Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig zijn de meeste onderdelen inmiddels beschikbaar, paar dagen viel mee... het herstel kan starten.
Nog een paar onderdelen te gaan, waaronder gordelspanner en een sensor... blijft spannend.
De-ice-ing wanted...
 
Net vol geramd door een Vectra vanuit oprit op mijn rechter achteras. Da's ff een K-gevoel. In élke auto natuurlijk. Maar nu extra. Kon doorrijden, maar zo te zien in het donker: velg vernield, daarnaast linker- en rechterpaneel schade. Duur geintje schat ik in...
 
Nee Edi99, geen gewonden. Bracht mijn zoon naar 's-Hertogenbosch CS. Hij kwam wél als een raket uit die oprit die ook nog steil omhoog voert, woonde er pas, zodoende. Nee, voor die D had hij nóg meer gas moeten geven én de macht over het stuur moeten verliezen... jammer :smile:
 
Nee Edi99, geen gewonden. Bracht mijn zoon naar 's-Hertogenbosch CS. Hij kwam wél als een raket uit die oprit die ook nog steil omhoog voert, woonde er pas, zodoende. Nee, voor die D had hij nóg meer gas moeten geven én de macht over het stuur moeten verliezen... jammer :smile:
K*ote, sterkte. Was zeker een jonge rijder ?
 
Hoorde vandaag over een Model S rijder waarvan de echtgenote achteruit over een stenen bermafzetting is gereden.
Hoofdaccu moest vervangen worden. Kosten € 48.000,-. Ben eigenlijk benieuwd of Tesla nog een bedrag vergoed voor het vervangen accupakket. Er zullen zeker nog meerdere duizenden goede cellen inzitten.
Centraal Beheer zal wel geschrokken zijn van dit soort schades.
 
Hoorde vandaag over een Model S rijder waarvan de echtgenote achteruit over een stenen bermafzetting is gereden.
Hoofdaccu moest vervangen worden. Kosten € 48.000,-. Ben eigenlijk benieuwd of Tesla nog een bedrag vergoed voor het vervangen accupakket. Er zullen zeker nog meerdere duizenden goede cellen inzitten.
Centraal Beheer zal wel geschrokken zijn van dit soort schades.

Mocht Tesla daar geen trade-in voor aanbieden, dan moet hij zeker de oude accu opvragen. Er zullen geinteresserden genoeg zijn, ook voor een beschadigde accu.
Ik zou zelf best interesse hebben.
 
Mocht Tesla daar geen trade-in voor aanbieden, dan moet hij zeker de oude accu opvragen. Er zullen geinteresserden genoeg zijn, ook voor een beschadigde accu.
Ik zou zelf best interesse hebben.

Ik stel me voor t.z.t. de elektriciteit van een zonnepaneelweide op te gaan slaan in een oude Tesla accu.
Als een Tesla bij een crash total loss verklaard wordt en de accu nog wel goed is, is het waarschijnlijk heel interessant om het wrak te kopen.
 
Bij mij zat precies dit idee al in mijn hoofd voordat de Model S werd afgeleverd.

Maar toen ik een deels opengewerkte Tesla accupack zag in Tilburg (Nieuwjaarspartijtje van de Belgische club), zag ik dat er binnenin een tomeloze hoeveelheid elektronica aanwezig is. Dat is van de ene kant goed nieuws, want dan is de kans dat ze autonoom werken groter. Maar van de andere kant kan dat ook allemaal stuk en verouderen. Printplaten en componenten voor consumententoepassingen hebben niet het eeuwige leven, maar soms ook maar 10 jaar.

Enfin, tegen die tijd is er hopelijk een producent gesprongen in de markt voor ophangrekken en regelsystemen voor gepensioneerde Tesla accupakketten. Als Tesla dit al niet zelf gaat leveren, want vergelijkbare technologie gebruiken ze nu al voor de SuC's en SolarCity zonnepaneelinstallaties.
 
Auw...

150215_tesla_big.jpg


No injuries when Tesla crashes into Issaquah bank | Local & Regional | Seattle News, Weather, Sports, Breaking News | KOMO News
 
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Uit het artikel[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]"The Tesla driver, who has not been identified, was trying to use an ATM at the US Bank on Gillman Road at about 9 a.m. when something went wrong and the car jumped the curb and crashed through a brick wall, according to Marty Martin with the Issaquah Police Department."

Kunnen ze in de VS al vanuit hun auto geld gaan afhalen aan de automaat en schoot de voet van de bestuurder van de pedalen? Of beschikte deze tesla over een vroege versie van de autopilot en had de eigenaar hem "gesummoned"
[/FONT] toen hij langs de automaat stond?
 
Uit het artikel

"The Tesla driver, who has not been identified, was trying to use an ATM at the US Bank on Gillman Road at about 9 a.m. when something went wrong and the car jumped the curb and crashed through a brick wall, according to Marty Martin with the Issaquah Police Department."

Kunnen ze in de VS al vanuit hun auto geld gaan afhalen aan de automaat en schoot de voet van de bestuurder van de pedalen? Of beschikte deze tesla over een vroege versie van de autopilot en had de eigenaar hem "gesummoned"
toen hij langs de automaat stond?
Waarschijnlijk zaten de D en de R bij de vorige auto van de ongeïdentificeerde eigenaar precies andersom? (En wilde hij achteruit wegrijden na gepind te hebben, maar koos de verkeerde versnelling)