Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Going fast:

Check Out What Happens When A Tesla Gets Rear-Ended - Worldnews.com
What happens when a Tesla Model S gets rear ended? | Electrek
http://www.treehugger.com/cars/what-happens-when-tesla-electric-car-gets-rear-ended.html
http://humanitariannews.org/20140214/what-happens-when-tesla-electric-car-gets-rear-ended

If anyone wants a t-shirt, let me know :)

The bad news is that the damage is bigger then it looked on first sight (as some people already noticed). I brought it to the repair shop today, and they said it needs a new tailgate and bumper. They could tell it was quite a crash. it will take at least two weeks to get all the parts and do the work.

Remarkable point is that they need to be Tesla certified. The guy that drove me back told me he had a week of Tesla repair training in the UK, and will have another week soon. They get trained about the Tesla, and working with aluminium. It seems quite an investment to have repair shop personnel trained all over the world. Impressive!
Net pas even de foto's gezien. Indrukwekkend! En "leuk" om wereld nieuws te zijn, zonde van de Model S
 
Ondanks dit een "gewoon" ongeluk is het toch wel erg gaaf om te zien(gelukkig niemand ernstig gewond). Vraag me wel meteen af of Tesla meteen is gaan kijken in de data van de sensoren van de auto.
Omdat deze sensor data van bijna elke Tesla door Tesla wordt verzameld. Neem aan dat zo'n ongeluk wel een soort alert geeft bij Tesla. Al een alert gehad voor een service beurt? :p
 
Wie is eigenlijk high tech Joe? Iemand van hier?
Nee, Joe is een Amerikaan. Hij heeft maar een paar volgers op Twitter, hoe Elon Musk die tweet nu weer zag is me een raadsel. Joe heeft me wel even gemaild, met excuus dat zijn Tweet zo uit de hand liep.

Verder ben ik benaderd door iemand vanuit Tesla US, die willen bellen om meer achtergrond te horen, en wellicht ook over te publiceren. En kreeg ik gisteren een mail van iemand van CNBC, toch een grote zender, die de foto's wilde gebruiken. Als je wat aandacht wilt, weet je wat je te doen staat :)

Vooralsnog is de schade helemaal niet zo klein lijkt, dus het is vooral optisch en publicitair.
 
En laten we eerlijk zijn.. is dit nu zo uniek ? Jaren geleden een Peugeot achterop gehad op mijn Volvo 240. De Peugeot zag er hetzelfde uit als de auto op de foto. En de Volvo ook.. maar dan wel net als de Model S -;) Hoefde zelfs niets aan gedaan te worden...

Dat is - helaas - ook mijn ervaring. Een paar jaar geleden reed ik met mijn alfa spider op de trekhaak in van een Volvo v70. De Volvo had geen schade (ook niet na een check door de Volvo dealer, ik had daarentegen bijna 3000 euro schade.
 
Nee, Joe is een Amerikaan. Hij heeft maar een paar volgers op Twitter, hoe Elon Musk die tweet nu weer zag is me een raadsel. Joe heeft me wel even gemaild, met excuus dat zijn Tweet zo uit de hand liep.

Verder ben ik benaderd door iemand vanuit Tesla US, die willen bellen om meer achtergrond te horen, en wellicht ook over te publiceren. En kreeg ik gisteren een mail van iemand van CNBC, toch een grote zender, die de foto's wilde gebruiken. Als je wat aandacht wilt, weet je wat je te doen staat :)

Vooralsnog is de schade helemaal niet zo klein lijkt, dus het is vooral optisch en publicitair.




ach ik hou de S maar heel als je het me eerlijk vraagt. Ik ben gewoon blij net een veilige auto voor de deur. Wel grappig die aandacht die het krijgt. Ik denk dat er zeker een relatie is mbt jaarcijfers die eraan zitten te komen.
 
Going fast:

Check Out What Happens When A Tesla Gets Rear-Ended - Worldnews.com
What happens when a Tesla Model S gets rear ended? | Electrek
http://www.treehugger.com/cars/what-happens-when-tesla-electric-car-gets-rear-ended.html
http://humanitariannews.org/20140214/what-happens-when-tesla-electric-car-gets-rear-ended

If anyone wants a t-shirt, let me know :)

The bad news is that the damage is bigger then it looked on first sight (as some people already noticed). I brought it to the repair shop today, and they said it needs a new tailgate and bumper. They could tell it was quite a crash. it will take at least two weeks to get all the parts and do the work.

Remarkable point is that they need to be Tesla certified. The guy that drove me back told me he had a week of Tesla repair training in the UK, and will have another week soon. They get trained about the Tesla, and working with aluminium. It seems quite an investment to have repair shop personnel trained all over the world. Impressive!
ook in Hong Kong spreekt men er al over: Who's Buying Tesla Cars in Asia?: Video - Bloomberg
 
emyjyqaz.jpg

Vreemde gewaarwording vanochtend, in afwezigheid van de S!