Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
@jpet Vreselijk voor je! :eek: Ik kan het weten, omdat ik waarschijnlijk de enige persoon geweest ben die in jouw Tesla heeft mogen rijden. Ik vind het zo rot voor je. Daarom stel ik [serieus!] voor dat ik je kom halen op 28, 29 of 30 december en je breng waar je dan maar moet zijn. Natuurlijk mag je dan ook rijden, zodat je het Tesla gevoel niet verliest :wink:
 
Oepsie, dat wordt kerst en nieuwjaar vieren in een seat Ibiza :frown:. Veel succes met het wachten. De Tesla zal wel weer in orde zijn tegen de E-rally :confused:
Tja, het subtiele verschil tussen 'kerst op Ibiza' en 'kerst in een Seat Ibiza'...

Maar serieus, jpet, supergoed om te horen dat je zelf niks lijkt te hebben. Hopelijk krijg je je Tesla snel terug en zijn ze een beetje snel met een nieuwe bumper naar deze kant van de planeet verschepen.
 
Wel jammer dat de kentekenplaat weg is. Dat gebeurde met mijn S ook en dan moet je een vervangende kentekenplaat, met een extra 'eentje', accepteren. Is dat in België ook zo?

Is een ongewone situatie dus Patrick, mijn verzekeraar en forumlid, heeft uitgezocht wat de procedure is. Ik moet de wagen opnieuw inschrijven en "krijg" dus een nieuwe nummerplaat. Om veiligheidsredenen worden er dus geen duplicaten meer gemaakt van een oude nummerplaat die verdwenen is. De oude is geseind door de politie in het geval die ooit ergens opnieuw opduikt. Opnieuw inschrijven betekent dus nieuw inschrijvingsbewijs, nieuw verzekeringsdocument, etc... Maar ik heb toch tijd zat want dit grapje gaat weken duren... Eerste stap is hopen dat Tesla alle onderdelen snel bij de bodyshop krijgt zodat die er aan kunnen beginnen. Intussen hou ik mijn SoC nauwgezet in de gaten want daar moet ook niets mis mee gaan.

- - - Updated - - -

@jpet Vreselijk voor je! :eek: Ik kan het weten, omdat ik waarschijnlijk de enige persoon geweest ben die in jouw Tesla heeft mogen rijden. Ik vind het zo rot voor je. Daarom stel ik [serieus!] voor dat ik je kom halen op 28, 29 of 30 december en je breng waar je dan maar moet zijn. Natuurlijk mag je dan ook rijden, zodat je het Tesla gevoel niet verliest :wink:

Dat is super vriendelijk en hartverwarmend, Simon. Dank daarvoor. Voorlopig lukt het nog maar ik ben wel depri door de onzekerheid van hoe lang dit nu gaat duren en of ze hem wel helemaal terug perfect gaan krijgen. Bij het Tesla SeC hebben ze mij in elk geval ook gezegd dat ik na de feestdagen iets moet zeggen indien ze moeten kijken voor een andere oplossing qua vervangwagen. Zo direct was er geen mogelijkheid. Ik denk dat ze ook proberen om gewoon alles was ze staan hebben te verkopen om hun cijfers zo hoog mogelijk te krijgen.
 
Ik meende dat dat extra 'eentje' op een vervangende kentekenplaat in NL al lang weer afgeschaft was... niet dus?

Dat 'eentje' of 'tweetje' (enz) heet duplicaatcode en bestaat nog steeds volgens mij. Er is echter een splitsing gemaakt tussen de kentekenpapieren en de kentekenplaat. Waar je vroeger een duplicaatcode kreeg als je bijvoorbeeld enkel je papieren kwijt was (en dus op extra kosten werd gejaagd om nieuwe platen te bestellen) is het nu:

Kentekenplaat weg: nieuwe platen bestellen met duplicaatcode +1
Kentekenbewijs weg: nieuwe papieren aanvragen met duplicaatcode +1

Duplicaatcode kentekens afgeschaft - Brandstofnieuws
 
Jan, dit is niet bedoeld als een misplaatste opmerking, maar als ik de ravage zie aan die BM..Weeuuu en de "beperkte" zichtbare schade aan de MS dan is jouw onzachte aanraking met de Beier wel prima reclame voor de bouwkwaliteit van ons Tesla's ! Maar bon, één zo'n test volstaat natuurlijk. :tongue:
 
Jan, dit is niet bedoeld als een misplaatste opmerking, maar als ik de ravage zie aan die BM..Weeuuu en de "beperkte" zichtbare schade aan de MS dan is jouw onzachte aanraking met de Beier wel prima reclame voor de bouwkwaliteit van ons Tesla's ! Maar bon, één zo'n test volstaat natuurlijk. :tongue:

Laat ons even wachten tot we de rekening zien van de kosten aan mijn wagen. Het zou me niet verwonderen dat je daarmee een nieuwe BMW kan kopen. De bumper is vervormd en terug in zijn oorspronkelijke vorm gesprongen. Hierdoor valt het op de foto nogal mee. Binnen in de koffer zijn de alu compartimenten naar binnen en boven vervormd. En daar achteraan begint ook het alu frame wat vervormd is. Een belangrijke vraag zal nu zijn of de uitlijning van de wagen nog goed zit. Ik hoop echt dat daar niet aan moet gesleuteld worden. Hij reed in elk geval nog goed...
 
Hij reed in elk geval nog goed...

Dat kun je van de BMW niet zeggen denk ik. De kreukelzone heeft zijn werk in de Tesla gedaan :eek:. Ik hoop voor je dat de reparatie en administratieve afhandeling straks snel zijn gedaan en je weer in je Tesla kan rijden.

En blijf verdacht op pijntjes in de nek. Zelf ooit een soortgelijk ongeluk meegemaakt waarbij een achterligger met ongeveer 30km/u op mij inreed terwijl ik stil stond. Een paar dagen na het ongeluk begon ik pas klachten te krijgen. Gelukkig is het allemaal met de juiste begeleiding weer goed gekomen...

Sterkte d'r mee in elk geval!
 
Als er nou ook nog wat aan het batterijpakket misvormd is, zou je zo maar om een nieuwe 90D moeten gaan.

Aan het battery pack was geen vervorming. De grote plastic zone onderaan was helemaal opgeduwd en stond in een driehoekige punt van ongeveer 15 cm naar beneden. Het plastic raakte wel nog niet de grond op low. Eigenlijk hebben ze dat wel goed gedesigned op die manier. Door enkel plastic te gebruiken krijgt het battery pack geen slag te verwerken wanneer die onderbouw wordt opgeduwd. Het plastic vervormt gewoon. In het SeC hebben ze die onderdelen allemaal verwijderd en dan ben ik met "open motor" naar de body shop gereden. Het was toch niet aan het regenen.

- - - Updated - - -

En blijf verdacht op pijntjes in de nek. Zelf ooit een soortgelijk ongeluk meegemaakt waarbij een achterligger met ongeveer 30km/u op mij inreed terwijl ik stil stond. Een paar dagen na het ongeluk begon ik pas klachten te krijgen. Gelukkig is het allemaal met de juiste begeleiding weer goed gekomen...

Sterkte d'r mee in elk geval!

Bedankt, voorlopig voel ik niets. Ik heb ooit al eens een whiplash gehad bij een soortgelijk ongeval. Toen had ik het niet zien aankomen, nu wel. Misschien dat dat ook wel een verschil maakt. Goeie auto gewoon. :wink: