Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, en dan ben je onderweg naar huis met slechts nog een Tesla in de achteruitkijkspiegel:
ImageUploadedByTapatalk1436462630.016935.jpg


Ik heb een nieuwe bmw318d touring mee. Prima, maar hopelijk niet te lang. Morgen gaan ze de auto bekijken en weet ik hopelijk meer.

- - - Updated - - -

Enkele vraagjes nog:
1. ik moest bij Tesla een formulier tekenen dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade aan de (Borbet) velgen. Gedaan, maar achteraf eigenlijk spijt. Ik breng de auto daar voor schadeherstel. Als zij dan schade toebrengen aan de velgen (laten vallen ofzo) dan zijn ze toch gewoon aansprakelijk? Morgen maar eens bellen.
2. stel dat ik de leenauto enige tijd moet rijden, en ik rijd er meer dan 500 km mee. Moet ik dan bijtelling betalen?
3. is leenauto via Delta Lloyd verzekering eigenlijk gedekt? Ook als het langere tijd duurt?

Mocht iemand hier antwoord hebben dan hoor ik het graag.

- - - Updated - - -

Om vraag 2 meteen maar zelf te beantwoorden: op internet vond ik deze info:
Op dagen dat de werknemer de vaste auto niet kan gebruiken en een vervangende auto heeft, kan de werkgever de grondslag voor de bijtelling toch op de vaste auto baseren. Er gelden dan wel vier aanvullende voorwaarden:
De werknemer kan de vaste auto om zakelijke redenen niet gebruiken. De vaste auto heeft bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt of is door een klant meegenomen voor een proefrit.
De werknemer gebruikt maximaal 15 dagen per kalenderjaar een vervangende auto.
De werknemer gebruikt een vervangende auto maximaal 5 aaneengesloten dagen.
De werkgever legt de gegevens van de vervangende auto vast en bewaart deze bij de loonadministratie.
Voldoet de werkgever niet aan de voorwaarden, dan moet hij de grondslag voor de bijtelling baseren op de vervangende auto.


Dus als ik meer dan 5 dagen in de vervangende auto moet rijden, wordt het mogelijk een probleem (formeel dan).
 
Not good. Tenzij ik ineens OTA vierwielbesturing heb gekregen...
(Het is het achterwiel)
Ik sta net boven antwerpen (schilde). Takelbedrijf heeft 1 tot 1,5 uur nodig om hier te komen en dan wordt ik naar sec antwerpen gebracht. Ik ben dus nog even niet thuis.... :(

Betonblok geraakt:

Ouch, pijnlijke zaak. Staat de "dader" mee op de foto? En heb je moeten uitwijken voor iets of iemand?
 
De dader:
ImageUploadedByTapatalk1436507375.829798.jpg


Ik kwam uit een zijweg en draaide rechtsaf de voorrangsweg op. Bocht blijkbaar iets te kort genomen (lange auto) en betonblok vooraf niet gezien (je let vooral op het verkeer). Ligt ook erg onlogisch, en is zwart door eerdere aanrijdingen waardoor het blok amper zichtbaar is.
ImageUploadedByTapatalk1436507517.194882.jpg