Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. In ieder geval net bij SeC geweest en bij het schadebedrijf. Vooruit moet worden vervangen, zitten allemaal ingebrande stukjes in. Kosten 1300 ex. De motorkap gaan ze eerst polijsten om te kijken of dat werkt, anders wordt het spuiten. Totale raming 1500 ex tenzij ze moeten spuiten....
Als er ingebrande stukjes In het glas zitten, is de kans niet erg groot dat ze de motorkap met poetsen weer gaaf krijgen.
 
Klopt. In ieder geval net bij SeC geweest en bij het schadebedrijf. Vooruit moet worden vervangen, zitten allemaal ingebrande stukjes in. Kosten 1300 ex. De motorkap gaan ze eerst polijsten om te kijken of dat werkt, anders wordt het spuiten. Totale raming 1500 ex tenzij ze moeten spuiten....

1300 (ook nog eens ex.) voor een nieuwe voorruit is bizar. Gemiddelde Carglass vervanging zit volgens mij zo tussen de 400 en 600. (kun je terugvinden op je schadeclaim historie; zeer actueel deze dagen).
Maar ja een MS voorruit zit natuurlijk nog niet in het standaard programma van alle glas/ruitboeren. Zal dus ook wel weer uit de VS moeten komen.

Hoewel, ik sprak een tijdje terug een carglass monteur in Harderwijk die normaal in A'dam zuid werkte. Die had al heel wat Tesla's voorbij zien komen.
Ik zou voor de volledigheid toch eens informeren bij dat soort clubs of ze dit ook (zonder tussenkomst Tesla) kunnen.
 
Allemaal makkelijk gezegd. voorruit komt origineel van Tesla, en dan kost ie dit. Niet los op de markt verkrijgbaar. Verder wil de verzekering dat het via erkende schadebedrijven gaat. en ja, het kan vast goedkoper, maar dan moet ik het uit eigen zak betalen.
 
Allemaal makkelijk gezegd. voorruit komt origineel van Tesla, en dan kost ie dit. Niet los op de markt verkrijgbaar. Verder wil de verzekering dat het via erkende schadebedrijven gaat. en ja, het kan vast goedkoper, maar dan moet ik het uit eigen zak betalen.

Natuurlijk daar repareren waar de verzekering betaald. Was meer nieuwsgierigheid of de Carglass (or the like) het ook al kan en wat het daar dan zou kosten.
Zou ook best kunnen zijn dat via Tesla repareren uiteindelijk ook bij een derde partij gebeurt. (die hebben het gereedschap en de ervaring).
 
Natuurlijk daar repareren waar de verzekering betaald. Was meer nieuwsgierigheid of de Carglass (or the like) het ook al kan en wat het daar dan zou kosten.
Zou ook best kunnen zijn dat via Tesla repareren uiteindelijk ook bij een derde partij gebeurt. (die hebben het gereedschap en de ervaring).
Tesla doet zelf niet aan schadeherstel. Zij kiezen partners waar ze een samenwerkingsverband mee aangaan. Vervolgens stellen ze verplicht dat een aantal medewerkers op cursus gaan naar Engeland meen ik. Alleen deze medewerkers mogen vervolgens aan de Tesla's werken. Deze informatie verkreeg ik toen ik winterbanden in de maat 255/45/19 had gemonteerd, ditom de kans op Belgisch-Nederlandse te verkleinen. Deze liepen helaas voor aan. Ben in overleg met Tesla zelf naar hun partner gegaan om te kijken of dit probleem te verhelpen was. Helaas na 2 pogingen om meer ruimte te creëeren nog maar 2 winterbanden in een maatje kleiner erbij gekocht:crying:.
 
Vanmorgen mijn S voor het eerst helemaal volgens de detailer regels met het handje gewassen. Vervolgens wil ik even een boodschapje doen, rij een parkeergarage in en pak met de zijkant een iets te hoog stoepje. Kunststof strip aan de onderkant flink gebarsten en een kleine beschadiging op mijn linker voorvelg. Grrrrrr.......
 
