Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ga je gang hoor! Wat is je Twitter account?

Hallo Rutger, allereerst mooi dat je het er goed van af hebt gebracht en er ook verder geen gewonden zijn gevallen.
Het resultaat is natuurlijk bijzonder spectaculair! Ik ben zo vrij geweest een link naar je melding op het Amerikaanse deel van het forum te posten: ook daar is men geinteresseerd in zoiets!
 
Bummer, Rutger.
Hier word je niet blij van, ondanks de relatief goede afloop.
Misschien kun je van de copyrights van de foto's, de film-, boek-, auteurs-, portret- en andere rechten incl. die van de reconstructie gewoon een nieuwe aanschaffen? Is nl. wel mooie advertising, ja.
 
Dank voor al jullie reacties. Ook aardig dat iedereen vraagt naar m'n gezondheid. Wel beetje last van de nekspieren nu, na een nachtje slapen. En wauw, zelfs Elon retweet de foto. Moet niet gekker worden. Ik heb vanochtend even goed gekeken bij daglicht. Schade is in elk geval de bumper, dus het hele kunststof deel onderaan, en helaas een heel klein deukje in de achterklep zelf. Hoewel echt klein, kan ik me toch voorstellen dat dat lastig is om recht te krijgen. Ik heb ook wat extra foto's, dan krijg je een beeld van de aanrijding:

foto 1a.jpg

foto 2a.jpg

foto 4a.jpg


foto 7a.jpg


Vanochtend, van boven, ziet er toch netjes uit :)

foto 5a.jpg
 

Ongelooflijk! Maar de grootte van de schade aan de Tesla kun je pas inschatten als de bumper er vanaf is. Aan de motorkap van de auto hierboven kun je goed zien dat de klap voor 90% door de bumper is opgevangen. Kijk maar naar de lijn in de breedte aan het begin van de motorkap, dat is de scheidslijn tussen de Model S achterklep (die niet meegeeft) en de bumper. Omdat de bumper van kunststof is deukt die na de impact weer uit zichzelf uit, de schade achterlatend in de structuur erachter.
 
Ongelooflijk! Maar de grootte van de schade aan de Tesla kun je pas inschatten als de bumper er vanaf is. Aan de motorkap van de auto hierboven kun je goed zien dat de klap voor 90% door de bumper is opgevangen. Kijk maar naar de lijn in de breedte aan het begin van de motorkap, dat is de scheidslijn tussen de Model S achterklep (die niet meegeeft) en de bumper. Omdat de bumper van kunststof is deukt die na de impact weer uit zichzelf uit, de schade achterlatend in de structuur erachter.
+1, het is een goed teken dat de trunk nog goed opent en sluit, maar ik heb me ook al eens "rijk gerekend" terwijl er uiteindelijk toch flinke (en kostbare) structurele schade bleek te zijn. (Niet met de Tesla, gelukkig)
 
Going fast:

Check Out What Happens When A Tesla Gets Rear-Ended - Worldnews.com
What happens when a Tesla Model S gets rear ended? | Electrek
http://www.treehugger.com/cars/what-happens-when-tesla-electric-car-gets-rear-ended.html
http://humanitariannews.org/20140214/what-happens-when-tesla-electric-car-gets-rear-ended

If anyone wants a t-shirt, let me know :)

The bad news is that the damage is bigger then it looked on first sight (as some people already noticed). I brought it to the repair shop today, and they said it needs a new tailgate and bumper. They could tell it was quite a crash. it will take at least two weeks to get all the parts and do the work.

Remarkable point is that they need to be Tesla certified. The guy that drove me back told me he had a week of Tesla repair training in the UK, and will have another week soon. They get trained about the Tesla, and working with aluminium. It seems quite an investment to have repair shop personnel trained all over the world. Impressive!