Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn S heb ik vanochtend maar weer eens een keertje naar SeC Den Haag gebracht voor het eeuwigdurende probleem met mijn autopilot camera's.
Toen ik aankwam was er geen loaner beschikbaar en stelde de medewerker voor dat ik maar in de lounge zou plaatsnemen. Hij gaf wel aan dat het tot in de middag zou kunnen duren voordat de auto weer klaar zou zijn. Dus toch maar aangedrongen op een andere oplossing.
Een van de mensen van service is met me mee naar huis gereden en hij heeft daarna de auto weer naar Den Haag teruggereden.
En dat was maar goed ook want vanmiddag krijg ik doodleuk een berichtje dat ik mijn auto pas vrijdag om 17 uur weer kan ophalen. Als daarna de problemen uit de wereld zijn dan heb ik er vrede mee, maar tot nu toe is mijn vertrouwen in een goede afloop er nog niet.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Mijn S heb ik vanochtend maar weer eens een keertje naar SeC Den Haag gebracht voor het eeuwigdurende probleem met mijn autopilot camera's.
Toen ik aankwam was er geen loaner beschikbaar en stelde de medewerker voor dat ik maar in de lounge zou plaatsnemen. Hij gaf wel aan dat het tot in de middag zou kunnen duren voordat de auto weer klaar zou zijn. Dus toch maar aangedrongen op een andere oplossing.
Een van de mensen van service is met me mee naar huis gereden en hij heeft daarna de auto weer naar Den Haag teruggereden.
En dat was maar goed ook want vanmiddag krijg ik doodleuk een berichtje dat ik mijn auto pas vrijdag om 17 uur weer kan ophalen. Als daarna de problemen uit de wereld zijn dan heb ik er vrede mee, maar tot nu toe is mijn vertrouwen in een goede afloop er nog niet.
Ze gaan proefritten met de auto doen. Schiet mij maar lek. Ik had al diverse datapoints aangeleverd van tijdstippen waarop AP tits-up ging maar blijkbaar hebben ze op basis daarvan toch geen diagnose kunnen stellen, hoewel ze dat eerder wel claimden.
Ze zullen vrijdag wel met de mededeling komen dat ze nieuwe onderdelen gaan bestellen of zoiets.
 
Ze gaan proefritten met de auto doen. Schiet mij maar lek. Ik had al diverse datapoints aangeleverd van tijdstippen waarop AP tits-up ging maar blijkbaar hebben ze op basis daarvan toch geen diagnose kunnen stellen, hoewel ze dat eerder wel claimden.
Ze zullen vrijdag wel met de mededeling komen dat ze nieuwe onderdelen gaan bestellen of zoiets.
Ik heb dat in het begin van mijn MS ook gehad.
Uiteindelijk is het door dat ze zijn gaan testen en proefrijden opgelost.
Dus ze zijn nu wel bezig op een manier die bij mij uiteindelijk iig wel gewerkt heeft.
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Ik heb dat in het begin van mijn MS ook gehad.
Uiteindelijk is het door dat ze zijn gaan testen en proefrijden opgelost.
Dus ze zijn nu wel bezig op een manier die bij mij uiteindelijk iig wel gewerkt heeft.
Kan je mij jouw VIN in een DM sturen? Wie weet kunnen ze bij het SeC uit de historie van jouw wagen zien wat er met mijn bak aan de hand is.
 
Hm, nog niet. Kun je 'm nog een keer sturen?
1674135447648.png
 
Ze gaan proefritten met de auto doen. Schiet mij maar lek. Ik had al diverse datapoints aangeleverd van tijdstippen waarop AP tits-up ging maar blijkbaar hebben ze op basis daarvan toch geen diagnose kunnen stellen, hoewel ze dat eerder wel claimden.
Ze zullen vrijdag wel met de mededeling komen dat ze nieuwe onderdelen gaan bestellen of zoiets.
En inderdaad, ze hebben nog meer kabelbomen nodig die ze moeten vervangen. De verwachting is nu dat de auto dinsdag klaar is. Ik geef het 40%.
 

En inderdaad, ze hebben nog meer kabelbomen nodig die ze moeten vervangen. De verwachting is nu dat de auto dinsdag klaar is. Ik geef het 40%.
success. Wel ooit bij een Merc gehad dat de volledige voor-achter kabelboom moest worden vervangen. Daar waren ze wel een heel stuk sneller achter dan bij jou, maar ja de auto viel dan ook verder uit dan alleen geen AP (dat had ie sowieso niet), meldingen van het niveau NU STOPPEN!!!!
 
