Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was vorige week bij Tesla en er stond een grijze MS die met 50km/u van achter een tik had gehad. De complete achterkant was ingedeukt (zo diep als de trunkseats) maar ook een stuk van de bodemplaat/accu. De auto scheen nog wel te rijden maar ik vroeg mij af wat de dagwaarde is van een MS van laat zeggen 3 maanden oud.

Aangezien de accu het duurste deel van de auto is (las ergens dat ze 40k kosten) komt een total-loss snel dichtbij (en in mijn geval moet ik dan op een nieuwe MS bijtelling betalen). Iemand hier wat info over?
 
Ik was vorige week bij Tesla en er stond een grijze MS die met 50km/u van achter een tik had gehad. De complete achterkant was ingedeukt (zo diep als de trunkseats) maar ook een stuk van de bodemplaat/accu. De auto scheen nog wel te rijden maar ik vroeg mij af wat de dagwaarde is van een MS van laat zeggen 3 maanden oud.

Aangezien de accu het duurste deel van de auto is (las ergens dat ze 40k kosten) komt een total-loss snel dichtbij (en in mijn geval moet ik dan op een nieuwe MS bijtelling betalen). Iemand hier wat info over?

Het klopt dat je bij een nieuwe S nu bijtelling moet betalen,4% zoals voor alle volledig elektrische auto's in 2014. Wel heb ik ooit gehoord over een bijtellingsverzekering. Mocht het nu gebeuren dat je auto kapot gaat of gestolen wordt dan betaalt de verzekeringsmaatschappij de bijtelling van jouw auto. Ik heb alleen geen idee wie dit aanbiedt en wat de kosten zijn voor deze verzekering.
 
Ik was vorige week bij Tesla en er stond een grijze MS die met 50km/u van achter een tik had gehad. De complete achterkant was ingedeukt (zo diep als de trunkseats) maar ook een stuk van de bodemplaat/accu. De auto scheen nog wel te rijden maar ik vroeg mij af wat de dagwaarde is van een MS van laat zeggen 3 maanden oud.

Aangezien de accu het duurste deel van de auto is (las ergens dat ze 40k kosten) komt een total-loss snel dichtbij (en in mijn geval moet ik dan op een nieuwe MS bijtelling betalen). Iemand hier wat info over?

Zaten er ook truncseats in?
Want dan zou de achterkant extra verstevigd moeten zijn.
En zo ja, zouden de kinderen het overleeft hebben?
 
Het klopt dat je bij een nieuwe S nu bijtelling moet betalen,4% zoals voor alle volledig elektrische auto's in 2014. Wel heb ik ooit gehoord over een bijtellingsverzekering. Mocht het nu gebeuren dat je auto kapot gaat of gestolen wordt dan betaalt de verzekeringsmaatschappij de bijtelling van jouw auto. Ik heb alleen geen idee wie dit aanbiedt en wat de kosten zijn voor deze verzekering.

Centraal Beheer heeft mij laten weten bezig te zijn met een verzekering die het extra te betalen bijtellingsbedrag gaat betalen bij total loss of diefstal. Voor zover ik weet wordt het verder (nog) niet aangeboden.
 
Op 27 januari krijg ik een hele nieuwe achterklep. Lelijke deuk en scheurtje in de achterklep. Eigen stomme schuld... tegen m'n eigen laadstation aan gereden :redface:. Laadstation is onbeschadigd.. dat dan weer wel.
 
Vanmorgen met mijn zoon wezen voetballen in Schijndel. Mitsubishi Outlander PHEV (!!!) tijdens het achteruit inparkeren VOL tegen mijn Tesla geschaarst. Wel keurig een visitekaartje achtergelaten en nog met de dader gesproken. Hij baalde er natuurlijk ook van. Het is niet alleen het reguliere herstel, maar ook de Opti Coat (300 ex BTW) moet weer opnieuw. Ben benieuwd of de schade expert daar ook oog voor heeft. Je schiet er niks mee op en je bent je Tesla weer twee dagen kwijt. Ach ja, je doet er niks aan, je bent nu eenmaal afhankelijk van de grillen van een ander.

