Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag heb ik mijn auto weg gebracht voor het herstellen van een kleine schade. Er moet alleen een deukje uit de deur gehaald worden. Ben nog maar goed en wel thuis, of TeslaFi weet mij te vertellen dat er inmiddels 5 km met mijn auto gereden is. En dat terwijl ze hadden gezegd dat er pas de volgende dag aan mijn auto gewerkt zou worden. Dus ik bellen. Krijg in eerste instantie te horen dat ze een proefrit hebben gemaakt. Om een deukje uit de voordeur te kunnen halen? Leek me vreemd. Uiteindelijk geven ze toe dat ze 'even een collega ergens hebben afgezet'.

Ben ik de enige die dit volstrekt onacceptabel vindt? Ik noem nog even geen namen. Wil ze eerst de kans geven dit netjes op te lossen ;-)
Net mijn auto weer opgehaald. Nog eens gevraagd wat ze er mee doen. De man die ik sprak leek erg schuldbewust en verzekerde mij dat de 'dader' op dusdanige manier was aangesproken dat hij het wel uit zijn hoofd zou laten om het nog eens te doen.

Verder zag de auto zelf er pico bello uit. Zowel van binnen als van buiten. Slecht gemonteerde kofferklep (af Tesla) hebben ze gratis netjes afgesteld. Steenslag schade op A stijl hebben ze gratis opgelost. Bleek achter hardnekkige kit o.i.d. te zijn (van de voorruit, of zo) die ze verwijderd hebben en de plek er onder netje gemaakt.

Voor mij is het verder prima zo. Alles overwegende zou ik de volgende keer mijn auto zo weer brengen.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Vandaag eerste krasje onder handgreep van de bestuurdersdeur. Ongeveer een cm, maar relatief diep, dus goed zichtbaar. Geen idee hoe het gekomen is.

Ik heb een glascoating en ben dus benieuwd of er eenvoudige oplossingen zijn om het krasje te verwijderen. Heb de glasscoater ook al ge-appt.

Eerste krasje is altijd de ergste....:mad:
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
P84Ql


Word dit als total los gekenmerkt? Airbags zijn er niet uitgekomen en alles werkt van binnen nog naar behoren.
 
Fijn dat het enkel materiëleschade is.

Hoe zit dat verzekeringstechnisch eigenlijk met dit soort ongelukken? Als je uitwijkt voor een dier en je schrijft je auto af wie komt er op voor de schade en als je nu uitwijkt voor een mens hoe zit het dan?

Ik denk dat bij mens en/of dier en uitwijken de schade verhalen moeilijk is. Bij een dier moet je achterhalen wie de eigenaar is en zowel bij mens en dier bewijzen dat de overstekende partij schuldig is.
 
Heb een keer aanrijding met wild (een haas) gehad, dit werd volledig gedekt door verzekering zonder aftrek schadevrije jaren en zonder eigen risico. Moest wel bewijzen dat het door een dier was, kon makkelijk dmv foto’s.
 
Ik denk dat bij mens en/of dier en uitwijken de schade verhalen moeilijk is. Bij een dier moet je achterhalen wie de eigenaar is en zowel bij mens en dier bewijzen dat de overstekende partij schuldig is.

Niet lastig met een dashcam lijkt mij?

Heb een keer aanrijding met wild (een haas) gehad, dit werd volledig gedekt door verzekering zonder aftrek schadevrije jaren en zonder eigen risico. Moest wel bewijzen dat het door een dier was, kon makkelijk dmv foto’s.

Ook zonder aftrek BM jaren?
 
Vandaag een aanrijding gehad.. iemand mijn langszij aangereden en schade aan voorwiel.. kan niet meer mee gereden worden.. auto staat ondertussen bij hersteller.. ik kreeg de melding dat ik blij moest zijn wanneer ik hem nog in 2019 zou mogen ophalen.. “ja meneer.. tesla is een ramp..” “moest het een Mercedes zijn geweest zou hij op een week klaar zijn” heb nu een Opel Corsa als vervangwagen.. moet ik daar nu echt maanden mee gaan rondrijden? Geen andere oplossing mogelijk ?
 