  • Funny
Reactions: job-lek
En inderdaad, ze hebben nog meer kabelbomen nodig die ze moeten vervangen. De verwachting is nu dat de auto dinsdag klaar is. Ik geef het 40%.
Gisteren weer gebeld door Fares. De auto is vandaag klaar. Hij heeft wat testkilometers gereden met een bypass van de bestaande kabelbomen aan de linkerkant en zegt dat AP nu dan goed werkt.
Zaterdag naar De Portes du Soleil, dat wordt de lakmoesproef. Als ik dan nog gezeik heb parkeer ik de auto wel in de showroom in Den Haag.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Gisteren weer gebeld door Fares. De auto is vandaag klaar. Hij heeft wat testkilometers gereden met een bypass van de bestaande kabelbomen aan de linkerkant en zegt dat AP nu dan goed werkt.
Zaterdag naar De Portes du Soleil, dat wordt de lakmoesproef. Als ik dan nog gezeik heb parkeer ik de auto wel in de showroom in Den Haag.
Maar als het dit keer positief is, meld je het hier dan ook Paul? Dan kan de vlag uit!
 
Natuurlijk meld ik dat dan. Morgen de eerste test met wat kilometers naar Utrecht.
So far so good. Tijdens mijn rit naar Utrecht en terug gedroeg AP zich zoals ik het gewend was. Rare manoeuvres en inhouden op idiote momenten maar nergens piepte de auto dat de camera's het niet deden of dat het zicht slecht was.
 
Ik heb vorige week ook een mixed feeling over gehouden aan Tesla Service Center in Tilburg. Ik kwam er donderdag achter dat mijn verwarming het niet deed. Gelijk via de app een service melding gemaakt en tot mijn verbazing kon ik de dag erop al terecht in Tilburg. Dat is voor mij iets verder rijden dan Rotterdam maar om met dit koude weer twee weken zonder verwarming te rijden leek me geen goed idee.

Ik dus vrijdag naar Tilburg. Heel vriendelijk geholpen door de medewerker en ik kreeg geheel kosteloos een Model S mee als leenauto. Hij benadrukte dat alle communicatie via de app loopt en SMS niet meer wordt gebruikt. Bellen werd ook afgeraden want de app werkte sneller. So far so good.

Word ik rond de middag op mijn werk gebeld (dus niet via de app!) door een onbekend nummer. Die neem ik uit principe nooit op en ik heb daar verder niet bij stil gestaan. Zie ik een half uurtje later een melding via de app, uw auto staat klaar, maar we hebben niks aan de auto kunnen doen want er is teveel aan veranderd.

Ik toch maar bellen om te vragen wat ze daarmee bedoelen. Krijg ik te horen dat om de onderdelen voor de verwarming te vervangen de bak in de frunk er uit gehaald moet worden en daar heb ik een LED strip in zitten, die je simpel met een stekker los kan halen. Blijkbaar is dat te ingewikkeld voor een Tesla monteur en mogen ze niks aan de auto doen.
Ook mijn klacht over windgeruis bij het raam van de bestuurder is niet behandeld, want ik heb andere spiegelkappen op de auto zitten, terwijl het naar mening in de afstelling van de ruit zit.
De klacht over de storing van de linker pillar camera werd ook niet behandeld want ook daar was volgens de monteur teveel aan de auto veranderd. Dat is dus niet het geval en daar moesten ze me achteraf gelijk in geven. Echter is de camera niet op voorraad dus ook niks aan gedaan.
Ik heb einde van de dag de auto weer opgehaald maar dus wel 3 uur voor niks heen en weer gereden naar Tilburg. Het enige lichtpuntje is dat ik nu weet dat ik de Model 3 veel lekkerder vind rijden als een Model S. ;) Die voelt aan als een vrachtwagen in vergelijk met het sportwagengevoel dat ik in de de Model 3 heb.

De volgende afspraak staat gepland voor 7 februari en ik zorg er dan zelf wel voor dat frunk bak 'standaard' is.
Ze moeten ook een O-ring in een van de gasdempers van de achterklep vervangen. Ik ben wel benieuwd of ze gaan zeuren over de andere kofferbakspoiler die op de auto zit....