Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

schokken met rustig rijden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de LDW uitgezet want bij ons in de buurt heb je veel 60km wegen als op dit plaatje.
Je rijd dan ook bijna standaard over de strepen en als je precies 60 rijdt gaat de auto rammelen.
_______________________________________________5289951_orig.jpg

Maar bij mij dus ook rammelen met LDW aan op een egale asfaltweg zonder dat ik over strepen heen rijd. LDW uit dan is het rustig. Gek toch?

Maar het LDW rammeltje is meer een trilling. Het schokken is zelfs op een net aangelegde keurig egale strook asfalt nog aanwezig.

Is inderdaad niet meer dan een trilling, maar wel specifiek bij snelheden rond de 60 kmh en erg nadrukkelijk aanwezig. Was zelf er van overtuigd dat er iets in de aandrijving niet goed zat, of wielen niet goed gebalanceerd. Er zijn natuurlijk heel veel oorzaken voor dit soort klachten, en er lopen vast veel zaken door elkaar in dit draadje. Ik kan alleen iedereen met ‘deze bibbers’ aanbevelen om LDW eens uit te zetten (is snel getest), misschien dat het tenminste bij sommigen wat rust brengt
 
Tijdje rustig om dit onderwerp zie ik..

Ik heb sinds kort een "nieuwe tesla S 85"
Nieuw asfalt voor de deur zorgde ook voor mij kennismaking met dit fenomeen. Ik dacht namelijk dat het slecht asfalt was.. De polo zoeft er alleen heerlijk overheen....

Hmmm....
Zijn er al conclusies over dit punt?
 
Aaah, dat moet het zijn! Ik vond al steeds dat als ik een lijn kruiste dat er een lange na vibratie was :)
LDW bij mij is een heel aparte trilling. Bijna of het een hele lichte resonantie is in het stuurhuis. Vandaar ook dat ik dat ook daadwerkelijk dacht. Hier is LDW nu uit en blijft uit want sindsdien heb ik het niet meer meegemaakt in veel situaties waar ik over blokjes / lijntjes rijd.
 
Bij tesla geweest wegens "traag" laden.. Even gevraagd of iemand van de hobbel wist..

Ze wisten me te vertellen dat het en resonantie in de motor zou zijn. Die helaas en toevallig rond de 50km/u zit.
Ze schijnen te onderzoeken of dit in de firmware te verhelpen is.. (denk niet echt hoge prioriteit, gezien het probleem al een tijdje bestaat... Of erg moeilijk te verhelpen)
 
Is er hier nog een update te melden omtrent dit probleem?

Ik zit ook met het probleem en herken de symptomen eveneens bij 40-60 km/u op een 85 (RWD).
- het probleem speelt sinds 1,5 - 2 jaar
- Hetzelfde bij winter- en zomerbanden
- Slag uit 2 velgen laten halen, maar niet opgelost
- Ettelijke malen laten uitlijnen, zonder resultaat
- En vorige week de schokdempers laten vervangen, maar helaas.

Het probleem blijft aanwezig, tot grote ergernis van vrouwtjelief...

Iemand nog een tip, anders zal ik dit draadje eens afdrukken en tot bij Tesla brengen, wie weet wat het oplevert.
 
Ik geloof niet dat Tesla iets voor je kan betekenen. Mijn auto heeft weken daar gestaan, maar ze krijgen het niet opgelost.
Conclusie van Tesla; Is een product eigenschap en de engineers werken er aan op de achtergrond.
....Ik mag er van mijn vrouw niet meer over beginnen:rolleyes:.
 
Bij mij nog geen oplossing. Het lijkt wel iets minder geworden (of ik wen er aan) en loopt ook al meer dan 1,5 jaar. Ook al een paar maal laten uitlijnen en balanceren. De laatste keer bij erg meewerkende Profile medewerkers, die van alles hebben gecontroleerd. Het enige dat ze opmerkten was dat een van de banden wat hobbelig was. Die hebben ze van voor naar rechtsachter verplaatst (zo ver mogelijk van de bestuurder vandaan) maar dat hielp niet.

Omdat Tesla mij eerder aangaf dat het een "known firmware issue" is dat iets met de performance optimalisatie van de drivetrain te maken heeft heb ik ook een paar keer getest om bij momenten dat het fiks schokt de auto in neutraal te zetten.

Het schokken gaat dan vrolijk door. Als de drivetrain in z'n neutraal helemaal stil staat lijkt het dus iets in de assen of overbrenging. Of als de drivetrain alleen meedraait met de wielen (zonder regeneratie) zou het 'm ook in de motor zelf kunnen zitten. Mijn motor is echter al een keer vervangen nadat het schokken er was (vanwege een andere issue) en dat verhielp het schokken niet.

Ook al een paar maal de auto met fikse snelheid in neutraal gezet en dan hard op de rem trappen zodat de schijfremmen weer eens stevig belast worden (dan merk je wel hoe je aan regeneratie gewoon raakt). Maar dat lijkt ook geen verschil te maken.

Dus ik hou het op iets als aandrijfas, overbrenging, wiellager of wat er nog meer aan onderdelen in die buurt zit.
 
Is er hier nog een update te melden omtrent dit probleem?

Ik zit ook met het probleem en herken de symptomen eveneens bij 40-60 km/u op een 85 (RWD).
- het probleem speelt sinds 1,5 - 2 jaar
- Hetzelfde bij winter- en zomerbanden
- Slag uit 2 velgen laten halen, maar niet opgelost
- Ettelijke malen laten uitlijnen, zonder resultaat
- En vorige week de schokdempers laten vervangen, maar helaas.

Het probleem blijft aanwezig, tot grote ergernis van vrouwtjelief...

Iemand nog een tip, anders zal ik dit draadje eens afdrukken en tot bij Tesla brengen, wie weet wat het oplevert.
Vermoed dat het in de aansturing is naar de drive train wat niet vloeiend loop. Dus hardwarematige oplossingen zullen waarschijnlijk niet werken.
 
  • Like
Reactions: S-19910