Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

schokken met rustig rijden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat alle Tesla's dit hebben. Nu ik er op let heeft mijn auto van februari 2015 het ook. Ook mijn eerste auto van november 2013 had het.

Het is de laatste maanden ontstaan en gedurende de eerste 70k kilometers nooit voorgekomen. En als ze het allemaal hebben, dan zou het hier regenen van klachten. En als je er op moet "letten" is het zeker iets anders. Het is gewoon dominant aanwezig.
 
Het is de laatste maanden ontstaan en gedurende de eerste 70k kilometers nooit voorgekomen. En als ze het allemaal hebben, dan zou het hier regenen van klachten. En als je er op moet "letten" is het zeker iets anders. Het is gewoon dominant aanwezig.
Wat zegt een monteur dan als je ritje maakt? De klacht die jij omschrijft zullen ze op kunnen sporen
 
Tussen de 65-75km/u merk ik wel wat gehobbel.Niet echt storend, wordt ook niet erger. Kijken het nog even aan hoe het over een paar maandjes ermee gesteld is.
 
De auto staat nu sinds dinsdag in Tilburg. De engineer bevestigde tijdens de proefrit mijn klacht en zei dat hij ervan overtuigd was iets te gaan vinden. Ik heb voor dinsdag een afspraak gemaakt, want ze zijn ervan overtuigd dat het aan de roadforce van een winterband ligt.(nieuwe Dunlops bij Profile laten monteren). Irritant genoeg willen ze niet naar me luisteren. 3 weken geleden zijn er op hun verzoek 4 nieuwe Michelin zomerbanden opgekomen omdat deze het euvel zouden veroorzaken, maar toen ik de auto terug kreeg was er niets verbeterd. Nu een loaner en wat een heerlijke rustige en stille auto. Ook veeel minder windgeruis op de snelweg....
 
Heb dit gehad op mn s85 classic en heb daar elke onderhoudsbeurt om gezeurd. SeC heeft toen wielen gebalanceerd en schijven vervangen, maar schokken bleef bij 49-55 het ergst en vooral in de winter of als de auto snachts op helling geparkeerd heeft gestaan. SeC heeft uiteindelijk verklaard dat het aan de parkeerrem ligt. Mijn huidige s85 ap1 uit mrt2015 heeft precies hetzelfde. Als ik sochtends weg rij, activeer ik de parkeerrem tijdens het rijden enkele meters, dan zijn de schijven schoon en schokken stopt. Ben benieuwd of dit bij jullie ook werkt en of recente facelift modellen het ook hebben, want die hebben geen separate parkeerrem meer...
 
  • Informative
Reactions: basvk
Zojuist ben ik gebeld door Tesla en ze kunnen niets doen aan het schokken van mijn auto. Het zit in de driveunit van de auto en vervanging zou geen verbetering geven. Ik moet er maar mee leren leven:mad:. Volstrekt onacceptabel voor mij en dit heb ik ze wederom medegedeeld.
Ik word hier echt droevig van...
 
Even een update aangezien dat er toch meerdere mensen zijn die hetzelfde isssue hebben. Tesla wilde auto niet meer in behandeling nemen omdat er inmiddels(nieuwe)Dunlop winterbanden oplagen. Banden er af gegooid en Pirellis er op laten zetten en vervolgens weer een afspraak gemaakt. De auto kon op19 februari naar Tilburg gebracht worden en Tesla zou voor de juiste engineers zorgen. Lijstje met klachten werd inmiddels wat langer..windgeruis, lederen bekleding ziet er op beide voorstoelen verfrommeld uit en de natte skikleren lagen nog in de frunk die niet meer open ging en een onderhoudsbeurt. Na 1,5 week in Tilburg gestaan te hebben kreeg ik het verlossende telefoontje. Ze hadden zelfs de driveunit vervangen, maar het schokken kregen ze niet opgelost en ze kwamen de auto terug brengen. Mochten ze in de toekomst nog een fix vinden dan zouden ze contact met me opnemen. Ik ben erg teleurgesteld in Tesla, maar wil eigenlijk niet meer terug naar een ice. Ik heb met meerdere loaner gereden, allemaal awd. Zijn er ook awd die dit hebben, of is de oplossing een awd nemen?
 
Even een update aangezien dat er toch meerdere mensen zijn die hetzelfde isssue hebben. Tesla wilde auto niet meer in behandeling nemen omdat er inmiddels(nieuwe)Dunlop winterbanden oplagen. Banden er af gegooid en Pirellis er op laten zetten en vervolgens weer een afspraak gemaakt. De auto kon op19 februari naar Tilburg gebracht worden en Tesla zou voor de juiste engineers zorgen. Lijstje met klachten werd inmiddels wat langer..windgeruis, lederen bekleding ziet er op beide voorstoelen verfrommeld uit en de natte skikleren lagen nog in de frunk die niet meer open ging en een onderhoudsbeurt. Na 1,5 week in Tilburg gestaan te hebben kreeg ik het verlossende telefoontje. Ze hadden zelfs de driveunit vervangen, maar het schokken kregen ze niet opgelost en ze kwamen de auto terug brengen. Mochten ze in de toekomst nog een fix vinden dan zouden ze contact met me opnemen. Ik ben erg teleurgesteld in Tesla, maar wil eigenlijk niet meer terug naar een ice. Ik heb met meerdere loaner gereden, allemaal awd. Zijn er ook awd die dit hebben, of is de oplossing een awd nemen?
Met de S herken ik dat probleem incidenteel op de Postweg, maar na twee kilometer is het over. Met de X geen last van.
 
Bij mij is het er ook nog, nieuwe banden hielp niet en volgens Tesla is het vervangen van de driveunit ook niet de oplossing. Het zou iets te maken hebben met de performance optimalisaties die men uitgevoerd heeft in een van de firmware updates. De beschrijving op het service rapport:

Performed Validation Test Drive, Vibration is caused by the rotation of the drive unit at a certain mileage and speed the vibration can be felt in the backrest of the seats. Issue is firmware related and known by Tesla. Tesla is working on a solution to solve the vibration and keep the performance optimized.
 
Hier net dezelfde klachten op een S70 RWD en gewone veren. Tussen 50 en 60 schokken (komt zeker van de aandrijving en niet van de wielen). En een soort onderbroken gezoem meest hoorbaar tussen 95 en 110 km/u en het lijkt echt "alsof" je met slechte banden rijdt. Gewisseld van versleten 21" Bridgestone naar 19" oem's en Michelins, maar het probleem blijft en lijkt langzaam maar zeker meer aanwezig te zijn.

Mijn problemen zijn opgelost na het vervangen van de "roulementen" vooraan. Het probleem moet rond de 45000km ontstaan zijn en werd uiteindelijk pas verholpen bij 80000km.
 
Mijn problemen zijn opgelost na het vervangen van de "roulementen" vooraan. Het probleem moet rond de 45000km ontstaan zijn en werd uiteindelijk pas verholpen bij 80000km.

Versleten/kapotte wiellagers veroorzaken geen schokkende aandrijflijn, maak waarschijnlijk zeker wel jouw zoemend geluid. Alhoewel de auto zeer gevoelig is voor niet 100% goed uitgebalanceerd wielen bijvoorbeeld, kan dit jouw probleem ook verergerd hebben.
 
Bedoelen jullie ook het trillen bij rustig optrekken of accelereren?
Als het software gerelateerd is hoop ik dat het bij mij binnenkort is verholpen, huidige firmware is nog 2017.50 ivm defecte sensor. Merk wel dat het minder is als ik luchtveren op low of extra low zet.