Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 290262 Gisteren was het onze beurt... hoe eenvoudig het is om flinke schade op te lopen. Auto staat bij ABS Splinter, kan wel twee maanden gaan duren. Wel gelukkig een P85 als leenauto meegekregen. Schade tussen de 5 en 10K. Vervolgens ontstond er ook nog schade aan de achter/onderkant van de auto bij het oprijden van de autoambulance door de berger. Gelukkig alles op film.

Toch wel dure gevolgen voor zo’n tikje.
Courage.
 
Zelf schade gereden aan de Tesla van mijn collega. Twee in één klap zeg maar....

ABS Boekhorst Almere heeft mijn auto heel snel gemaakt. Dinsdagavond brengen, donderdagavond weer halen. Was deuk/kras rechterachterdeur, dorpel en rechtsachter bij kofferbak.

Kreeg wat kleinere auto mee die ze wilde komen omwisselen maar vond dat voor die paar dagen (oorspronkelijk was vrijdag retour gepland) niet nodig.
 
Even een kort vraagje.
Ik kom er net achter dat ik een klein krasje boven het achterlicht heb, iets van 2cm.
Wat is hiervoor de handigste methode om het te fixen?

Toeval wil nu dat ik bij Carglass sta, voor alweer een sterreparatie en boden een vrijblijvende offerte aan voor het fixen van de kras. Iemand hier ervaring mee?
 
Ik werd vanochtend wild staande gehouden door een motorrijder - schrok me wild maar meneer wees me erop dat m’n kentekenplaat achter loszat.

Iemand hier ervaring mee? Zie dat het geheel gemonteerd is met tape wat enigszins onder spanning staat door de bolling van de auto zodat het snel loskomt.

Is het normaal dat dit met tape vastzit? Ga morgen op vakantie en geen tijd om weer langs SeC te gaan.
 
Vorige week donderdag was het mijn beurt, op de N232 bij Schiphol. Dat is een weg waar je gewoonlijk 80 km/h kan rijden maar waar het ook zomaar stil kan staan vanwege drukte bij de stoplichten naar de oprit van de A9.

Het reed eerst nog redelijk door en ik heb een stukje boven de 70 gereden, waarbij het gat naar mijn achterligger flink groot werd. Toen het minder hard ging heeft hij dat te laat opgemerkt, gevalletje telefoon/app vermoed ik. Hij kwam redelijk hard aanrijden en heeft vlak voordat hij mij raakte nog geremd want je ziet zijn neus duiken. Maar te laat zoals goed te zien is op de film.

Helaas was de GPS ontvangst van de Blackvue weer eens niet ok (ongeveer 50/50 wel/niet, camera zit direct en recht onder de spiegel) dus datum/tijd klopt niet en GPS+snelheid is niet in beeld. Weet iemand of dat bij latere modellen beter is, of ligt het aan de voorruit van de S (ander draadje ik weet het :))?

Film 1 achtercamera (11MB) en Film 2 van de Blackvue Viewer (65 MB)

Gelukkig is er niemand gewond geraakt, en ik was heel blij dat ik in een goede auto zat. Het gewicht van de S zal ook geholpen hebben want hoewel de klap goed te voelen was heb ik geen last van mijn nek of anders. De Golf was total loss.

Als enige van de 3 betrokken auto's kon ik verder rijden. De bumper is inmiddels netjes uitgedeukt en van een afstandje zie je er weinig van. Er is alleen een parkeersensor kapot.

Na controle bij ABS Boekhorst was de conclusie dat ik er gewoon mee door kan rijden. Afspraak gemaakt om in de week van 18 juni de boel te laten repareren (als de onderdelen dan binnen zijn tenminste...); bumper, achterliggende balk, de onderkant van de achterklep is een klein beetje naar binnen gebogen maar kan nog prima open en dicht en 1x parkeersensor.
 

Attachments

  • IMG_2994zk.jpg
    IMG_2994zk.jpg
    479.5 KB · Views: 147
Vorige week donderdag was het mijn beurt, op de N232 bij Schiphol. Dat is een weg waar je gewoonlijk 80 km/h kan rijden maar waar het ook zomaar stil kan staan vanwege drukte bij de stoplichten naar de oprit van de A9.

Het reed eerst nog redelijk door en ik heb een stukje boven de 70 gereden, waarbij het gat naar mijn achterligger flink groot werd. Toen het minder hard ging heeft hij dat te laat opgemerkt, gevalletje telefoon/app vermoed ik. Hij kwam redelijk hard aanrijden en heeft vlak voordat hij mij raakte nog geremd want je ziet zijn neus duiken. Maar te laat zoals goed te zien is op de film.

Helaas was de GPS ontvangst van de Blackvue weer eens niet ok (ongeveer 50/50 wel/niet, camera zit direct en recht onder de spiegel) dus datum/tijd klopt niet en GPS+snelheid is niet in beeld. Weet iemand of dat bij latere modellen beter is, of ligt het aan de voorruit van de S (ander draadje ik weet het :))?

