Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Laat ik beginnen met aan te geven dat ik de ballen verstand heb van schadeherstel, maar ik snap niet goed waarom dit zo duur moet zijn?

- Zoiets is toch gewoon op te vullen zoals Wim ook aangeeft. Beetje plamuur erop, likje verf, klaar?
of anders
- Hele plaat vervangen? Die moet je ook spuiten, maar dat kan ook zo gek duur niet zijn.

Zo'n nieuw plaatdeel kost toch geen duizenden euros lijkt mij? Zo'n ding spuiten kan toch ook geen duizenden euros zijn?

Ik snap niet waar die ~4000 euro aan kosten in zit

‘Als’ het plaatdeel vervangen moet worden, kwam het op € 6500,- ex BTW.
 
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuu

aDiNi84.jpg


Ik werd onderweg van Italië naar Nederland in Duitsland door een snelle auto voorbij gevlogen en hoorde de *PATS*. Niets te zien, maar het was midden in de nacht. Bij thuiskomst nog eens gekeken, alleen klein sterretje in het onderste deel van de raam. Klote, maar laten we wel vullen; regelen we maandag wel. Stap ik maandag in de auto zie ik deze jongen zitten...

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Hoeveel pech kun je hebben in 1 jaar. Ben al een keer aangereden, heb een schroef in m'n band gehad en nu dit weer. En volgende week wordt 'ie pas 1 jaar oud. 3x eigen risico van €250,- :mad: M'n Alhambra van 2001 was goedkoper in 't onderhoud :(
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuu

aDiNi84.jpg


Ik werd onderweg van Italië naar Nederland in Duitsland door een snelle auto voorbij gevlogen en hoorde de *PATS*. Niets te zien, maar het was midden in de nacht. Bij thuiskomst nog eens gekeken, alleen klein sterretje in het onderste deel van de raam. Klote, maar laten we wel vullen; regelen we maandag wel. Stap ik maandag in de auto zie ik deze jongen zitten...

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Hoeveel pech kun je hebben in 1 jaar. Ben al een keer aangereden, heb een schroef in m'n band gehad en nu dit weer. En volgende week wordt 'ie pas 1 jaar oud. 3x eigen risico van €250,- :mad: M'n Alhambra van 2001 was goedkoper in 't onderhoud :(
Vervelend!
Maar als je aangereden wordt draag je toch geen eigen risico?
 
Na een maand linksachter tegen een schutting gezeten. Resultaat een deuk onder het achterlichtglas en het glas gebarsten. Dat glas is reeds besteld bij Tesla, maar de deuk heb ik foto’s van gestuurd naar Splinter. Die komt met een bedrag van tussen de 2K en 6,5K ex BTW. Ik moest echt even opnieuw gaan zitten. Zal een foto posten, wat handig is om te weten is dat het van mijn verzekering bij een Unigarant aangesloten bedrijf moet laten fixen.Wellicht hebben jullie nog tips. Wilde het eerst zelf betalen om de premie verhoging tegen te gaan. Nu twijfel ik.
Probeer eens via Fixico. Heb ik vorige week voor het eerst gebruikt (weliswaar voor de mini van mijn vrouw). Motorkap opnieuw laten spuiten bij een Focwa erkend schadebedrijf. Perfect gedaan, voor maar 200 euro incl btw! (andere offerte ontvangen van bijna 500 euro).
 
Dat hebben we dashcams voor:
BlackVue dashcams.
I know; heb al een keer bijna een afspraak met je gemaakt ;) Helaas toen niet doorgegaan. En nu zit ik een beetje in limbo vanwege deze tweet. Een BlackVue had in dit geval niet geholpen omdat 't aan de zijkant was (op een vrij drukke parkeerplaats; dus al had je een auto erop staan, het had elk van de andere X auto's kunnen zijn die er ook naast gestaan hebben). De pilaar-cam en/of knipperlicht-cam van de Tesla zélf had in dat geval veel meer geholpen i.v.m. uitstekend zicht op de plek waar de schade zat. Het zal dan geen 1080P full-color geweest zijn o.i.d. maar identificatie van een nummerplaat had moeten lukken dan.
 
I know; heb al een keer bijna een afspraak met je gemaakt ;) Helaas toen niet doorgegaan. En nu zit ik een beetje in limbo vanwege deze tweet. Een BlackVue had in dit geval niet geholpen omdat 't aan de zijkant was (op een vrij drukke parkeerplaats; dus al had je een auto erop staan, het had elk van de andere X auto's kunnen zijn die er ook naast gestaan hebben). De pilaar-cam en/of knipperlicht-cam van de Tesla zélf had in dat geval veel meer geholpen i.v.m. uitstekend zicht op de plek waar de schade zat. Het zal dan geen 1080P full-color geweest zijn o.i.d. maar identificatie van een nummerplaat had moeten lukken dan.
Zijkant zijn oplossingen voor.... BlackVue dashcams.
 
Ik helaas vandaag ook aan de beurt... Bij het uitrijden van Bob’s Carwash in Schiedam zat ik zo op de voorkant te letten dat de achterkant me ontging.... Lang geleden dat ik zo heb zitten vloeken in de auto voor een schade!
 

Attachments

  • F25D7BCC-BB53-47C9-9245-1B80BECD2012.jpeg
    F25D7BCC-BB53-47C9-9245-1B80BECD2012.jpeg
    399.1 KB · Views: 78
  • 09E58BC0-E379-4271-832A-67E2E44B9671.jpeg
    09E58BC0-E379-4271-832A-67E2E44B9671.jpeg
    366.1 KB · Views: 76
Ik woon daar ook, ga jij daar met een X doorheen? Er is mij verteld dat dat niet zou passen...

Er werd mij niets verteld bij binnengaan maar toen ik boven op de lopende band stond werd me inderdaad verteld dat ik geluk had gehad omdat de auto eigenlijk te breed is. Volgende keer zou ik waarschijnlijk geweigerd worden en ik kon beter naar Berkel en Rodenrijs gaan want daar paste het wel.

Vreemde was dat de wasstraat zelf helemaal geen problemen had met de auto, had wel voor de zekerheid de spiegels naar binnen geklapt. Kreeg de schade bij het naar buiten rijden met die gekke bocht naar rechts...