Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
3A40A034-95E2-40D1-8009-F13058518773.jpeg
ik woon in een bosrijke omgeving. Vrijdagavond helaas onzacht in aanraking gekomen met een ree. Het was gelukkig tegen lage snelheid en het dier kon weglopen.

Volgende ochtend merkte ik een kleine deuk in mijn Falcon Wing. Ik vrees net te groot voor spot-repair.

Is die deur in kunststof of aluminium ?
 
View attachment 478593 ik woon in een bosrijke omgeving. Vrijdagavond helaas onzacht in aanraking gekomen met een ree. Het was gelukkig tegen lage snelheid en het dier kon weglopen.

Volgende ochtend merkte ik een kleine deuk in mijn Falcon Wing. Ik vrees net te groot voor spot-repair.

Is die deur in kunststof of aluminium ?

Ik denk dat ze dat er toch wel uitgedrukt kunnen krijgen hoor. Deurpaneel eraf en beetje wrikken en porren.
Bij mij vorige maand ook deukje uit motorkap gedrukt (vallende eikels, die van uit de boom..... anders druk je 'm er niet uit denk ik).
 
  • Funny
Reactions: bpsmits
Vorige week is mijn auto in de rechterflank aangereden door een vrouw die geen voorrang verleende toen ik op een voorrangsbaan reed :(.
De achteras is kapot, ophanging, rechter achter paneel en deur. Binnenin de scheur is ook te zien dat het frame achter de carrosserie ook gescheurd en gedeukt is, en de puntlassen gelost zijn. Is dit überhaupt te herstellen? Ik weet niet of dit effectief de chassis is, maar ik denk het wel. Ik wacht nog bericht van de expertise af.

Het extreem spijtige is dat ik net op weg was naar de keuring voor verkoop, omdat ik mijn auto 4u later zou verkopen. Dit is dus duidelijk niet kunnen doorgaan. Ik vrees dat als de wagen hersteld wordt, ik financieel hier slechter zal uitkomen wegens verminderde waarde door het accident. Heb het al aangekaart met verzekering om eventueel de verminderde waarde te proberen recupereren als de wagen niet total loss verklaard wordt. Gezien de frame schade weet ik niet hoe het nog zal uitdraaien.

Iemand hier advies voor? Timing is echt vreselijk en ik ben er kapot van. Ik zag er al niet naar uit om de wagen te verkopen, maar deze situatie is nog slechter.

Update van de situatie: de auto in totaal verlies verklaard. De klap was niet zo hard, maar wel een lastige plek en veel schade aan as en chassis.
Dankzij de goede omnium polis scheur ik er mijn broek gelukkig niet aan, maar toch een spijtig einde voor deze prachtige wagen. Met de verkoop ging ik er toch afstand van moeten doen, maar mijn autoliefhebbend hart doet toch zeer dat ze op deze manier weg is gegaan.
 
Update van de situatie: de auto in totaal verlies verklaard. De klap was niet zo hard, maar wel een lastige plek en veel schade aan as en chassis.
Dankzij de goede omnium polis scheur ik er mijn broek gelukkig niet aan, maar toch een spijtig einde voor deze prachtige wagen. Met de verkoop ging ik er toch afstand van moeten doen, maar mijn autoliefhebbend hart doet toch zeer dat ze op deze manier weg is gegaan.
uit nieuwsgierigheid : je wou de wagen verkopen - heb je dan een andere gekocht ? Zo ja, welke ?
En waarom ?;)
thx.
 
