Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Techneuten in de zaal? Ik heb bij LuckyLuke een nieuwe stekker besteld, voor m'n Keba (zie boven). Nu wil ik de Keba stekker er af schroeven, blijkt daar een heel vreemd schroefje in te zitten, een soort Torx, maar dan met een pin in het midden. IK heb het geprobeerd te fotograferen, je ziet de pin vaag in het midden. Nu heeft de Praxis alleen maar Torx, iemand een idee of dit een ander soort formaat is, hoe het heet en waar ik iets kan kopen waarmee je deze kan draaien?



tork.jpg
 
Techneuten in de zaal? Ik heb bij LuckyLuke een nieuwe stekker besteld, voor m'n Keba (zie boven). Nu wil ik de Keba stekker er af schroeven, blijkt daar een heel vreemd schroefje in te zitten, een soort Torx, maar dan met een pin in het midden. IK heb het geprobeerd te fotograferen, je ziet de pin vaag in het midden. Nu heeft de Praxis alleen maar Torx, iemand een idee of dit een ander soort formaat is, hoe het heet en waar ik iets kan kopen waarmee je deze kan draaien?



View attachment 37931

ik heb -in nood in Spanje- eens een koffertje met allerlei bits in gekocht, is van Einhell.
Daar zitten de juiste tools in.

(maar ik vind op de site nu niet meteen dit koffertje terug.... sorry)
 
Dank allen, en idd blijkt het een 'security torx'. Potverd... het wordt me niet makkelijk gemaakt, stekkertje vervangen. Ik vind bij Conrad wel bitjes, maar die passen weer omdat de schroeven zo diep liggen. Heb dus echt een schroevendraaier nodig. Misschien maar gewoon uitboren. Ik ga eens even wat prutsen.
 
:cursing: Parkeersensoren, achteruitrijcamera... en dan nog achteruit tegen je eigen laadpunt aan rijden. Akelige deuk in de achterklep en hij sluit niet lekker meer.
20 jaar schadevrij gereden en dan uitgerekend met een twee weken oude model S dit oerdomme ongelukje :cursing::scared::redface:
 
:cursing: Parkeersensoren, achteruitrijcamera... en dan nog achteruit tegen je eigen laadpunt aan rijden. Akelige deuk in de achterklep en hij sluit niet lekker meer.
20 jaar schadevrij gereden en dan uitgerekend met een twee weken oude model S dit oerdomme ongelukje :cursing::scared::redface:

20 jaar.. Is de schuld van die laadpaal ! Die staat niet goed !
 
Gelukkig is 'schade topic' niet het meest bezochte en actieve onderwerp, laten we dat vooral ook zo met elkaar houden.
Wat ik met jullie wil delen is de afloop van de aanrijding destijds in het Westland, wellicht dat sommige deze nog in herinnering kunnen halen. De auto is, hoe vreemd voor sommige wellicht, total loss verklaard en de berijder - gaat om een leaseauto - krijgt in maart 2014 zijn nieuwe Model S geleverd. Ik hoor jullie denken, dat had ik ook.......wat gebeurt er met de bijtelling? Ik ga er vanuit dat het een 4% bijtelling zal zijn en zie geen reden anders aan te nemen.
Blijkt dat de impact van de aanrijding groter is gebleken dan in eerste instantie de foto's en situatie lieten aanzien. Anderzijds heb ik het sterke vermoeden dat er zekerheid voor alles is gekozen en de Model S of naar Amerika is gestuurd en/of deskundige hier in Tilburg naar de auto hebben gekeken en geoordeeld dat het economisch beter is een nieuwe te produceren dan de schadeauto te repareren. Ik begrijp dat wel, betekent wel dat we voorzichtig moeten blijven en zuinig op ons voordeel van 0% bijtelling de komende jaren.
 
... Ik begrijp dat wel, betekent wel dat we voorzichtig moeten blijven en zuinig op ons voordeel van 0% bijtelling de komende jaren.

Om die reden zou het mooi zijn als Centraal Beheer ook een extra voorziening in de polis kon opnemen om het risico van de bijtelling bij Total Loss mee te verzekeren.
Optioneel, tegen een extra vergoeding eventueel. Is hier al eens contact over geweest met CB?
 
Om die reden zou het mooi zijn als Centraal Beheer ook een extra voorziening in de polis kon opnemen om het risico van de bijtelling bij Total Loss mee te verzekeren.
Optioneel, tegen een extra vergoeding eventueel. Is hier al eens contact over geweest met CB?

Goed idee....moest ze toch nog mailen mbt waar mijn papieren blijven. Dus heb de vraag even gesteld....
 
Ik schaam me er echt enorm voor :'( ik was gisteren best moe (als je even wegzakt tijdens het rijden dan is het zeker niet goed :p) en wilde gewoon slapen, mijn garagedeur is niet heel erg breed, en ik moet één van mijn spiegels inklappen om binnen te komen. Ik moet 90 graden indraaien, ik deed het een beetje snel door terwijl ik aan het indraaien was mijn spiegel in te klappen, maar ik lette niet echt op dus ik heb de garagedeur geschraapt terwijl ik naar binnen reed :(
 
Ik schaam me er echt enorm voor :'( ik was gisteren best moe (als je even wegzakt tijdens het rijden dan is het zeker niet goed :p) en wilde gewoon slapen, mijn garagedeur is niet heel erg breed, en ik moet één van mijn spiegels inklappen om binnen te komen. Ik moet 90 graden indraaien, ik deed het een beetje snel door terwijl ik aan het indraaien was mijn spiegel in te klappen, maar ik lette niet echt op dus ik heb de garagedeur geschraapt terwijl ik naar binnen reed :(

Had je m niet beter een nachtje buiten kunnen laten staan ;)

Gelukkig is het alleen een beetje lakschade