Grrrr... mijn BlueBolt staat nu bij Haans in Tilburg...
File, opgelost, harmonica, ... daarvoor in TACC, een piepje van het waarschuwingssysteem, geen ingreephulp helaas :scared:
frunkklep, nosecone en later bleek ook lampen beschadigd, en nog wat spul aan de binnenkant.
Geen idee hoe lang het duurt voor de onderdelen geleverd worden... :crying:
Ik heb nu een ICE ... VW golf. Ik kon vandaag bij een afspraak mijn sleutels niet vinden, niet in mijn zak, niet in de console, niet op de stoel naast me... zijn ze uit mijn zak gegleden tussen de stoel en console? nee...
Ze zaten in het contact... :redface:
Hoop dat het snel gemaakt is! Ik kan niet meer zonder, ik ben verslaafd. :cursing:
 
Vanmorgen mijn S voor het eerst helemaal volgens de detailer regels met het handje gewassen. Vervolgens wil ik even een boodschapje doen, rij een parkeergarage in en pak met de zijkant een iets te hoog stoepje. Kunststof strip aan de onderkant flink gebarsten en een kleine beschadiging op mijn linker voorvelg. Grrrrrr.......

Strip is gelukkig los te koop.
Heb ik ook net laten vervangen :)
 
Vanmorgen mijn S voor het eerst helemaal volgens de detailer regels met het handje gewassen. Vervolgens wil ik even een boodschapje doen, rij een parkeergarage in en pak met de zijkant een iets te hoog stoepje. Kunststof strip aan de onderkant flink gebarsten en een kleine beschadiging op mijn linker voorvelg. Grrrrrr.......
en Alloygators laten monteren....

- - - Updated - - -

Grrrr... mijn BlueBolt staat nu bij Haans in Tilburg...
File, opgelost, harmonica, ... daarvoor in TACC, een piepje van het waarschuwingssysteem, geen ingreephulp helaas :scared:
frunkklep, nosecone en later bleek ook lampen beschadigd, en nog wat spul aan de binnenkant.
Geen idee hoe lang het duurt voor de onderdelen geleverd worden... :crying:
Ik heb nu een ICE ... VW golf. Ik kon vandaag bij een afspraak mijn sleutels niet vinden, niet in mijn zak, niet in de console, niet op de stoel naast me... zijn ze uit mijn zak gegleden tussen de stoel en console? nee...
Ze zaten in het contact... :redface:
Hoop dat het snel gemaakt is! Ik kan niet meer zonder, ik ben verslaafd. :cursing:

heel veel sterkte, ik vind ook dat het waarschuwingssysteem ook best mag ingrijpen, en het piepje is bijna niet te horen.....
 
Volgende week krijg ik een nieuwe strip en wordt de velg overgespoten. Valt gelukkig onder de verzekering. Er is wel gekeken of de accu niet beschadigd was. Gelukkig was dat niet zo.
Ik moet hierdoor wel 2 dagen in een ICE rijden. Daar zie ik het meeste tegenop...;)
 
Het is voor de 2e keer raak. Het is ook zo lastig dat inparkeren!! Dit keer geen briefje. Nu maar hopen dat de camera's in de parkeergarage op de High Tech Campus in Eindhoven het één en ander onthullen en dat de dader vervolgens niet wordt beschermd. :mad:
 

Attachments

  • uploadfromtaptalk1422554633542.jpg
    uploadfromtaptalk1422554633542.jpg
    858.9 KB · Views: 361
Voor wat betreft die schade, zit er wel een addertje voor je onder het gras door het oplopen van de premie bij DL volgend jaar als je nu claimt.
Een aangaande die privacy: het is maar hoe ver je het wilt doorvoeren.
Als ze de beelden niet willen vrijgeven, kan je opschalen. Uiteindelijk kan de Officier van Justitie die beelden wel opeisen.
Maar het is dan wel van belang dat de beelden veilig gesteld worden, meestal worden ze na een bepaalde tijd overschreven.
Als je stappen wilt zetten, is een verzoek om de beelden niet te wissen een eerste actie die je snel moet nemen.

Als ik die schade zie, zou ik denk ik heel erg nijdig zijn dat iemand dat niet even netjes doorgeeft!