit groot zijn? De deur tikt lichtjes tegen die van jou aan. Volgens mij gebeurt dit continue in dit soort parkeergarages. De dag nadat je dit krasje laat verhelpen gebeurt het geheid weer..
 
  • Like
Reactions: Odie
Aan de ene kant wil ik er relaxed over doen: we leven nu eenmaal dicht op elkaar, een auto is maar een gebruiksvoorwerp en butsen en krasjes horen bij het leven. Aan de andere kant zie ik mezelf in de praktijk ook speuren naar low-risk parkeerplekken, soms zelfs van andere auto's inschattend dat ze met alleen een bestuurder gekomen zijn, zodat parkeren aan de passagierskant veilig zou moeten zijn...
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Aan de ene kant wil ik er relaxed over doen: we leven nu eenmaal dicht op elkaar, een auto is maar een gebruiksvoorwerp en butsen en krasjes horen bij het leven. Aan de andere kant zie ik mezelf in de praktijk ook speuren naar low-risk parkeerplekken, soms zelfs van andere auto's inschattend dat ze met alleen een bestuurder gekomen zijn, zodat parkeren aan de passagierskant veilig zou moeten zijn...
Hahaha..... +1
 
  • Like
Reactions: PieterH
Aan de ene kant wil ik er relaxed over doen: we leven nu eenmaal dicht op elkaar, een auto is maar een gebruiksvoorwerp en butsen en krasjes horen bij het leven. Aan de andere kant zie ik mezelf in de praktijk ook speuren naar low-risk parkeerplekken, soms zelfs van andere auto's inschattend dat ze met alleen een bestuurder gekomen zijn, zodat parkeren aan de passagierskant veilig zou moeten zijn...

Ik ben nog erger...... zet hem zelden naast een auto waarvan de eigenaar duidelijk niet netjes mee omgaat....want dan doet die dat waarschijnlijk ook niet met wat ernaast staat.....(voorkomen is beter dan genezen).
 
  • Like
Reactions: PieterH
Denk je veilig te parkeren in Amsterdam.... de golf had het goed bekeken, scheld gegarandeerd schade door deuren hahaha

Gelukkig niet aan onze kant eruit gekomen :p
9A9CCE9D-CEC4-4C1A-BB13-FC54AEA25830.jpeg
 
  • Funny
Reactions: PieterH
Jammer genoeg kan ik haar kenteken dan weer niet zien :) Dus Elon, mag de achterste camera er ook bij?

Geeft niets mevrouw, ik spuit mijn deur gewoon overnieuw :mad:

Is al aangegeven hier, maar zowat elke parkeergarage heeft camera's, tijdstip heb je, dus ze hebben de auto zo gevonden (en ze werken meestal graag mee). Niet te lang wachten.....ze bewaren niet alles maanden (soms dagen, soms maanden), telefoontje waard.
 
Jammer genoeg kan ik haar kenteken dan weer niet zien :) Dus Elon, mag de achterste camera er ook bij?

Geeft niets mevrouw, ik spuit mijn deur gewoon overnieuw :mad:
Lomp maar ik denk dat mijn kinderen dat tientallen keren bij anderen hebben gedaan. Wel eens een natte vinger over gehaald. Nooit een briefje geschreven. Gebruiken is beschadigen en leven is risico lopen.
 
Lomp maar ik denk dat mijn kinderen dat tientallen keren bij anderen hebben gedaan. Wel eens een natte vinger over gehaald. Nooit een briefje geschreven. Gebruiken is beschadigen en leven is risico lopen.
Als je zichtbare schade hebt veroorzaakt hoor je een briefje achter te laten. Dit niet doen is inderdaad lomp om andere en wat mij betreft verdergaande kwalificaties maar achterwege te laten.
 
Ik parkeer standaard op die manier. Wat is er precies moeilijk aan?

90 graden draaien een parkeervak in gemiddeld Nederlands parkeervak vooruit? Achteruit een parkeervak inrijden gaat in 1x, vooruit vereist in de meeste gevallen minimaal 2x. Tenzij je ergens rijd met zat ruimte zodat je een mooie draai kunt maken.

Daarnaast is achteruit indraaien gewoon fijn met wegrijden.
 
Lomp maar ik denk dat mijn kinderen dat tientallen keren bij anderen hebben gedaan. Wel eens een natte vinger over gehaald. Nooit een briefje geschreven. Gebruiken is beschadigen en leven is risico lopen.

Mijn dochter nog NOOIT gedaan. Die doet haar deur nog voorzichtiger open dan ik doe.

Gebruiken is netjes met spullen omgaan zodat ze lang mooi blijven en een lange levensduur hebben.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Denk je veilig te parkeren in Amsterdam.... de golf had het goed bekeken, scheld gegarandeerd schade door deuren hahaha

Gelukkig niet aan onze kant eruit gekomen :pView attachment 404221

Trouwens, wel de juiste richting op zodat de bijrijderskanten geen ruimte heeft en aan de bestuurderskanten wel net genoeg ruimte om de deur nog te kunnen openen.

Een ongeschreven regel die een hoop mensen soms ook niet begrijpen.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Lomp maar ik denk dat mijn kinderen dat tientallen keren bij anderen hebben gedaan. Wel eens een natte vinger over gehaald. Nooit een briefje geschreven. Gebruiken is beschadigen en leven is risico lopen.
Wat is er mis met kinderslot? En als ze wat ouder zijn, uitleggen dat ze voorzichtig die deur moeten openen (anders week geen ipad???)? Kan nog steeds een keer gebeuren, kinderen zijn kinderen, maar tientallen keren zal het heus niet voorkomen.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Zo heb ik een keer een model S (had van alles kunnen zijn natuurlijk) in Amsterdam aangesproken toen hij met inparkeren keihard tegen zijn achterligger aan reed. Stapte uit en wilde weg lopen. Heb hem verteld dat hij enorm asociaal bezig was en een briefje diende achter te laten aan de auto die hij raakte. De man reageerde dat hij niets heeft gehoord of gemerkt en liep toen verder....
Toen heb ik het briefje maar voor hem gemaakt met mijn gegevens zodat ik kon getuigen en het kenteken van de model S voor de verzekering.

Belachelijk hoe arrogant/egoïstisch mensen kunnen zijn. Als het je niet uit maakt hoe je eigen spullen er bij staan betekent dit niet dat je die van anderen ook zo dient te behandelen.
 
Last edited:
Ik vind het tikje van de deur eigenlijk wel meevallen. Het is krap en de deur moet toch open. Het komt op mij over alsof haar deur jouw deur gewoon zacht aantikt, daar zou niet direct schade door mogen ontstaan. Als dat wel zo is dan is dat vervelend maar ik zie hier niet echt kwade opzet of extra nalatigheid in.

Andersom inparkeren en je neemt inderdaad veel meer op, ook mijn default manier van inparkeren overal (niet zozeer vanwege sentry maar omdat achteruit nou eenmaal makkelijker is in kleine vakken dan vooruit).
 
  • Like
Reactions: FairFrank