Ik heb de factuur er even bijgepakt. Bij mij was het een deukje vlakbij de laadpoort, dus niet de bumper. Er zat ook nog een kras op een andere plek, totaal voor de deuk bij de laadpoort was:

Plaatwerk la-scherm €300
Spuiten (metalic) la-scherm €260
Spuitmateriaal (50%) €90

Ex BTW dus totaal €786,50
 
Balen: Afgelopen weekend bij achteruitsteken een laag muurtje in wielboog (Model 3) gevangen... ik wist dat het heel krap was dus het ging heel langzaam maar toch, bumper aan rechterkant (volgens mij alleen boven) losgetrokken en een beschadiging in de wielboog :(

Hopelijk kunnen ze de bumper terugzetten, en het hoekje wat bijwerken. Er is wel een bevestigingsoogje geknapt en er lijkt een scheurtje bij de bevestiging van de bumper onder de frunk te zitten. Verder wat clips los bij voering wielkast en bevestigingsbeugeltje daarvan, en wellicht hier en daar was klein spul kapot / verbogen.
Iemand ervaring hoe hiermee wordt omgegaan?
Ideeen voor een goed adres voor dit soort werk (terugplaatsen bumper, bijwerken schade) omg. Den Bosch / Eindhoven / Tilburg?

Verder een geschaafde velg maar die lak ik zelf wel bij. Bedankt!


Het dunne witte lijntje lijkt een barstje, of hier heeft een scherp deel tegen de lak gezeten.
 

Attachments

  • IMG_4790.jpg
    IMG_4790.jpg
    614.4 KB · Views: 134
  • IMG_4797.jpg
    IMG_4797.jpg
    393.3 KB · Views: 117
  • IMG_4789.jpg
    IMG_4789.jpg
    295 KB · Views: 108
  • IMG_4796.jpg
    IMG_4796.jpg
    286 KB · Views: 125
  • IMG_4791.jpg
    IMG_4791.jpg
    645.5 KB · Views: 146
Last edited:
Na 27.000 km schadevrije kms vorige zondag ook "prijs" gehad. Gelukkig niet in fout en enkel materiële schade.

Direct na het ongeval werd automatisch de alarmcentrale gebeld om te horen of ik oke was. Half uurtje later belde er zelf iemand van Tesla om aan te geven naar waar ik de wagen kon laten takelen. 2 dagen na het ongeval kreeg ik van Tesla opnieuw telefoon om feedback te geven over hoe de wagen tijdens/na het ongeval had gereageerd. (Correcte opvolging dus!)

Momenteel wordt de schade op 20.000 EUR geraamd. Deze week wordt de wagen op een platform voor handelaars aangeboden, afhankelijk van de geboden prijs zal de wagen wel/niet total loss worden verklaard...
 

Attachments

  • 05C12FFA-0482-40B3-A9AF-68F162F814F7.jpg
    05C12FFA-0482-40B3-A9AF-68F162F814F7.jpg
    388.5 KB · Views: 136
  • IMG_1249.JPG
    IMG_1249.JPG
    555.5 KB · Views: 139
  • IMG_1250.JPG
    IMG_1250.JPG
    693.3 KB · Views: 142
  • Love
Reactions: Erik-S85
Balen: Afgelopen weekend bij achteruitsteken een laag muurtje in wielboog (Model 3) gevangen... ik wist dat het heel krap was dus het ging heel langzaam maar toch, bumper aan rechterkant (volgens mij alleen boven) losgetrokken en een beschadiging in de wielboog :(
Heel netjes en snel geholpen bij SeC Eindhoven, een monteur heeft na losschroeven bekleding frunk de bumper weer stevig teruggezet zodat er op het eerste gezicht niet veel meer aan de hand is en we weer gewoon kunnen rijden. Echt perfecte service. Nu nog naar externe body shop voor echte reparatie :) :oops:
 
Na 27.000 km schadevrije kms vorige zondag ook "prijs" gehad. Gelukkig niet in fout en enkel materiële schade.

Direct na het ongeval werd automatisch de alarmcentrale gebeld om te horen of ik oke was. Half uurtje later belde er zelf iemand van Tesla om aan te geven naar waar ik de wagen kon laten takelen. 2 dagen na het ongeval kreeg ik van Tesla opnieuw telefoon om feedback te geven over hoe de wagen tijdens/na het ongeval had gereageerd. (Correcte opvolging dus!)