2014-01-25 10.24.02.jpg
2014-01-25 10.20.30.jpg
2014-01-25 10.23.30.jpg
 
Dank voor jullie steunbetuigingen. :smile: Ik denk inderdaad dat de gemiddelde Outlander rijder wat minder begaan is met zijn of anderman's auto dan de gemiddelde Tesla rijder. Daar heeft echt wat te veel subsidie opgezeten.
Het komt wel weer goed. Het meest balen is dat ik de auto twee dagen kwijt ben, één voor het schadeherstel en één om de opti-coat lakbescherming er weer op aan te brengen. Tis erg, maar ik ben gewoon verslaafd aan de Tesla! :wink:
 
Ik weet niet of hier sprake is van een nieuw record maar mijn vriendin is gisteren voor het eerst in haar eentje op pad gegaan met de Tesla en reed al na 5 meter achteruit tegen een paaltje (Amsterdammertje) aan.
Het resultaat is een paar flinke krassen op de achterbumper.
Nu kunnen we met z'n allen wel weer wat flauwe grapjes over vrouwen gaan maken, maar na het horen van haar relaas is enige nuance wel op zijn plaats.

1.
Toen ze instapte stond de radio knetterhard (ik was heel blij met mijn nieuwe speakers die Tesla die dag had gemonteerd).
Vervolgens was ze een minuut aan het zoeken voordat ze het knopje rechtsonder op het display had gevonden.

2.
Toen ze achteruit reed hoorde ze een blongtoon die je meestal in Amerikaanse auto's hoort als je de riem niet om doet, de deur opent of het licht laat branden.
Geen moment had ze zich gerealiseerd dat dit de achteruit rij sensoren waren.
Al onze andere auto's hebben/hadden piepjes die steeds sneller gaan piepen naarmate je dichterbij komt. Zo niet de Tesla.

3.
Ze had op het achteruit rij scherm gekeken, maar er was niets te zien wat op een paaltje leek.
Achteraf bleek dat er een laagje ijs ( ! ) op de camera zat.


Afijn, de Models S kwam er dus niet al te best vanaf. Terechte punten van kritiek lijkt mij zo.
Tenslotte kreeg ik ook nog eens op mijn donder, omdat ze de zonneklep niet kon vinden toen ze door de zon werd verblind.
Zie mijn item over de zonneklep: Beter zicht tip voor lange mensen
 
Ik weet niet of hier sprake is van een nieuw record maar mijn vriendin is gisteren voor het eerst in haar eentje op pad gegaan met de Tesla en reed al na 5 meter achteruit tegen een paaltje (Amsterdammertje) aan.
Het resultaat is een paar flinke krassen op de achterbumper.
Nu kunnen we met z'n allen wel weer wat flauwe grapjes over vrouwen gaan maken, maar na het horen van haar relaas is enige nuance wel op zijn plaats.

1.
Toen ze instapte stond de radio knetterhard (ik was heel blij met mijn nieuwe speakers die Tesla die dag had gemonteerd).
Vervolgens was ze een minuut aan het zoeken voordat ze het knopje rechtsonder op het display had gevonden.

2.
Toen ze achteruit reed hoorde ze een blongtoon die je meestal in Amerikaanse auto's hoort als je de riem niet om doet, de deur opent of het licht laat branden.
Geen moment had ze zich gerealiseerd dat dit de achteruit rij sensoren waren.
Al onze andere auto's hebben/hadden piepjes die steeds sneller gaan piepen naarmate je dichterbij komt. Zo niet de Tesla.

3.
Ze had op het achteruit rij scherm gekeken, maar er was niets te zien wat op een paaltje leek.
Achteraf bleek dat er een laagje ijs ( ! ) op de camera zat.


Afijn, de Models S kwam er dus niet al te best vanaf. Terechte punten van kritiek lijkt mij zo.
Tenslotte kreeg ik ook nog eens op mijn donder, omdat ze de zonneklep niet kon vinden toen ze door de zon werd verblind.
Zie mijn item over de zonneklep: Beter zicht tip voor lange mensen

Als jullie relatie dit overleeft gaan jullie een lange toekomst samen tegemoet :tongue:
Maar desalniettemin heel vervelend zo'n eerste schade.
Men heeft voor mijn de auto de juiste materialen kunnen vinden om hem vanaf maandag op te gaan lappen....
 
Als jullie relatie dit overleeft gaan jullie een lange toekomst samen tegemoet :tongue:
Maar desalniettemin heel vervelend zo'n eerste schade.
Men heeft voor mijn de auto de juiste materialen kunnen vinden om hem vanaf maandag op te gaan lappen....

Wij gaan het zeker overleven.
Mijn vriendin vond het erger dan ik.
Na 25 jaar autorijden en parkeren in Amsterdam heb ik een harde huid gekregen.