Vandaag een aanrijding gehad.. iemand mijn langszij aangereden en schade aan voorwiel.. kan niet meer mee gereden worden.. auto staat ondertussen bij hersteller.. ik kreeg de melding dat ik blij moest zijn wanneer ik hem nog in 2019 zou mogen ophalen.. “ja meneer.. tesla is een ramp..” “moest het een Mercedes zijn geweest zou hij op een week klaar zijn” heb nu een Opel Corsa als vervangwagen.. moet ik daar nu echt maanden mee gaan rondrijden? Geen andere oplossing mogelijk ?

Dat lijkt me meer een vraag voor je verzekeraar... je bent straks wel heel blij als de Tesla terug is.
 
Vandaag een aanrijding gehad.. iemand mijn langszij aangereden en schade aan voorwiel.. kan niet meer mee gereden worden.. auto staat ondertussen bij hersteller.. ik kreeg de melding dat ik blij moest zijn wanneer ik hem nog in 2019 zou mogen ophalen.. “ja meneer.. tesla is een ramp..” “moest het een Mercedes zijn geweest zou hij op een week klaar zijn” heb nu een Opel Corsa als vervangwagen.. moet ik daar nu echt maanden mee gaan rondrijden? Geen andere oplossing mogelijk ?

Ik heb recentelijk een flinke schade gehad doordat ik in Zuid-Spanje, onderweg naar Gibraltar, met 120 km/u een grote kunststof ruit heb versplinterd, die er op onverklaarbare wijze op de linkerweg van de snelweg was terechtgekomen cq verloren.
Hierdoor was de spoiler beschadigd en waren stukken door de grille in de radiator gedrongen.
Gelukkig geen persoonlijke schade en ik denk dat ik er een achter mij rijdende motorrijder het leven mee heb gered.
Binnen enkele seconden gaf de auto echter aan 'vehicle coolant low' en ben ik snel van de snelweg gegaan. In the middle of nowhere heb ik bij een tankstation op enkele km van de snelweg de auto stilgezet.
Vervolgens de Tesla hulplijn gebeld die binnen enkele seconden oppakte en zaken doorgesproken. Dus alle verhalen dat Tesla geen gehoor geeft werden bij mij in ieder geval ter plekke ontkracht.
Eind van het liedje was dat de auto niet gerepareerd kon worden in Sevilla en op transport naar Nederland is gezet. Was helaas het einde van onze heerlijke roadtrip en wij zijn naar Nederland teruggevlogen. Prima geholpen door Turien, Op zo'n moment ben je blij dat je een goede verzekering hebt en verdwijnen de perikelen van 'wat is de goedkoopste verzekering' als sneeuw voor de zon.
De auto is gerepareerd bij ABS Splinter in Amsterdam. Met hen heb ik het nog even gehad over de levering van reserve-onderdelen bij Tesla. Ze wisten mij te vertellen dat de levering van reserve-onderdelen voor de S en de X niet meer zo'n probleem was als in het verleden.
Dat bleek ook wel: binnen een week was de auto gerepareerd.
Maar ook dat de levering van reserve-onderdelen voor de Model 3 nog wel lastig was.
Dat laatste kan ik wel begrijpen; ik denk dat alles voor de Model 3 op het ogenblik nog gericht is op de productie van de auto's.
Keuzes.... het is het leven, voor ons en ook voor Tesla.:rolleyes:
 
Zou dit werken?

Uitdeuken zonder spuiten - ABS Autoherstel

Ook andere bedrijven doen dit, Google.
R, heb jij zelf ervaring met dit bedrijf?

Ik heb een deukje/schaafwondje van plm 20x10 cm en minder dan een halve cm diep in een portier door een over het hoofd gezien paaltje bij het inparkeren, de deuk in mijn ego is ongeveer even groot (of klein), maar de deuk in de bankrekening zou 3.200 (excl) zijn als ik het door de officiële bodyshop zou doen - maar niet dus. Ik zoek een bedrijf dat kan uitdeuken, of eventueel een gebruikt portier, liefst in dezelfde kleur natuurlijk.

Iemand een tip?
F1044001.jpg