Momenteel wordt de schade op 20.000 EUR geraamd. Deze week wordt de wagen op een platform voor handelaars aangeboden, afhankelijk van de geboden prijs zal de wagen wel/niet total loss worden verklaard...
Dat is een serieuze klap geweest. Sterkte met de afhandeling.
 
uit nieuwsgierigheid : je wou de wagen verkopen - heb je dan een andere gekocht ? Zo ja, welke ?
En waarom ?;)
thx.

Ik ben van functie veranderd binnen hetzelfde bedrijf (ArcelorMittal) en krijg een functiewagen - Model 3 offerte was al ingediend :). Ik wacht nog af of het effectief in het budget past, maar dit is niet zeker. Bij de ICE wagens hebben we veel (echt veel) korting, en Tesla biedt geen korting aan, waardoor ICE auto's van hetzelfde segment tot 35% goedkoper uitvallen in aankoopprijs. TCO kan dmv geen CO2 taks en lagere verbruikskost hopelijk gelijkgetrokken worden. Voor mij echter de enige optie dus ik hoop er echt op, het gaat erom spannen.
Configuratoren van ICE wagens zijn ook zo complex! Met Tesla zijn we eigenlijk wel verwend door de eenvoud van altijd full option te zijn...
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Na 9 maanden eigendom en 15500 km rijden, gebeurde het eindelijk....
Ging naar het postkantoor om een pakketje af te leveren en slechts 2 minuten later, bang! Een grijs Passat raakte mijn auto toen hij achteruit reed....
Ik heb net de tinten van lampen van Wrapandgo af en het mistlamp carbon-look trims geïnstalleerd, een dag voor dit ongeluk! Het doet pijn!
Nu het model 3 staat bij Schadnet, zeggen ze dat de reparatie lang zal duren, omdat Tesla erg traag is met het leveren van de onderdelen....
Heeft iemand een idee hoe lang het kan duren? Voor mijn geval denk ik dat een nieuwe voorbumper het werk zal doen.

IMG_1698 - 副本.jpg
IMG_1707 - 副本.jpg
 
Ik kreeg bij de carrosserie te horen dat als de mijne zou hersteld worden, dit makkelijk 2 maanden kan duren ten gevolge van de lange wachttijd op onderdelen...
Na 9 maanden eigendom en 15500 km rijden, gebeurde het eindelijk....
Ging naar het postkantoor om een pakketje af te leveren en slechts 2 minuten later, bang! Een grijs Passat raakte mijn auto toen hij achteruit reed....
Ik heb net de tinten van lampen van Wrapandgo af en het mistlamp carbon-look trims geïnstalleerd, een dag voor dit ongeluk! Het doet pijn!
Nu het model 3 staat bij Schadnet, zeggen ze dat de reparatie lang zal duren, omdat Tesla erg traag is met het leveren van de onderdelen....
Heeft iemand een idee hoe lang het kan duren? Voor mijn geval denk ik dat een nieuwe voorbumper het werk zal doen.

View attachment 484658 View attachment 484660
 
Ik kreeg bij de carrosserie te horen dat als de mijne zou hersteld worden, dit makkelijk 2 maanden kan duren ten gevolge van de lange wachttijd op onderdelen...
Bedankt voor de info! Schadnet belde me vandaag, "dit zal maanden duren" zeiden ook ... ze stelden een oplossing voor, omdat mijn schade niet zo slecht is, kunnen ze de voorbumper terugzetten en de auto nog steeds rijdbaar maken, dan kan het lange wachten beginnen. Ik ben hier gelukkig mee, ik kan mijn auto in de winterochtend tenminste nog voorverwarmen.
 
En vandaag was ik aan de beurt... verkeer op de Noordring Rotterdam stond "ineens" stil... insuremytesla en ABS Schadeherstel niet meer te bereiken, maandag weer bereikbaar. Wel een beroerde tijd, vrees dat ik hem even kwijt ben....

Gezien de klap viel de schade me nog mee. De Ford Transit waar ik met 50km/uur en 2500kg op vloog zag er niet uit, zat tot halverwege in de kreukels.... Ben ik toch wel blij met zo'n auto.

IMG_7126.JPG
 

Attachments

  • IMG_7126.JPG
    IMG_7126.JPG
    415.3 KB · Views: 120