Film 1 achtercamera (11MB) en Film 2 van de Blackvue Viewer (65 MB)

Gelukkig is er niemand gewond geraakt, en ik was heel blij dat ik in een goede auto zat. Het gewicht van de S zal ook geholpen hebben want hoewel de klap goed te voelen was heb ik geen last van mijn nek of anders. De Golf was total loss.

Als enige van de 3 betrokken auto's kon ik verder rijden. De bumper is inmiddels netjes uitgedeukt en van een afstandje zie je er weinig van. Er is alleen een parkeersensor kapot.

Na controle bij ABS Boekhorst was de conclusie dat ik er gewoon mee door kan rijden. Afspraak gemaakt om in de week van 18 juni de boel te laten repareren (als de onderdelen dan binnen zijn tenminste...); bumper, achterliggende balk, de onderkant van de achterklep is een klein beetje naar binnen gebogen maar kan nog prima open en dicht en 1x parkeersensor.
Is mijn telefoon vaag of... ? Je beide linkjes komen op magicland.it uit.
 
Dat ziet eruit alsof die persoon inderdaad heeft zitten iPhonen ofzo.

Wellicht interessant: uit verzekeringsgegevens in de US blijkt dat Tesla’s bij ongevallen weliswaar vaak tot hogere reparatie kosten leiden, echter de kosten voor persoonlijk letsel zijn een stuk lager.
Oftewel: onze auto’s zijn wel degelijk veiliger.
(100 = gemiddelde)

DC560DDD-8D94-4BB1-8299-0BF6FA7DC779.jpeg

Sam Korus on Twitter
 
WhatsApp Image 2018-04-20 at 21.13.25(1).jpeg


Net even te gehaast een parkeervak indraaien om dan dat ijzingwekkend schrapende geluid van metaal op steen te horen.

Vooral op een antraciet velg valt het (mij iig) wel op. Ik overweeg nu toch alloygators (ja, te laat, maargoed ik heb nu nog 3 schadevrije velgen ;). Helaas kan tesla me niet verder helpen met deze schade. Ik zou wel willen dat de plek in ieder geval bijgespoten wordt. Iemand een adres rondom Kampen/Zwolle om dit met de juiste RAL kleur bij te werken?
 
View attachment 296073

Net even te gehaast een parkeervak indraaien om dan dat ijzingwekkend schrapende geluid van metaal op steen te horen.

Vooral op een antraciet velg valt het (mij iig) wel op. Ik overweeg nu toch alloygators (ja, te laat, maargoed ik heb nu nog 3 schadevrije velgen ;). Helaas kan tesla me niet verder helpen met deze schade. Ik zou wel willen dat de plek in ieder geval bijgespoten wordt. Iemand een adres rondom Kampen/Zwolle om dit met de juiste RAL kleur bij te werken?
vreselijk.... *** :-(
 
View attachment 296073

Net even te gehaast een parkeervak indraaien om dan dat ijzingwekkend schrapende geluid van metaal op steen te horen.

Vooral op een antraciet velg valt het (mij iig) wel op. Ik overweeg nu toch alloygators (ja, te laat, maargoed ik heb nu nog 3 schadevrije velgen ;). Helaas kan tesla me niet verder helpen met deze schade. Ik zou wel willen dat de plek in ieder geval bijgespoten wordt. Iemand een adres rondom Kampen/Zwolle om dit met de juiste RAL kleur bij te werken?

Misschien is hier wat te halen: Leverancier van professionele spuitbussen autolak, leverbaar in alle kleuren op automerk en kleurcode.
 
View attachment 296073

Net even te gehaast een parkeervak indraaien om dan dat ijzingwekkend schrapende geluid van metaal op steen te horen.

Vooral op een antraciet velg valt het (mij iig) wel op. Ik overweeg nu toch alloygators (ja, te laat, maargoed ik heb nu nog 3 schadevrije velgen ;). Helaas kan tesla me niet verder helpen met deze schade. Ik zou wel willen dat de plek in ieder geval bijgespoten wordt. Iemand een adres rondom Kampen/Zwolle om dit met de juiste RAL kleur bij te werken?

Deze heb ik van het forum volgens mij :
(Wel even een stukje rijden voor je)

Prijslijst van alle Werkzaamheden
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Deze heb ik van het forum volgens mij :
(Wel even een stukje rijden voor je)

Prijslijst van alle Werkzaamheden

Anders ff bellen naar Tesla velgen Model S en Model X voor een exclusieve uitstraling! in Nijkerk. Die heeft daar ook een adresje voor. Tis een beetje in je buurt...
Maar volgens mij zou iedere "bandenboer" je hiermee moeten kunnen helpen...

Bedankt, ik ga maar eens informeren. Ben heel benieuwd wat zoiets moet kosten.