Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

schokken met rustig rijden

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij is het alsof er pulserend stroom naar de aandrijving gestuurd wordt, waardoor deze gaat schokken. Ik ervaar het al maanden, dus of het bij mij door de kou versterkt wordt kan ik niet zeggen. Het ligt in ieder geval niet aan vervorming van de banden, want hij doet het ook als ik 100km heb gereden. 2e afspraak bij Tesla is gemaakt voor eind november...

Heb ik ook soms last van. Lijkt na recente update frequenter voor te komen. Het is net alsof er iemand zachtjes/lichtjes op het 'gaspedaal' duwt en daarna meteen weer loslaat. Alleen als ik rustig op constante snelheid rijd (typisch in de bebouwde kom, 50-60 kmh).
Heb het in het verleden ook gehad. Toen weer een hele tijd niet...
 
Ik heb hier ook last van gehad. Bij snelheden tussen 50 en 60 km begon de auto te schudden, alsof iemand de auto van links naar rechts aan het duwen was. Daarnaast ook trilling aan het stuur bij het afremmen. Service center Amsterdam heeft dit toen onderzocht en remschijven voor vervangen en auto uitgelijnd. Sindsdien geen problemen meer.
 
Hier net dezelfde klachten op een S70 RWD en gewone veren. Tussen 50 en 60 schokken (komt zeker van de aandrijving en niet van de wielen). En een soort onderbroken gezoem meest hoorbaar tussen 95 en 110 km/u en het lijkt echt "alsof" je met slechte banden rijdt. Gewisseld van versleten 21" Bridgestone naar 19" oem's en Michelins, maar het probleem blijft en lijkt langzaam maar zeker meer aanwezig te zijn.
 
......
Daarnaast ook trilling aan het stuur bij het afremmen. Service center Amsterdam heeft dit toen onderzocht en remschijven voor vervangen en auto uitgelijnd. Sindsdien geen problemen meer.

Dit probleem had ik ook. 4 remschijven en remblokken vervangen onder garantie (anders kost van +- 5K). Trilling bij remmen weg.
Nu ongeveer 7K kilometer verder en ik krijg het terug.
Dus er is iets wat dit in de remschijven veroorzaakt... maar wat?

Probleem van trillingen tijdens het rijden heb ik (gelukkig) niet.
 
Dit probleem had ik ook. 4 remschijven en remblokken vervangen onder garantie (anders kost van +- 5K). Trilling bij remmen weg.
Nu ongeveer 7K kilometer verder en ik krijg het terug.
Dus er is iets wat dit in de remschijven veroorzaakt... maar wat?

Probleem van trillingen tijdens het rijden heb ik (gelukkig) niet.
5k voor 4 remschijven en 4 remblokken da's wel stevig lijkt me of zie ik dat verkeerd
 
Dit probleem had ik ook. 4 remschijven en remblokken vervangen onder garantie (anders kost van +- 5K). Trilling bij remmen weg.
Nu ongeveer 7K kilometer verder en ik krijg het terug.
Dus er is iets wat dit in de remschijven veroorzaakt... maar wat?

Probleem van trillingen tijdens het rijden heb ik (gelukkig) niet.

Zet regen eens op low en rem daarna een paar keer stevig van (minimaal) 50 naar bijna stilstaan.
 
Zelfde verhaal hier met een 85 kWh RWD, schokken rond de 50 km/u. Gebeurt eigenlijk alleen in de winterperiode, dus inderdaad als het hele spul nog koud is. Met hogere buitentemperaturen heb ik nergens last van, of is het echt heel minimaal zodat het niet opvalt. Ben er al eens mee naar het SeC geweest, die zeiden dat daar weinig aan te doen is.
 
Zet regen eens op low en rem daarna een paar keer stevig van (minimaal) 50 naar bijna stilstaan.
Als je echt alleen de remmen wil gebruiken kan je ook even naar N schakelen, neutraal.
Dan gebruik je 100% je remmen bij rempedaal en niet de regenratie.

Niet te heftig en hard remmen, maar zo kan je voelen of het in de remmende kracht gelijkmatig is.
 
Dus de vraag is....lopen twee problemen door elkaar in dit topic?

Namelijk een (vermoedelijk) software probleem waar vooral RWD auto's last van lijken te hebben en een mogelijk "rem(aanloop)" probleem?

Het remprobleem zou overigens heel goed kunnen komen door het weinig gebruiken van de remmen zelf. Wanneer je op een goed moment wel de rem gebruikt, zou het kunnen dat de klauwen na het remmen, niet voldoende "loslaten" waardoor de blokken op de schijven blijven plakken. Die schijven worden dan erg heet en kunnen kromtrekken. Iets wat ik bij mijn vorige ICE ook heb mogen ervaren na een schijfvervanging (met ook nieuwe blokken). Het remsysteem was niet gedemonteerd, gereinigd en gesmeerd waardoor de blokken op de schijven aanliepen...met kromme schijven tot gevolg (2x afgedraaid en daarna kwamen ze erachter.).
 
  • Informative
Reactions: MickC