Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Deze keer een prettige ervaring voor het schadetopic. Ik had zo'n twee maanden geleden mijn twee rechter velgen (21 inch) fors beschadigd aan een stoeprand, toen ik de tweede Model S eigenaar in mijn stadje wilde gaan begroeten. Baalde enorm.

Gisteren was ik bij Tesla voor een paar kleine dingetjes zoals nieuwe mistlampen (gratis voor de Signatures, top!) en het verhelpen van een fluittoontje bij het panodak. Ik vertelde de monteur over de beschadigde velgen en hij zei dat ze wel even een spot repair-team konden laten langs komen om offerte te maken. Toen ik thuis was met de witte Model S loaner (ook top!) werd ik gebeld. Het zou €200 kosten incl. BTW. Ik gaf het groene licht. Aan het einde van de middag ging ik mijn auto weer ophalen, maar ondanks veel zoeken en proberen was het nog niet gelukt de oorzaak van het fluittoontje te achterhalen. Dus wordt de auto eind deze maand opgehaald om verder te zoeken (krijg dan weer een loaner). Tesla vond het erg jammer dat ze het nog niet hadden kunnen oplossen en daarom kreeg ik het aanbod dat zij de kosten van de spot repair voor hun rekening nemen. Wow, wat een service. En ze hadden de auto ook nog eens, na het vragen van mijn toestemming, gewassen (met de hand!). En dat schijnt nu een standaardservice te zijn. Ze hebben er twee mensen voor!

Tesla is echt goed bezig. Als ik al geen Tesla-fan voor het leven was, dan was ik het nu wel geworden. :biggrin:


Goed om te horen! het wordt nog wat:wink:
Maar wat doet dat spot repair-team nou precies? is de velg echt weer als nieuw? zijn de krassen weg?
 
Goed om te horen! het wordt nog wat:wink:
Maar wat doet dat spot repair-team nou precies? is de velg echt weer als nieuw? zijn de krassen weg?

Het ziet er weer als nieuw uit. Ik had twee forse beschadigingen, bij de voorste velg over een lengte van 10 cm en bij achterste over een lengte van 5 cm. Ik kon de plekken na de spot repair met het oog en op de tast niet meer terugvinden. Aan de hand van een kleine inkeping in de wang van de band kon ik een van de plekken opsporen, en dan zie je dat de buitenrand van de velg iets platter is (er moest uiteraard wat weggeslepen worden), maar het is vrijwel onzichtbaar.

Misschien stomme vraag. Maar als je bij cb verzekerd bent, zonder eigen risico, dan geef je dit toch gewoon als schade op en dekken zij de kosten? Ook die 200 euro?

Ik had niet het idee dat velgbeschadigingen bij stoepranden onder de dekking vielen bij de CB-verzekering. En is er echt geen enkel eigen risico?
 
Model S ergens in Noord Duitsland total loss, bestuurder niet gewond, de andere partij (Golf) wel.
http://www.ln-online.de/Lokales/Luebeck/Zwei-Verletzte-bei-Unfall-unter-Wallbrechtbruecke
Ze had de Tesla niet gezien of gehoord. Zie je nu wel, een gevaar op de baan, die elektrische auto's.


...
deze middag ook mijn eerste 'schadegevalletje'. Incident met een 'contained flying saucer'
bij de bakker een taart gaan halen (met slagroom...), deze op de vloer gezet aan de passagierzijde.
maar vervolgens iets te fel :redface: bij het wegrijden uit de parking (achteruit, links, vooruit, rechts...)
de taart ging helaas alles kanten uit, de slagroom ook.... gelukkig alles contained.
 
Last edited:
Ze had de Tesla niet gezien of gehoord. Zie je nu wel, een gevaar op de baan, die elektrische auto's.


...
deze middag ook mijn eerste 'schadegevalletje'. Incident met een 'contained flying saucer'
bij de bakker een taart gaan halen (met slagroom...), deze op de vloer gezet aan de passagierzijde.
maar vervolgens iets te fel :redface: bij het wegrijden uit de parking (achteruit, links, vooruit, rechts...)
de taart ging helaas alles kanten uit, de slagroom ook.... gelukkig alles contained.

Zonde zeg, ik neem aan dat je voor morgenavond wel een nieuwe koopt? ;)
 
Er komt een dag dan moet je een smal straatje in, met een krap bochtje..

Die Alloygator heb ik er al uit :)
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    83.5 KB · Views: 629
Nu er meer en meer nieuwe Teslianen op de weg verschijnen kan het geen kwaad deze instructievideo Tesla Model S EV Safety Training - YouTube nog eens in herinnering te brengen.
Heeft er iemand weet van of Tesla zelf inmiddels hulporganisaties als brandweer, ... benaderd heeft om hen te informeren wat te doen bij een zware crash?

Interessant om te zien. Doet wel pijn als je ernaar kijkt :)
 
Zojuist op A2, ik zag 'm aankomen:

foto.jpg


De achterligger leek me total loss. Tesla gaf aan dat de parkeersensoren stuk zijn :smile:.

Politie, ambulance, Rijkswaterstaat en sleepdienst, het hele circus was uitgerukt. Berger noemde Tesla "tank", optisch erg weinig schade. Ben wel benieuwd wat het bij daglicht gaat zijn, maar hij reed nog prima, kofferbak ging nog open en dicht.
 
Zojuist op A2, ik zag 'm aankomen:

De achterligger leek me total loss. Tesla gaf aan dat de parkeersensoren stuk zijn :smile:.

Politie, ambulance, Rijkswaterstaat en sleepdienst, het hele circus was uitgerukt. Berger noemde Tesla "tank", optisch erg weinig schade. Ben wel benieuwd wat het bij daglicht gaat zijn, maar hij reed nog prima, kofferbak ging nog open en dicht.

Oei, dat was wel een flinke klapper zeg. :(

Hopelijk valt de schade mee en is iedereen nog heel.
 
Zojuist op A2, ik zag 'm aankomen:

View attachment 43235

De achterligger leek me total loss. Tesla gaf aan dat de parkeersensoren stuk zijn :smile:.

Politie, ambulance, Rijkswaterstaat en sleepdienst, het hele circus was uitgerukt. Berger noemde Tesla "tank", optisch erg weinig schade. Ben wel benieuwd wat het bij daglicht gaat zijn, maar hij reed nog prima, kofferbak ging nog open en dicht.

Oeps. Goed te horen dat je niks hebt... Was het de regenerative breaking? (En zijn afstand...)